"Śmiertelna gorączka": TWÓRCY
Eli Roth (współscenarzysta, reżyser, koproducent) został opętany przez horrory od czasu, gdy wyreżyserował w wieku 11 lat film "Splatter on the Linoleum". Absolwent Szkoły Filmowej w Nowym Yorku, którą ukończył z zaszczytami i nagrodami przyznanymi za reżyserię i animację. Jego dyplomowy film akcji "Restaurant Dogs" zdobył w roku 1995, ku zmartwieniu całego wydziału uczelni, Student Academy Awards i został zakwalifikowany jako “agresywny i niepotrzebnie przerażający film studenta drugiego roku.” W 1999 roku współtworzył serial animowany "Chowdaheads" dla Mandalay Entertainment i WCW Wrestling. Reżyserował, produkował, animował krótkie serie o nastolatkach z Massachusetts. W 2000 roku współprodukował animowany serial kinowy "The Rotten Fruit". Był jednym z fundatorów animowanego studia w Burbank - The Snake Pit, w którym reżyserował, produkował, kręcił filmy krótkometrażowe i kierował grupą prawie 20 artystów. Serial "The Rotten Fruit" zyskał pochlebne opinie krytyków z: Movieline, Variety, The LA Times i Time.
Współpracował blisko z Davidem Lynchem, produkując reżyserowane przez niego filmy krótkometrażowe dla jego nowej strony internetowej - DavidLynch.com.
W roku 2001 napisał dla Bill Mechanic’s Pandemonium Pictures scenariusz do sztuki teatralnej "The Extra", którą wyprodukował i w której wystąpił zdobywca Złotych Globów Camryn Manheim.
Jesienią 2001 roku zadebiutował jako reżyser i producent "Śmiertelnej gorączki". Napisany przez niego scenariusz do tego filmu został oparty na osobistych doświadczeniach związanych ze zmaganiem się z wirusem, który pochłonął blisko pół jego twarzyi. Ostatnio założył firmę Dragonfly Entertainment i pracuje nad trzema horrorami, jak też filmem animowanym "Camp Death".
Lauren Moews (producent) laureat Oscara, niezależny producent, fundator Tonic Films. W ciągu ostatnich siedmiu lat wyprodukował 11 filmów. Do jego nagrodzonych produkcji zaliczamy: "Wednesday’s Child", "The Woman Every Man Wants" i "Amy’s Orgasm". Ostatnio dla Buena Vista International wyprodukował takie filmy jak: "Venus & Mars" i "Briar Patch". Trwają przygotowania do pracy nad "The Space Between Bill Buckner’s Legs". Ostatnio zakupił prawa do "The Great Apes Go to Charm School" - adaptacji powieści kryminalnej autorstwa Richa Hassana.
Sam Froelich (producent) niezależny producent, w roku 1996 założył DownHome Entertainment. Pracował dla Walt Disney Studios i Dreamworks SKG. Jego filmy zdobyły szereg nagród na międzynarodowych festiwalach filmowych. Był producentem wykonawczym dobrze przyjętego przez krytykę i licznie nagrodzonego filmu "George Washington". Wyprodukował też uhonorowany wieloma nagrodami film niezależny "Morning". Zakończył produkcję thrillera "Briar Patch" i filmu dokumentalnego "The Rough South of Larry Brown", okrzykniętego jednym z trzynastu najlepszych południowych filmów dokumentalnych wszech czasów według magazynu Oxford American. Na Wine Country Film Festival w 2002 roku wygrał w kategorii Najlepszy Film Dokumentalny.
Evan Astrowsky (producent) przed wyprodukowaniem swojego pierwszego filmu "Śmierć w jeziorze" w roku 2000 kręcił reklamy, filmy dokumentalne i animowane. Wspólnie z reżyserem Eli Rothem, którego poznał w szkole filmowej, wyprodukował "Chowdaheads" i "The Rotten Fruit". Ostatnio wyprodukował film "Sam & Joe".
