Reklama

"Sindbad: Legenda Siedmiu Mórz": EKIPA REALIZACYJNA

TIM JOHNSON (reżyser)

Poprzednio był jednym z reżyserów zrealizowanego techniką komputerowej animacji hitu "Mrówka Z”, który był pierwszym animowanym filmem PDI/DreamWorks. Aktualnie Johnson reżyseruje animowaną komedię "Over the Hedge", na podstawie popularnego komiksu Michaela Fry i T Lewisa, gdzie głosy podłożą Jim Carrey

i Garry Shandling.

Doświadczenie Johnsona związane z filmem i animacją sięga jeszcze czasów, gdy był w college’u. Studiując angielską literaturę na Northwestern University, zrealizował dwa filmy animowane, z których oba zdobyły nagrody Richter Grant Organization. Po ukończeniu studiów przez dwa lata pracował jako wolny strzelec reżyserując filmy animowane. Jego pierwsze zetknięcie się z komputerową animacją nastąpiło w 1985, kiedy pracował dla Post Effects w Chicago.

Reklama

W 1988 Johnson dołączył do tego, czym było wówczas PDI, a dwa lata później współtworzył Character Animation Group. Następnie był reżyserem animacji w "The Simpsons’ 1995 Halloween special: Homer3", prowadząc zespół wprowadzający dwuwymiarowego Homera do trójwymiarowego świata. Odcinek stał się ulubionym wśród fanów serialu i został klasykiem animacji.

PATRICK GILMORE (reżyser)

Debiutuje jako reżyser "Sindbadem: Legendą Siedmiu Mórz”.

Gilmore studiował produkcję filmów w School of Cinema - Television na University of Southern Kalifornia, zanim zaczął produkować filmy kinowe i telewizyjne dla ABC, MGM/UA, a potem dla Disneya. W 1989 zaczął pracować dla Disney Software, działu Disney Consumer Products, który potem przekształcił się w Disney Interactive i był to początek kariery Patricka Gilmore’a w multimediach.

W Disneyu Gilmore pracował nad ponad 25 grami i miał kluczową rolę w produkowaniu najważniejszych produktów, które pomogły firmie się rozwinąć. Współpracując z Virgin Interactive, zrealizował "Aladyna”/’Aladdin’, który zapoczątkował nowy kierunek w animacji gier wideo. Po tym sukcesie zrealizowane zostały gry ustalajace już pewne standardy, oparte na "Królu Lwie”/’The Lion King’, ‘Mickey Mouse’ i ‘Toy Story’.

W 1996 Gilmore przeszedł do DreamWorks Interactive, gdzie rozwinął tworzenie gier na konsolę, swoją sprzedająca się w milionach egzemplarzy wersją gry wideo, zrealizowanej na podstawie "Jurassic Park: Zaginionego Świata”/’Jurassic Park: The Lost World’. Potem byli "Mali żołnierze”/’Small Soldiers’ i pierwszy oryginalny tytuł DreamWorks, ‘Medal of Honor’, zrobiony no podstawie pomysłu Stevena Spielberga, który stał się wielkim sukcesem. Gilmore dołączył do DremWorks Feature Animation we wrześniu 1999, by rozpocząć pracę nad "Sindbadem: Legendą Siedmiu Mórz”.

MIREILLE SORIA (producent)

Niedawno wyprodukowała "Mustanga z Dzikiej Doliny " (Spirit: Stallion of the Cimarron), który otrzymał nominację do Nagrody Akademii za najlepszy film animowany. Ten film był jej debiutem w roli producenta filmu animowanego, mimo że Soria posiada już doświadczenie w pracy przy produkcjach telewizyjnych i filmowych.

Przed wyprodukowaniem "Mustanga ...” Soria miała umowę z Fox Family Pictures, gdzie wyprodukowała romantyczną historię o Kopciuszku "Długo i szczęśliwie” (Ever After), z Drew Barrymore i Anjelicą Huston. Soria była także producentem wykonawczym w czarnej komedii "Under Wraps" dla Disney Channel.

Od 1990 do 1995 zajmowała stanowisko wiceprezesa do spraw produkcji w Walt Disney Pictures. Podczas jej urzędowania doglądała rozwoju i produkcji projektów takich jak "Reggae na lodzie" (Cool Runnings), "Potężne Kaczory" (The Mighty Ducks) i jego dwóch sequeli, oraz fabularnej wersji "Księgi Dżungli” (The Jungle Book) Rudyarda Kiplinga (1994).

