"Step Up 3 3D": PLAN
Po długich tygodniach treningu tanecznego, zdjęcia do filmu rozpoczęły się w maju 2009 roku. Trwały 10 tygodni, realizowano je w tak różnorodnych miejscach jak Manhattan, Brooklyn, Coney Island, Washington Square Park, Grand Central Station i Most Brooklyński.
W dzielnicy Greenpoint, zaniedbanej części Brooklynu, która zaczyna przeżywać swój renesans, twórcy zmienili stary magazyn o powierzchni 1000 metrów kwadratowych w House of Pirates. Wykorzystano również pobliskie dachy, które zapewniły wspaniały widok Manhattanu, leżącego na drugim brzegu rzeki.
Nowojorskie plenery stanowiły inspirację nie tylko dla filmowców, ale również dla aktorów. "Nowy Jork jest szalony" - mówi Adam G. Sevani, odtwórca roli Moose'a. "Na całym świecie nie ma drugiego takiego miejsca. To miasto ma swój rytm. Kipi energią. Jego mieszkańcy są pogrążeni w swoistym tańcu".
Niezapomnianym okresem pracy nad filmem były cztery dni zdjęciowe, podczas których zrealizowano turniej World Jam, tytaniczny wysiłek, wymagający wielu tygodni przygotowań.
Kluczowym elementem gwarantującym wyjątkowość efektów wizualnych było twórcze wykorzystanie energii elektrycznej. Scenografia, instalacja oświetleniowa, kostiumy, każdy element sceny eksplodował jaskrawym światłem i wynosił genialna choreografię spółki Rich & Tone na niebosiężne wyżyny.
Podwyższoną scenę otaczały pionowe kolumny paneli wideo rozjaśnionych diodami LED, na których wyświetlano olśniewająca, pulsującą kolorami grafikę komputerową.
Pomimo że dzień zdjęciowy rozpoczynał się o 4.00 rano, na Brooklyn Navy Yard zebrało się ponad 1000 osób, które pragnęły statystować i być świadkiem oszałamiających popisów tanecznych bohaterów filmu "Step Up 3D".
"Taniec to sztuka uniwersalna i nasz cykl filmów tanecznych cieszy się wielka popularnością na całym świecie" - mówi producent Erik Feig. "Taniec to fantastyczny fenomen. W wykonaniu naszych tancerzy wydaje się łatwy, ale prawda jest inna! Praca z najlepszymi profesjonalistami w tej dziedzinie to spełnienie moich marzeń. Taniec, romans i bohaterowie, z którymi widz może się utożsamić, to recepta na światowy hit!".