Scott Kevan (operator) absolwent amerykańskiego instytutu filmowego w 1998 roku. Jego kariera przemierzała od telewizyjnych filmów dokumentalnych do niezależnych filmów fabularnych. Jego filmy dokumentalne pokazywane były w PBS, TNT i NBC. Były to: "Roswell: Close Ups and Close Encounters:, "The Secret KGB Files" z Rogerem Moorem, czy też serial "Lords of the Mafia". Filmy te umożliwiły mu pracę z ekipami produkcyjnymi z Rosji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Szwajcarii, Egiptu i Afryki Południowej.
Do jego dorobku możemy zaliczyć 10 filmów wszelkich możliwych gatunków takie jak. "Wednesday’s Child" w reżyserii Brada Marlowe'a, który został uznany najlepszym filmem na festiwalu filmowym w Austin w 1999 roku; "The Woman Every Man Wants", "Briar Patch" i "Bug", który zdobył nagrodę publiczności festiwalu filmowym w Santa Barbara w 2002 roku. Obecnie pracuje nad pierwszym własnym filmem - "Open House".
Nathan Barr (kompozytor) rozpoczął swoją karierę w Nowym Yorku, gdzie uczył się gry na wiolonczeli. W szkole średniej do swojego repertuaru dodał też gitarę i kobzę. W roku 1996 przeprowadził się do Los Angeles i pracował przy takich filmach jak: "Lepiej być nie może" Jima Brooksa, czy "Cienka czerwona linia" Terrence'a Malicka.
W roku 1998 skomponował muzykę do swego pierwszego filmu fabularnego "Too Smooth" w reżyserii Deana Parasa. Od tego czasu skomponował muzykę do ponad 10 filmów np. "Beyound the Mat" Barry'ego Blausteina dla Universal Studios.
Angelo Badalamenti (kompozytor) stworzył muzykę do ponad 60 filmów fabularnych, przedstawień telewizyjnych, pracował z tak znanymi artystami jak: David Lynch, Michael Jackson, David Bowie, czy Marianne Faithful. Stworzył muzykę do filmów: Davida Lyncha "Blue Velvet", "Dzikość serca", "Twin Peaks: Ogniu krocz ze mną", "Zagubiona autostrada", "Prosta historia" i "Mulholland Drive"; Paula Schradera: "Auto Focus"; Marka Pellingtona: "Arlington Road"; Jane Campiona: "Święty dym"; Danny'ego Boyle'a: "Niebiańska plaża"; Nicole Garcii: "Adversary"; Marca Caro: "The City of Lost Children"; Paula Schradera: "Wszystko dla gości"; Joela Schumachera: "Cousins"; Jamesa Mangolda: "I.D.". Do jego telewizyjnych osiągnięć możemy zaliczyć pracę przy: "Twin Peaks", "Portret zabójcy", "On the Air " i "Inside the Actor’s Studio".
Wielokrotnie nagradzany: Grammy (w kategorii Najlepsza Muzyka Pop do filmu "Twin Peaks"), nowojorskiego związku filmowców (w kategorii Najlepsza Muzyka do filmu "Mulholland Drive"), Saturn Award i The Independent Spirit Award w kategorii Najlepsza Muzyka do filmu "Twin Peaks: Ogniu krocz ze mną". Nominowany do nagrody: Emmy (trzykrotnie), AFI w kategorii Kompozytor Roku, Złotych Globów (dwukrotnie) i Cezara. Jego ścieżki dźwiękowe są najlepiej sprzedającymi się, a dyskografią obejmuje ponad 20 filmów. Pracował ze światowej klasy artystami, pisał i aranżował piosenki dla Davida Bowie, Paula McCartneya, Lizy Minelli, Dusty Springfield, Julee Cruise, Anthrax, Marianne Faithful, Roberta Flack i Michaela Jacksona.
Śmiertelną gorączkę nazwał “marzeniem kompozytora.” Ulubioną postacią w filmie jest Deputy Winston, dla którego napisał motyw.