Soria przeszła do Disneya ze Steve Tisch Company, gdzie była wiceprezesem, a także wyprodukowała kilka filmów. Projekty, które tam nadzorowała to pilotowy, a potem także 13 odcinków serialu "Dirty Dancing", telewizyjne filmy "Lies of the Heart" i "Out on the Edge", oraz "CBS Afterschool Special: Lies of the Heart". Rozwinęła także wiele fabularnych filmów dla kablówki.

Soria rozpoczęła swoją karierę w 1982 jako menadżer seriali dla ABC. Dwa lata później zaczęła pracować dla Columbia Pictures Television jako dyrektor bieżących programów.

W 1985 wróciła do ABC jako dyrektor ds. rozwoju seriali i była odpowiedzialna za serial "Życie zaczyna się po trzydziestce" (‘thirtysomething’).

JEFFREY KATZENBERG (producent)

Jest głównym partnerem w DreamWorks SKG, które założył wraz z Stevenem Spielbergiem i Davidem Geffenem, w październiku 1994.

Ostatnio Katzenberg wyprodukował dla DreamWorks, zrealizowanego techniką tradycyjnej animacji, "Mustanga z Dzikiej Doliny”, który zdobył nominację do Nagrody Akademii

w kategorii najlepszy film animowany. Wcześniej wyprodukował animowany techniką komputerową przebój "Shrek”/’Shrek’, który otrzymał pierwszego w historii Oskara za najlepszy film animowany. "Shrek” był także jednym z najlepiej sprzedających się filmów roku, drugim pod względem zarobków ze wszystkich filmów animowanych. Film otrzymał mnóstwo nagród, między innymi za najlepszy film animowany, które przyznały mu rozmaite organizacje, np.: Broadcast Film Critics i Los Angeles Film Critics, a także nominacje do nagrody od Stowarzyszenia Prasy Zagranicznej i Producers Guild Awards.

Wcześniej Katzenberg był producentem wykonawczym "Uciekających kurczaków” (Chicken Run), które zdobyły tytuł najlepiej ocenianego filmu 2000 roku, jako że otrzymały nagrody za najlepszy film animowany od różnych stowarzyszeń krytyków. Był też producentem wykonawczym epickiego "Księcia Egiptu”, który zdobył Oskara za najlepszą oryginalną piosenkę (‘When You Believe’), a także "Drogi do Eldorado” (Road to Eldorado).

JOHN LOGAN (scenarzysta)

Był jednym z autorów scenariusza do nagrodzonego wieloma Oskarami "Gladiatora”, za którego otrzymał nominację do Nagrody Akademii i nagrody BAFTA. Przedtem Logan dostał nagrodę Writers Gulid of America za scenariusz do filmu HBO ‘RKO 281’, za który otrzymał także nominację do nagrody Emmy.

Ostatnio Logan napisał scenariusz do biografii Howarda Hughesa ("The Aviator"), w której wystąpi Leonardo DiCaprio, a reżyserem będzie Martin Scorsese; oraz do ‘The Last Samurai’ Eda Zwicka, gdzie zagrał Tom Cruise (film wejdzie na ekrany pod koniec tego roku). Jego filmografia obejmuje także remake "Wehikułu czasu” (The Time Machine), ostatni film kinowy "Star Trek": "Star Trek: Nemesis” i dramat Olivera Stone’a "Męska gra” (Any Given Sunday), z Alem Pacino i Cameron Diaz.

Logan napisał 14 sztuk teatralnych, w tym ‘Never the Sinner’, która była wystawiana na deskach teatrów w Chicago, Nowym Jorku, Londynie, Australii, Nowej Zelandii, Kanadzie, Irlandii, południowej Afryce, Austrii i Urugwaju; a ‘Hauptmanna’ można było zobaczyć w Chicago, Nowym Jorku, Tokio, Edynburgu i Australii. Adaptacja ‘The Master Builder’ Henrika Ibsena, dokonana przez Logana, będzie miała swoją premierę na Londyńskim West Endzie tego lata.

HARRY GREGSON-WILLIAMS (kompozytor)

Był jednym z twórców muzyki do nagrodzonego Oskarami "Shreka”. Współtworzył także muzykę do "Uciekających kurczaków” i "Mrówki Z”, która była pierwszym filmem zrobionym za pomocą animacji komputerowej, stworzonym przez DreamWorks/PDI, który odniósł sukces. Teraz Gregson-Williams komponuje muzykę do sequelu ‘Shrek 2’, który planowany jest na lato 2004.

Jeśli chodzi o filmy z aktorami, Gregson-Williams napisał ostatnio muzykę do filmów "Telefon” (’Phone Booth’), "Zawód: Szpieg” (’Spy Game’) oraz wchodzący właśnie do kin na Zachodzie obraz ‘Veronica Guerin’. Jego filmografia obejmuje także "Wroga publicznego” (’Enemy of the State’), ’The Match’, "Pożyczalskich” (’The Borrowers’), ’The Replacement Killers’, ’Deceiver’, ’Smilla’s Sense of Snow’ i "Twierdzę” (’The Rock’).

