"Teksańska masakra piłą mechaniczną": O FILMOWCACH
Marcus Nispel (Reżyser)
Urodzony w Niemczech Marcus Nispel, zaczął karierę w przemyśle reklamowym jak dyrektor agencji Young & Rubicam we Frankfurcie. Do Ameryki przyjechał jako stypendysta Fulbright’a 1984 w wieku 20 lat, a zadebiutował w 1989 serią teledysków dla C&C Music Factory.
Nispel zarządzał swoja własną firma producencką Portfolio Artists Network, a później przeszedł do RSA-USA, oraz następnie do MJZ w 2000 roku.
Nispel wyreżyserował przeszło 1000 reklamówek i teledysków. Do jego klientów należą: AT&T, Audi, Canon, Chase, Coca-Cola, Dr. Pepper, Fidelity, Kodak, Levi’s, L’Oreal, Marlboro, Mercedes, Motorola, Nike, Panasonic, Pepsi, RCA, Showtime, Sprint, Sprite, Unisys, UPS, US Postal Service i VISA Gold oraz MTV, ABC, CBS i NBC.
Teledyski przez niego wyreżyserowane zajęły przeszło 15 pierwszych miejsc na światowych listach przebojów oraz były doskonałymi debiutami na małym ekranie dla takich artystów jak: Spice Girls, Simply Red, Puff Daddy, Bush, No Doubt, the Fugees, George Michael, Janet Jackson, Elton John, Billy Joel, Aretha Franklin, Cher, Mariah Carey, k.d. lang, Tony Bennett, C&C Music Factory, Bette Midler, LL Cool J, Bryan Adams i Gloria Estefan.
Nispel otrzymał wiele między narodowych nagród za teledyski reklamowe: Clio Awards, the Moebius Award, the Grand Prix at the BDA Awards, otrzymał też dowody uznania z festiwali w Nowym Jorku, Houston i Chicago oraz z Art Directors Club. Otrzymał 12 nominacji do MTV Music Video Award oraz 4 nagrody MTV Music Video Awards, w tym w kategorii Najlepsze Europejskie Video w 1993 za “Killer/Papa was a Rolling Stone” George’a Michael’a. Nispel otrzymał dwie Billboard Awards ani Music Video Filmmaker Association Awards a także nagrodę MVPA za całokształt twórczości w 2001.
Marcus Nispel był bohaterem 2 filmów dokumentalnych oraz został wyszczególniony w podsumowującym rok 1996 numerze Time Magazine “Best of 1996” za kampanię dla Fidelity Investments, “A Time Has Come Today.” Jego prace znajdują się w Museum of Modern Art. w Nowym Jorku, w Broadcast Museum we Frankfurcie oraz zostały wielokrotnie docenione przez Art Director’s Club.
W 1996 został uhonorowany nagrodą Film Society Lincoln Center “Cross Cultural Dreams” za całokształt pracy nad teledyskami muzycznymi.
Nispel ukazał się w Vogue, Vanity Fair, Details, The New York Times, The Los Angeles Times, AdWeek, AdAge i Creativity.
Michael Bay (Producent)
Pięć filmów Michael’a Bay’a przyniosło dochód przekraczający 1.5 miliarda dolarów ze sprzedaży samych tylko biletów. Teksańska masakra piłą mechaniczną jest pierwszą produkcją z firmy producenckiej Bay’a, Platinum Dunes. Bay ostatnio wyreżyserował hit roku 2003 Bad Boys II, już po raz piąty współpracując z producentem Jerry’m Bruckheimer’em. Poprzednio nakręcił Pearl Harbor, gdzie był również producentem wraz z Bruckheimer’em. Film zarobił przeszło 450 milionów dolarów na całym świecie. Jego debiut fabularny, Bad Boys, z udziałem Will’iego Smith’a i Martin Lawrence’a podobał się zarówno krytykom, jak i widzom i osiągnął przychód przeszło 140 milionów dolarów, osiągając pierwsze miejsce w Columbia Pictures w 1995 roku. W 1996 roku Bay nakręcił następny film, The Rock w udziałem Sean’a Connery’iego i Nicolas’a Cage’a, który osiągnął następny kasowy sukces (300 milionów dolarów). Jego trzeci film, Armageddon, wyprodukowany z Bruckheimer’em (Bruce Willis, Ben Affleck i Liv Tyler) zarobił przeszło 550 milionów dolarów na całym świecie.
Bay zaczynał karierę w przemyśle reklamowym, reżyserując reklamówki i teledyski dla firmy Propaganda Films. W 1995, został uhonorowany nagrodą Commercial Director of the Year przez prestiżową organizację Directors Guild of America. Pracował z takimi artystami jak:: Meat Loaf, Aerosmith, Tina Turner, Donny Osmond oraz the DiVinyls. Jego teledyski zostały nagrodzone wieloma nominacjami MTV Best Music Video, oraz nagrodą w 1992 roku.
Pierwsza reklamówka Bay’a – dla Amerykańskiego Czerwonego Krzyża – wygrała nagrodę Clio. W przeciągu trzech lat, Bay był reżyserem najlepszych reklamówek I teledysków w historii kampanii reklamowych - Nike, Budweiser, Coca Cola, Reebok i Miller Lite to tylko niektórzy z jego klientów.
Bay jest najmłodszym reżyserem, który otrzymał wszystkie możliwe nagrody przyznawane przez przemysł reklamowy. Otrzymał Grand Prix Clio za Najlepszy Film Reklamowy Roku za "Got Milk?/Aaron Burr" ; słynna reklamówka, została wybrana również najlepszym reklamowym filmem roku przez Museum of Modern Art w Nowym Jorku. W Cannes Bay został uhonorowany Złotym i Srebrnym Lwem za "The Best Beer" kampanię Miller’a oraz za "Got Milk?".
Andrew Form (Producent wykonawczy)
Andrew Form jest jednym z współwłaścicieli Platinum Dunes. Form był również producentem takich filmów jak: The Shrink is In, z udziałem Courteney Cox i David’a Arquette’a, Kissing A Fool z Jason’em Lee, David ‘em Schwimmer’em i Bonnie Hunt oraz Do Me A Favor z Rosanną Arquette.
Form absolwentem Uniwersytetu w Arizonie, produkował również dokumenty z planów Crimson Tide i Bad Boys.
Scott Kosar (Scenarzysta)
Ukończył słynne UCLA. W post produkcji jest jego drugi film fabularny The Machinist, psychologiczny thriller z udziałem Christian’a Bale’a i Jennifer Jason Leigh. Kosar pracuje w tej chwili nad scenariuszem do filmu Salem, horrorem dla Columbia Pictures.