"Tube Tales": TAKIE SOBIE HISTORIE ...
MR. COOL
Gdy nie udaje mu się zrobić wrażenia błyszczącym samochodem na dziewczynie swych marzeń Mr Cool naraża się na upokorzenie. Goni za nią i utyka w pustym pociągu, bezsilnie patrząc jak dziewczyna odchodzi uśmiechając się do pana Przeciętniaka.
„Chciałam, żeby opowieśc była zwięzła i nie przesadnie ambitna, bo trudno byłoby stworzyć coś satysfakcjonującego w tak krótkim czasie. By śledzić jakąś historię trzeba przywiązać się do bohatera, a przy nowelce wiadomo, że za chwilę już go nie będzie. Chyba że opowie się ją jak dowcip, czyli tak, jak ja ją postrzegałam.” Amy Jenkins
NAPALONY
Młoda kobieta wykorzystuje swój erotyczny urok by zemścić się, za wywołującą w niej odrazę, żądzę pewnego biznesmena. Prowokując go doprowadza do niekontrolowanej erekcji. Mężczyzna zostaje upokorzony na oczach tłumu wypełniającego wagon.
„To miłość w metrze, miłośc bez miłości.” Stephen Hopkins
POLNY KONIK
Zespół kontrolerów śledzi dwóch kolesi Stevie i Mo, podejrzanych o jazdę bez biletu. Podenerwowany gość, pan X, sądzi, że Stevie i Mo śledzą go. W rosnącej paranoi zjada swój ładunek narkotyków. Kontrolerzy dopadają podejrzanych, ale w ręce wpada im pan X, a Stevie i Mo odchodzą wolni.
„Od samego początku chciałem zrobić kawałek o kontrolerach, bo mają z nimi do czynienia wszyscy żyjący w londyńskiej rzeczywistości.” Menhaj Huda
MÓJ OJCIEC, KŁAMCA
Chłopiec jedzie z ojcem na mecz piłki nożnej. Gdy na ich oczach mężczyzna rzuca się pod pociąg, ojciec wmawia chłopcu, że samobójca upadł, nie skoczył.
„Opowieść o chłopaku, spędzającym dzień z ojcem. Jakbym tam był. Jak to przeczytałem natychmiast wiedziałem, o co chodziło.” Bob Hoskins
MARZYCIEL
Samotny muzyk tworzy baśniowy świat wokół właścicielki zagubionego biletu miesięcznego wystawionego za szybą kiosku z biletami. Gdy spotyka ją naprawdę, nie potrafi się do niej zbliżyć, zaleca się tylko grając na puzonie.
„Ta historia sprawia mi mnóstwo radości , poza tym to wielka ulga stać za, a nie przed kamerą.” Ewan McGregor
USTA
Uwagę wypełniających szczelnie wagon Bożonarodzeniowych birbantów, poprzebieranych urzędników i bywalców barów przyciąga atrakcyjna, zadbana kobieta wchodząca do przedziału. Staje się obiektem wielu osobistych fantazji, ale gdy otwiera usta okazuje się, że niezupełnie pasuje do ich obrazu.
„Zawsze chciałem reżyserować. Dla producenta telewizyjnego kierowanie się ku reżyserii to zresztą naturalny rozwój. Spodobał mi się pomysł grzebania w kubełku z historiami i wybrania tej, która przypadnie mi do gustu. Wybrałem prostolinijną i dośc wulgarną.” Armando Ianucci
PTASZEK W DŁONI
Kobieta w kącie wagonu dostaje histerii, gdy z jej włosów wylatuje ptak. Obija się o okna, a pasażerowie debatują nad jego losem. Starszy pan wypuszcza go na wolność.
„Miała to być prosta historyjka o epickich proporcjach. Podobają mi się proste opowieści z wielkimi ambicjami. Zastanawialiśmy się czy dawać dialogi czy nie i w końcu odzywa się tylko kilka postaci.” Jude Law
RÓŻYCZKA
Matka w rosnącej panice poszukuje swojej córki, która zniknęła jej z oczu. Tymczasem dziewczynka pod opieką „wróżki-ciotki” odkrywa surrealistyczny świat cudów.
„Film ma swoisty smaczek lat 50-tych, widać to zwłaszcza w kostiumach. Daje mu to fantastyczny efekt.” Rachel Weisz
ZŁODZIEJASZKI
Dwoje młodych oportunistów kradnie teczkę, która okazuje się być wypchana pieniędzmi. Obrabowany strzela za nimi, ale udaje im się uciec cało na nieużywany peron, gdzie wsiadają do tajemniczego pociągu. Kaznodzieja czyta Biblię, a mały chłopiec obmywa stopy pasażerom. Wysiadając para zostawia pieniądze włóczędze.
„Opowieść o chrześcijaństwie, o podążaniu za sercem i duszą. Nikt nie jest areligijny, każdy ma jakąś wiarę, która jest jego religią. To mocna rzecz, film o wierze.” Hans Matheson