Urodzony w Anglii w muzycznej rodzinie, Gregson-Williams otrzymał stypendium od szkoły muzycznej St. John’s College w Cambridge gdy miał siedem lat. Gdy ukończył lat 13 był już solistą na ponad tuzinie płyt i zaczął uczęszczać do Guildhall School of Music and Drama

w Londynie.

Swoją karierę w branży filmowej rozpoczął robiąc aranżacje dla kompozytora Stanleya Myersa, a swoją pierwsza muzykę filmową stworzył do ’Full Body Massage’ Nicholasa Roega i ’Hotel Paradise’. Jego wczesne kompozycje to także te dla BBC: ‘White Angel’ i ‘The Whole Wide World’ dla reżysera Dana Irelanda.

Współpraca z innymi ważnymi kompozytorami zaowocowała tworzeniem przez Gregsona-Williamsa dodatkowo muzyki do filmów takich jak: "Twierdza”, "Fan", ‘Muppet Treasure Island’, "Armageddon" i "Książę Egiptu”.

RAYMOND ZIBACH (scenograf)

Wcześniej pracował jako dyrektor artystyczny "Drogi do Eldorado”. Przed przyjściem do DreamWorks pracował dla Warner Bros. jako ‘background key’ i ‘production painter’ przy animowanych częściach przeboju "Kosmiczny mecz” (’Space Jam’). Był także ‘background key’ w popularnych kreskówkach Nickelodeonu ‘Ren i Stimpy’ oraz ‘Rocko’s Modern Life’. Jego filmografia obejmuje także telewizyjne i video projekty ‘Darkwing Duck’, "Aladdin and the King of Thieves", "Timon i Pumba” (’Timon and Pumba’) oraz ‘Shnookums and Meat’.

Zibach ukończył Otis/Parsons School w Los Angeles, gdzie studiował scenografię i ilustrację. Oprócz pracy przy filmach, robił także ilustracje do takich książek jak ‘Around the World with Timon and Pumba’, ‘The Genie’s Tale’ oraz dla Disneya ‘Aladdin Quest Series’, ‘Lion King Series’ i ‘Princess Collection’.

TOM FINAN (montażysta)

Wykonuje swoją pracę już od 20 lat, zarówno w filmach animowanych, jak i fabularnych. Był nadzorującym montażystą animowanego przeboju "Król Lew”, a także montował animowanego "Herkulesa”. Jeśli chodzi o filmy z aktorami, to brał udział w pracy nad "Stuartem Malutkim”, "Smętarz dla zwierzaków II”, ’The Wizard’ oraz ’It Had to Be You’.

Wcześniej Finan był jednym z montażystów przy "Plutonie” i "Salvador", a także asystentem motażysty przy "Córce gornika” (Coal Miner’s Daughter). Finan pracował też dla telewizji, montując kilka filmów telewizyjnych i seriali.

DAMON O’BEIRNE (head of layout)

Obecnie jest ‘head of layout’ przy ‘Over the Hedge’, następnym animowanym filmem DreamWorks, reżyserowanym przez Tima Johnsona. O’Beirne zaczął pracować dla studia w 1996 jako’ key layout’ i ‘workbook artist’ przy pierwszym realizowanym techniką tradycyjnej animacji filmie DreamWorks, "Księciu Egiptu”. Przy "Drodze do Eldorado” nadzorował już grupę zajmującą się layoutem i był ‘workbook/animatic layout artist’ przy "Mustangu z Dzikiej Doliny”.

Przed przyjściem do DreamWorks O’Beirne pracował przy filmach animowanych ‘We’re Back: A Dinosaur’s Story” oraz ‘Balto’ dla londyńskiego Amblimation.

O’Beirne pochodzi z Afryki Południowej, gdzie studiował grafikę i otrzymał dyplom w ilustracji.

JAKOB HJORT JENSEN (główny nadzorujący animator - Sindbad)

Został zatrudniony w DreamWorks w 1995 jako animator Młodego Mojżesza w "Księciu Egiptu”. Póżniej pracował nad postacią Tulio w "Drodze do Eldorado” a przy "Mustangu z Dzikiej Doliny” nadzorował animacją tytułowej postaci.

Jensen rozpoczął swoją karierę w animacji w wieku lat 17, jako młodszy animator w studiach A-Film w Kopenhadze. Pracował nad paroma reklamówkami i filmami, takimi jak: "Asterix Conquers America” i ‘Jungle Jack’, a jako animator przy ‘All Dogs Go to Heaven 2’. Jensen pracował też dla Amblimation w Londynie, jako animator przy filmie ‘Balto’.

