"Segment 76": EKIPA
MICHAŁ GRUBMAN (scenariusz)
Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu WSAiB Gdynia; student uzupełniających studiów magisterskich na Politechnice Gdańskiej, dziennikarstwa Instytutu Dziennikarstwa w Gdyni, prezes Hamulca Bezpieczeństwa, szef sekcji filmowej Towarzystwa Przyjaciół Sopotu, dyrektor Trójmiasto Off Film Festiwal. Zrealizował kilkanaście filmów krótkometrażowych, pokazywanych na różnych przeglądach i konkursach, z czego m.in. film Rolki - zima, lato w Sopocie został wyróżniony przez Yacha Paszkiewicza na przeglądzie filmów Wydmy - Gdańsk 2001. Współtwórca scenariusza.
MATEUSZ NASTERNAK (scenariusz)
Student Wydziału Prawa Uniwersytetu Gdańskiego, absolwent studium fotografii Heibera w Sopocie. Występował na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni w spektaklu "Ostatni odjazd", wiceprezes Hamulca Bezpieczeństwa, członek i pracownik Towarzystwa Przyjaciół Sopotu. Fotograf (współpracował z magazynem "Max 058"; zrealizował kilka projektów pocztówek wydawnictwa "Między nami"), muzyk (kilka projektów w latach 1994-2000), realizator filmowy.
ANITA KUKAWSKA (scenografia, kierownictwo produkcji)
Studentka Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej. Współpraca z Oskarem to scenograficzny debiut fabularny.
Wcześniej praca przy realizacji i scenografii teledysków (Punkt G Blenders i Wolno, wolno płyną łodzie Manamu), współpraca przy projektach Pawła Czarzastego (produkcja, realizacja, scenografia). Pracę na planie próbowała pogodzić z robieniem dyplomu i realizacją wnętrz pewnego klubu...
Najtrudniejszą rzeczą w tym filmie (oprócz kierowania produkcją) było zachowanie wierności scenograficznej. Wszędzie zza rogu wychylały się tagi, graffiti i plastikowe naklejki. Miejsca odpowiadające scenerią i charakterem tym sprzed lat też należą do rzadkości. Odnalezienie ich i zaaranżowanie było nie lada sztuką.
PAWEŁ JARZĘBSKI (scenografia)
Student Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej.
Współpracuje scenograficznie w wielu projektach m.in. przy spektaklu Romeo@Gulietta z Michałem Zanieckim w Tczewie, przy realizacji i scenografii teledysków (Punkt G Blenders), współpraca przy projektach Pawła Czarzastego (produkcja, realizacja, scenografia). Autor projektów wnętrz i małej architektury.
BARTOSZ GAŁKOWSKI (kierownictwo produkcji)
Rocznik 1976. Absolwent Sopockiego Studium Informatyki "Combidata". Słuchacz Silicon Graphics Institute, student grafiki Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie.
Grafik, DTP'owiec (współpracował z warszawską firmą zajmującą się produkcją reklam TV, muzyk (grał w zespole Mad Vagina), aktor, realizator, kierownik produkcji. Współorganizator Trójmiasto Off Film Festiwal 2001.
RADOSŁAW OCHNIO (udźwiękowienie)
Skończył Wielkopolską Szkołę Radia Telewizji i Filmu w Poznaniu na kierunku realizator dźwięku i prezenter radiowo-telewizyjny - „teraz chcę zdać do Łodzi, bo innej, fajnej szkoły dla mnie nie ma”. Od 6 lat zarabia na robieniu dźwięku i muzyki.
Aktualnie pracuje codziennie w YDP, wcześniej w Radiu ARNET oraz wcześniej w firmie komputerowej.
Poza tym od 8 lat pisze muzykę dla Teatru ZNAK, organizuje warsztaty teatralne dla młodzieży, imprezy kulturalne, oraz bardzo dużo innych, pozalekcyjnych rzeczy - być może od wakacji zagra zespół, którego jest założycielem -"Twarde Dyski". „No i bardzo chciałbym w przyszłości robić dźwięk w filmach ”.
MAREK WOJCIECHOWSKI (zdjęcia)
Ukończył łódzka filmówkę na wydziale realizacji telewizyjnej, pracuje jako "freelace" operator między innymi dla: Canal+, TVN, RTL7 i innych.
Do tej pory kręcił dokumenty i krótkie reportaże, zawsze chciał wziąć udział w pracy dużej ekipy filmowej, przy fabule. Gdzie nie ma, tak jak w dokumencie przypadku, wszystko można wykreować oczywiście w zależności od środków.
"Produkcja niezależna, w Polsce oznacza, co innego niż w USA, tam niezależność oznacza realizacje filmów wbrew panującej modzie czy utartym schematom, a u nas niezależność oznacza niezależność finansową, ale gdy technika realizacji filmów staje się coraz tańsza to wielu ludzi, którzy nawet kiedyś nie mogli nawet pomarzyć o realizacji swojego filmu może za niewielkie pieniądze spełnić swoje marzenia.
Współpraca układała się OK. Traktowałem to, jako przygodę i wydaje mi się, że większość ludzi pracujących na planie też tak podeszła do sprawy. Trudno powiedzieć, która ze scen jest moją ulubioną, nie mam jeszcze dystansu do tego, co zrobiłem, uważam ze scena w knajpie pewnie będzie należała do moich ulubionych śmieszna scena - sytuacja? Na pewno scena z udziałem Pawła Konnaka na dworcu w Gdyni, szkoda, że pewnie nie wszystko zostanie wmontowane do filmu.
Zdjęcia były realizowana na kamerze cyfrowej Sony 2000, korzystaliśmy również ze sprzętu firmy Video Studio Gdańsk, za co serdecznie dziękujemy”.
MACIEJ JADOWSKI (dialogi)
Studiował na Wydziale Aktorskim warszawskiej PWST. Ukończył krakowskie Studio Aktorskie L'art. Studiował na Wydziale Wiedzy o Teatrze Warszawskiej Akademii Teatralnej. Brał udział w wielu warsztatach teatralnych w kraju i za granicą
Ważniejsze role:
Narrator w „Zuzanna i starcy”, wg S. Grochowiaka; Witkacy w „Firmie Portretowej”, reż. P. Ziniewicz; Bohater w „Nie ma takiego numeru”, reż. M. Jadowski.
Autor dramatów: "Portret w środku, czyli człowiek pomiędzy", "Urodziny wariata", "Huśt".
Wraz z Oskarem Kaszyńskim opracował scenariusz do filmu (Segment '76). Jest autorem dialogów do tego filmu.
"Współpraca z Oskarem, to dobry czas, nowe doświadczenie, życzliwi ludzie i radość. Jesteśmy młodymi nieokrzesanymi ludźmi, którzy chcą robić to, co lubią. Myślę, że potrafimy dozować ambicje. Nie porywamy się z "motyką na słońce". Naszym celem była i jest rozrywka, to znaczy to, żeby ludzie wychodząc z kina, byli uśmiechnięci. Mam nadzieję, że tak właśnie będzie."
TOMEK ANDRUSZKIEWICZ (główny fotosista "Segmentu")
Ukończył Szkołę Fotografii i Adama Krajewskiego w Sopocie.
Współpracownik City Magazine i Gazety Wyborczej. Na planie towarzyszyła mu Sylwia Nadolska, również absolwentka Szkoły Krajewskiego.