Reklama

"W doborowym towarzystwie": TWÓRCY

PAUL WEITZ (Reżyseria, Scenariusz, Produkcja)

Urodzony w Nowym Jorku, Paul Weitz był choćby z racji pochodzenia predestynowany do kariery filmowej. Jest wnukiem sławnego agenta mistrzów kina (m.in. Johna Hustona, Billy’ego Wildera i Ingmara Bergmana) – Paula Kohnera i synem scenarzysty i projektanta Johna Weitza oraz nominowanej do Oscara aktorki Susan Kohner.

Gdy Weitz kończył wydział filmowy na uniwersytecie Wesleyan, jego sztuka „Mango Tea” była już wystawiana w Ensemble Studio Theatre z udziałem Marisy Tomei i Roba Morrowa. W EST obejrzeć można było również jego kolejne dzieła: „Captive”, „All for One” i komedię „Roulette” (w obsadzie miedzy innymi Anna Paquin). Najnowsza sztuka, „Privilege” trafi na afisz w Second Stage Theatre wiosną tego roku.

Reklama

W przypadku produkcji kinowych, bracia Weitz byli jednymi z twórców scenariusza wielkiego animowanego przeboju studia Dreamworks „Mrówka Z”. W 1999 roku Paul Weitz zadebiutował jako reżyser szlagierem „American Pie”. Wkrótce spróbował swych sił jako aktor w niezależnej produkcji „Chuck i Buck”, która wzbudziła sensację na festiwalu w Sundance w 2000 roku. Kolejnym ambitnym projektem twórcy jest Depth of Field, założona z bratem firma, zajmująca się produkcją filmów pełnometrażowych, z których pierwszy, „A Stolen Life”, będzie remakiem przeboju z Bette Davis.

Niewątpliwie największym sukcesem prestiżowym braci Weitz stał się scenariusz i film „Był sobie chłopiec”. Za adaptowanie powieści Nicka Hornby pod tym samym tytułem był wraz z bratem nominowany do Oscara, nagród BAFTY, Gildii Scenarzystów i Humanitas. Sam film uzyskał nominację do Złotego Globu dla najlepszej komedii 2002 roku i wygrał

w tej samej kategorii w konkursie U.S. Comedy Arts Festival.

CHRIS WEITZ (Producent)

Ukończył studia na kierunku literatury angielskiej w Cambridge i przed rozpoczęciem kariery filmowej pisał dla najbardziej poczytnych gazet w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Współpraca z bratem Paulem nad „American Pie” przyniosła filmowi kolosalną popularność na całym świecie, co zachęciło go do wyprodukowania sequeli – równie popularnych „American Pie 2” i „American Pie: Wesele”. Wraz z bratem kieruje Field of Depth i przygotowuje się do reżyserskiego debiutu – adaptacji kultowej powieści Phillipa Pullmana „His Dark Materials: The Golden Compass”.

RODNEY LIBER (Producent)

Wyprodukował przebojowe komedie „Małpa w hotelu” z Faye Dunaway i Rupertem Everettem (1996) i „Agent XXL” z Martinem Lawrencem (2000) oraz thriller „Dzikie żądze” (1998) z Kevinem Baconem, Mattem Dillonem i Neve Campbell. W wytwórni 20th Century Fox nadzorował produkcję takich obrazów jak „Ostatni Mohikanin” (1992) i „Hot Shots” (1991). Pierwsze doświadczenia w przemyśle zdobył jako asystent produkcji disneyowskiego „Dicka Tracy” z Warrenem Beatty.

ANDREW MANO (Producent)

Wraz z braćmi Weitz przygotowuje projekty studia Depth of Field, w tym adaptację epickiej opowieści z gatunku fantasy „The Elric Saga”, jak również komedie „Army Greek” i „The Last Bachelor Party” oraz film wojenny „Silent Night”. W planach ma także produkcje debiutu reżyserskiego Chrisa Weitza „His Dark Materials: The Golden Compass”. Wcześniej pracował w sławnej agencji Williama Morrisa, opiekującej się projektami największych gwiazdami kina.

KERRY KOHANSKY (Współproducentka)

Obecnie jedna z czołowych postaci w Depth of Field, nadzoruje prace nad scenariuszami nowych propozycji studia – m. in. „A Capella” i czarnej komedii Johna Shermana „My Mother’s Boyfriend”. Wcześniej pełniła podobną funkcję w The Shooting Gallery oaz w agencji Williama Morrisa. Jest absolwentką wydziału produkcji filmowej i telewizyjnej nowojorskiej Tisch School of Arts.

REMI ADEFARADIM (Zdjęcia)

2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)

2003 – Nawiedzony dwór (The Haunted Mansion)

2003 – Johnny English

2002 – Był sobie chłopiec (About a Boy)

2000 – The House of Mith

1999 – Oniegin

1998 – Elizabeth

1997 - Przypadkowa dziewczyna (Sliding Doors)

1994 – Zniewoleni (Captives)

1992 – Głęboko, prawdziwie, do szaleństwa (Truly Madly Deeply)

STEPHEN TASK (Muzyka)

2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)

2003 – Dróżnik (The Station Agent)

2003 – Camp

2003 – MTV: Wichrowe wzgórza (Wuthering Heights)

2001 – Cal do szczęścia (Hedwig and the Angry Inch)

WILLIAM ARNOLD (Scenografia)

2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)

2003 – Przekręt doskonały (Confidence)

2002 – Luzacy (Slackers)

2002 – Lewy sercowy (Punch Drunk Love)

1996 – Lęk pierwotny (Primal Fear)

1992 – Więcej szmalu (Mo’ Money)

MYRON KYRSTEIN (Montaż)

2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)

2004 - Powrót do Garden State (Garden State)

2003 – Camp

2002 – Raising Victor Vargas

1999 – Czarne i białe (Black and White)

MOLLY MAGINNIS (Kostiumy)

2004 – W doborowym towarzystwie (In Good Company)

2003 – Łowca snów (Dreamcatcher)

2001 – Życie jak dom (Life as a House)

2001 – Romanssidło (Town and Country)

2000 – Ocalić Nowy Jork (TV, Fail Safe)

1999 – Boski żigolo (Deuce Bigalow: Male Gigolo)

1998 – Wielki Joe (Mighty Joe Young)

1997 - Lepiej być nie może (As Good as It Gets)

1996 - Eddie

1995 – Czy to ty czy to ja (It Takes Two)

1993 – I kto to mówi III (Look Who’s Talking Three)

1993 – Punkt zapalny (Boiling Point)

1992 – Zakonnica w przebraniu (Sister Act)

1990 – I kto to mówi II (Look Who’s Talking Too)

1989 – Tato (Dad)

1989 – I kto to mówi (Look Who’s Talking)

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: W doborowym towarzystwie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy