"W doborowym towarzystwie": TWÓRCY
PAUL WEITZ (Reżyseria, Scenariusz, Produkcja)
Urodzony w Nowym Jorku, Paul Weitz był choćby z racji pochodzenia predestynowany do kariery filmowej. Jest wnukiem sławnego agenta mistrzów kina (m.in. Johna Hustona, Billy’ego Wildera i Ingmara Bergmana) – Paula Kohnera i synem scenarzysty i projektanta Johna Weitza oraz nominowanej do Oscara aktorki Susan Kohner.
Gdy Weitz kończył wydział filmowy na uniwersytecie Wesleyan, jego sztuka „Mango Tea” była już wystawiana w Ensemble Studio Theatre z udziałem Marisy Tomei i Roba Morrowa. W EST obejrzeć można było również jego kolejne dzieła: „Captive”, „All for One” i komedię „Roulette” (w obsadzie miedzy innymi Anna Paquin). Najnowsza sztuka, „Privilege” trafi na afisz w Second Stage Theatre wiosną tego roku.
W przypadku produkcji kinowych, bracia Weitz byli jednymi z twórców scenariusza wielkiego animowanego przeboju studia Dreamworks „Mrówka Z”. W 1999 roku Paul Weitz zadebiutował jako reżyser szlagierem „American Pie”. Wkrótce spróbował swych sił jako aktor w niezależnej produkcji „Chuck i Buck”, która wzbudziła sensację na festiwalu w Sundance w 2000 roku. Kolejnym ambitnym projektem twórcy jest Depth of Field, założona z bratem firma, zajmująca się produkcją filmów pełnometrażowych, z których pierwszy, „A Stolen Life”, będzie remakiem przeboju z Bette Davis.
Niewątpliwie największym sukcesem prestiżowym braci Weitz stał się scenariusz i film „Był sobie chłopiec”. Za adaptowanie powieści Nicka Hornby pod tym samym tytułem był wraz z bratem nominowany do Oscara, nagród BAFTY, Gildii Scenarzystów i Humanitas. Sam film uzyskał nominację do Złotego Globu dla najlepszej komedii 2002 roku i wygrał
w tej samej kategorii w konkursie U.S. Comedy Arts Festival.
CHRIS WEITZ (Producent)
Ukończył studia na kierunku literatury angielskiej w Cambridge i przed rozpoczęciem kariery filmowej pisał dla najbardziej poczytnych gazet w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Współpraca z bratem Paulem nad „American Pie” przyniosła filmowi kolosalną popularność na całym świecie, co zachęciło go do wyprodukowania sequeli – równie popularnych „American Pie 2” i „American Pie: Wesele”. Wraz z bratem kieruje Field of Depth i przygotowuje się do reżyserskiego debiutu – adaptacji kultowej powieści Phillipa Pullmana „His Dark Materials: The Golden Compass”.
RODNEY LIBER (Producent)
Wyprodukował przebojowe komedie „Małpa w hotelu” z Faye Dunaway i Rupertem Everettem (1996) i „Agent XXL” z Martinem Lawrencem (2000) oraz thriller „Dzikie żądze” (1998) z Kevinem Baconem, Mattem Dillonem i Neve Campbell. W wytwórni 20th Century Fox nadzorował produkcję takich obrazów jak „Ostatni Mohikanin” (1992) i „Hot Shots” (1991). Pierwsze doświadczenia w przemyśle zdobył jako asystent produkcji disneyowskiego „Dicka Tracy” z Warrenem Beatty.
ANDREW MANO (Producent)
Wraz z braćmi Weitz przygotowuje projekty studia Depth of Field, w tym adaptację epickiej opowieści z gatunku fantasy „The Elric Saga”, jak również komedie „Army Greek” i „The Last Bachelor Party” oraz film wojenny „Silent Night”. W planach ma także produkcje debiutu reżyserskiego Chrisa Weitza „His Dark Materials: The Golden Compass”. Wcześniej pracował w sławnej agencji Williama Morrisa, opiekującej się projektami największych gwiazdami kina.
KERRY KOHANSKY (Współproducentka)
Obecnie jedna z czołowych postaci w Depth of Field, nadzoruje prace nad scenariuszami nowych propozycji studia – m. in. „A Capella” i czarnej komedii Johna Shermana „My Mother’s Boyfriend”. Wcześniej pełniła podobną funkcję w The Shooting Gallery oaz w agencji Williama Morrisa. Jest absolwentką wydziału produkcji filmowej i telewizyjnej nowojorskiej Tisch School of Arts.
REMI ADEFARADIM (Zdjęcia)
2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)
2003 – Nawiedzony dwór (The Haunted Mansion)
2003 – Johnny English
2002 – Był sobie chłopiec (About a Boy)
2000 – The House of Mith
1999 – Oniegin
1998 – Elizabeth
1997 - Przypadkowa dziewczyna (Sliding Doors)
1994 – Zniewoleni (Captives)
1992 – Głęboko, prawdziwie, do szaleństwa (Truly Madly Deeply)
STEPHEN TASK (Muzyka)
2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)
2003 – Dróżnik (The Station Agent)
2003 – Camp
2003 – MTV: Wichrowe wzgórza (Wuthering Heights)
2001 – Cal do szczęścia (Hedwig and the Angry Inch)
WILLIAM ARNOLD (Scenografia)
2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)
2003 – Przekręt doskonały (Confidence)
2002 – Luzacy (Slackers)
2002 – Lewy sercowy (Punch Drunk Love)
1996 – Lęk pierwotny (Primal Fear)
1992 – Więcej szmalu (Mo’ Money)
MYRON KYRSTEIN (Montaż)
2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)
2004 - Powrót do Garden State (Garden State)
2003 – Camp
2002 – Raising Victor Vargas
1999 – Czarne i białe (Black and White)
MOLLY MAGINNIS (Kostiumy)
2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)
2003 – Łowca snów (Dreamcatcher)
2001 – Życie jak dom (Life as a House)
2001 – Romanssidło (Town and Country)
2000 – Ocalić Nowy Jork (TV, Fail Safe)
1999 – Boski żigolo (Deuce Bigalow: Male Gigolo)
1998 – Wielki Joe (Mighty Joe Young)
1997 - Lepiej być nie może (As Good as It Gets)
1996 - Eddie
1995 – Czy to ty czy to ja (It Takes Two)
1993 – I kto to mówi III (Look Who’s Talking Three)
1993 – Punkt zapalny (Boiling Point)
1992 – Zakonnica w przebraniu (Sister Act)
1990 – I kto to mówi II (Look Who’s Talking Too)
1989 – Tato (Dad)
1989 – I kto to mówi (Look Who’s Talking)