Obecnie Jensen pracuje jako nadzorujący animator przy najnowszym zrealizowanym techniką komputerowej animacji filmie DreamWorks, ‘Over the Hedge’.

WILLIAM SALAZAR (nadzorujący animator - Marina)

Ostatnio pracował jako nadzorujący animator nad postacią Rain/Rosa w "Mustangu z Dzikiej Doliny”. Wcześniej nadzorował animację młodego Mojżesza w "Księciu Egiptu” i był głównym animatorem postaci Tulio w "Drodze do El-dorado”.

Pochodzący z Korsyki Salazar ukończył paryską szkołę animacji CFT Gobelins w 1980. Zaczął pracować w londyńskim Amblition, gdzie był młodszy animatorem przy ‘An American Tail: Fievel Goes West’, animatorem przy ‘We’re Back! A Dinosaur’s Story’, oraz nadzorującym animatorem przy trzech komediowych psach, Nikkim, Kaltagu i Star w ‘Balto’.

DAN WAGNER (nadzorujący animator - Eris)

Ostatnio pracował jako nadzorujący animator nad tytułowym bohaterem przy "Mustangu z Dzikiej Doliny”. Poprzednio był animatorem Tulia w "Drodze do Eldorado” i dorosłego Mojżesza w "Księciu Egiptu”.

Wagner przyszedł do DreamWorks z Warner Bros., gdzie był nadzorującym animatorem nad Devon i Cornwall, dwugłowym smokiem w "Mieczu Króla Artura” (‘Quest for Camelot’). Pracował też przy "Kosmicznym meczu” (Space Jam).

Pochodzący z Kanady Wagner jest samoukiem w dziedzinie animacji, zaczął animować gdy miał jedynie osiem lat. Jego profesjonalna kariera rozpoczęła się, gdy miał szesnaście lat i spędzał wakacje pracując dla Ken Perkins Animation w Winnipeg. Przez następnych dziesięć lat pracował dla paru firm zajmujących się animacją, realizując zarówno filmy jak i reklamy. Jego pierwsza praca jako nadzorujący animator przy filmie rysunkowym to animowanie postaci Szambelana i Króla Williama w "Księżniczce Łabędzi” (’The Swan Princess’).

RUDOLPHE GUENODEN (nadzorujący animator - Proteusz)

Podjął pracę w DreamWorks jako nadzorujący animator postaci Sefory, w pierwszym filmie studia zrealizowanym techniką tradycyjnej animacji, "Księciu Egiptu”. Nadzorował następnie animację postaci Chel w "Drodze do Eldorado”.

Przed przyjściem do DreamWorks Guenoden pracował dla Amblition w Londynie jako nadzorujący animator i ‘story artist’ w ‘Balto’. Był też starszym animatorem przy ‘We’re Back! A Dinosaur’s Story’ i jako młodszy animator przy ‘An American Tail: Fievel Goes West’.

Guenoden pochodzi z Noyon (Francja) i jest absolwentem CFT Gobelins w Paryżu.

BRUCE FERRIZ (nadzorujący animator - Kale)

Przyszedł do DreamWorks jako animator pracujący nad postacią Mojżesza w "Księciu Egiptu”, później pracował nad postacią Chel w "Drodze do Eldorado”. Ostatnio nadzorował animację Mustanga z "Mustanga z Dzikiej Doliny”, a obecnie pracuje nad komedią DreamWorks realizowaną techniką komputerowej animacji, "Sharkslayer", która ma wejść na ekrany kin w 2004.

SERGUEI KOUCHNEROV (Nadzorujący animator - Spike)

Był animatorem postaci Małego Indianina w "Mustangu z Dzikiej Doliny”. Pracował także jako nadzorujący animator nad postaciami Miguela z "Drogi do Eldorado” (The Road to Eldorado) i młodego Mojżesza z "Księcia Egiptu”. Kouchnerov obecnie pracuje nad ‘Shrek 2’, sequelem nagrodzonego Oskarami hitu "Shrek”, który ma wejść na ekrany kin w 2004.

Przed przyjściem do DreamWorks Kouchnerov pracował w Walt Disney Studios, jako animator i scenograf "Fantazji 2000” (’Fantasia 2000’). Wyprodukował, wyreżyserował i animował krótkie filmy: ‘9 1 Minutes’, ‘The Log’ i ‘The Hopeless Wombat’.

Pochodzący z Kijowa (Ukraina) Kouchnerov studiował animację w Ukranimafilm Studio w swojej ojczyźnie.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Sindbad: Legenda Siedmiu Mórz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy