Reklama

"S.W.A.T. Jednostka specjalna": TWÓRCY

CLARK JOHNSON (reżyseria)

Clark Johnson zgromadził na swoim koncie imponującą liczbę osiągnięć występując zarówno przed kamerą, jak i za reżyserskim sterem. Nominowany był ostatnio do nagrody Emmy jako najlepszy reżyser. To zaszczytne wyróżnienie przyniosła mu praca nad pilotowym odcinkiem serialu "The Shield."

Johnson rozpoczął swoją reżyserską karierę podczas drugiego sezonu wyświetlania cieszącego się ogromną popularnością serialu telewizyjnego "Homicide: Life on the Streets." Od tego czasu reżyserował także odcinki takich cieszących się powodzeniem seriali jak: "NYPD Blue," "West Wing," "Third Watch", "City of Angels", "The Beat" oraz "Law & Order: Special Victim’s Unit." Niedawno stanął za reżyserskim sterem pracując nad serialem produkcji HBO "The Wire" oraz filmie tej stacji "Boycott", w którym zagrał również jedną z głównych ról.

Reklama

Urodzony w Filadelfii Johnson rozpoczynał karierę aktorską w wieku dziewięciu lat, biorąc udział w tournee po Stanach Zjednoczonych kilku produkcji sztuk wystawianych przez teatry Broadway’u. Uczęszczał do szkoły filmowej w Montrealu, studiował także sztuki dramatyczne w Michigan. Po ukończeniu nauki kontynuował karierę aktorską. Johnson znany jest prawdopodobnie najbardziej ze swojej roli ‘Detektywa Meldricka Lewisa’ z filmu "Homicide: Life on the Streets." Jego filmografia telewizyjna to także: seriale "Second City", "Hot Shots," "Night Heat", "Women of Brewster Place", "New Attitude" i "LA Law." W 1993 roku Johnson nominowany był do kanadyjskiej nagrody telewizyjnej - Canadian Television Award, za swoją kreację w serialu stacji CTV "E.N.G."

Johnson zadebiutował na dużym ekranie w fabularnej produkcji Chrisa Columbusa "Adventures in Babysitting", a następnie zagrał w takich filmach jak: wyreżyserowany przez Dennisa Hoppera "Colors", "Drop Zone" Johna Badhama, "Nick of Time", "Renegades", "Lulu", "Soul Survivor", "Deliberate Intent", "Task Force: Caviar" oraz niezależnych produkcjach fabularnych "Fear of Fiction" i "Love Come Down". Wystąpił w obrazie kanadyjskiego reżysera Clementa Virgo "Rude", za rolę w nim nominowany był do nagrody Kanadyjskiej Akademii Filmowej jako najlepszy aktor drugoplanowy.

Johnson dzieli swój zawodowy czas między Toronto i Nowy Jork.

DAVID AYER (scenariusz)

David Ayer urodził się na Środkowym Wschodzie Stanów Zjednoczonych, a będąc jeszcze nastolatkiem przeniósł się wraz z rodzicami do Los Angeles. Aby znaleźć sobie jakieś zajęcie i nie wylądować na ulicy zaciągnął się do amerykańskiej marynarki - United States Navy, gdzie służył jako hydrolokator na atomowej łodzi podwodnej. Po ukończeniu z honorami służby wojskowej Ayer rozpoczął swoją niełatwą wędrówkę w świecie scenarzysty. Jego ostatnim projektem był scenariusz do nagrodzonego przez Amerykańską Akademię Filmową filmu "Dzień próby" /Training Day/, którego był też współproducentem. Wcześniej powstały pomysły dramatu policyjnego Rona Sheltona "Policja" /Dark Blue/, a także cieszącego się ogromną popularnością filmu "Szybcy i wściekli" /The Fast and the Furious/ oraz rozgrywającej się na łodzi podwodnej sagi z czasów II Wojny Światowej "U-571".

DAVID McKENNA (scenariusz)

Swój pierwszy scenariusz "Więzień nienawiści" /American History X/, David McKenna sprzedał wytwórni filmowej w wieku 26 lat. Nakręcony na jego podstawie film, z udziałem Edwarda Nortona, nominowanego za tę rolę do Oscara zyskał sobie uznanie widzów i krytyki poruszając niełatwy temat rozpadu rodziny, uprzedzeń i nienawiści. Główny bohater stara się w nim podjąć samotniczą walkę zmienienia samego siebie i uratowania rodziny od życia pełnego przemocy i zakłamania.

Kolejnym tekstem autorstwa McKenna był "Body Shots", wyreżyserowany przez Michaela Cristofera, z udziałem Jerry’ego O’Connella, Amandy Peet, Tary Reid i Rona Livingstona.

Trzeci film w karierze scenarzysty - "Get Carter", był remakiem kultowego filmu z 1971 roku z udziałem Michaela Caine’a. W uaktualnionej wersji zagrali Sylvester Stallone, Caine, Miranda Richardson, Rachel Leigh Cooke, Mickey Rourke i Alan Cumming. Reżyserem filmu został Stephen Kay, a producentami Mark Canton, Neil Canton i Elie Samaha.

W 2001 roku weszła na ekrany kin filmowa adaptacja książki Bruce’a Portera "Blow", nakręcona na podstawie scenariusza pióra McKenny. W filmie zagrali Johnny Depp, Penelope Cruz, Ray Liotta i Paul Reubens. "Blow" jest prawdziwą historią życia George’a Junga, przedsiębiorczego przemytnika narkotyków, który współpracował z Pablo Escobarem i kartelem z Medellin, szmuglując w latach 1970-tych i 80-tych kokainę na Zachodnie Wybrzeże.

McKenna pracuje obecnie nad nowym projektem - scenariuszem do filmu "National Office". Opisana przez niego historia rozgrywa się wokół osoby 28-letniego mężczyzny, który naginając Konstytucję ubiega się o urząd Prezydenta Stanów Zjednoczonych. Producentem filmu jest Andrew Lazar ("Kosmiczni kowboje" /Space Cowboys/ i "Niebezpieczny umysł" /Confessions of a Dangerous Mind/).

Dodatkowo, McKenna został poproszony o napisanie tekstu scenariusza w oparciu o historię największej tragedii morskiej z czasów II Wojny Światowej, która miała miejsce na jednostce "USS Indianapolis".

Ostatnio McKenna zakończył projekt dla producenta Casey’a Silvera, który opowiada prawdziwą historię życia pułkownika Davida Hackwortha, najbardziej utytułowanego żołnierza w historii armii Stanów Zjednoczonych. Kolejne przedsięwzięcie - film "The Twelfth Man" będzie debiutem reżyserskim McKenny. Jego scenariusz opowiada o dwóch tygodniach z życia amerykańskiej rodziny z miasta, której dysfunkcyjne życie koncentruje się na wydarzeniach ze świata szkolnej drużyny futbolowej oraz problemach matki alkoholiczki.

McKenna studiował na Uniwersytecie Stanowym w San Diego, naukę ukończył w 1991 roku. Obecnie mieszka w Newport Coast, w Kalifornii wraz z żoną Marcy oraz dwoma synami - Jackiem i Colinem.

RON MITA & JIM McCLAIN (pomysł scenariusza)

Tandem Mita & McClain stworzył szeroką gamę scenariuszy określanych mianem ‘popcornowych’. Reżyser Renny Harlin wyraził się o nich - "Szekspirowie kina akcji", bardzo pochlebne zdanie ma na ich temat także Oliver Stone. Mita i McClain wyrobili sobie własną markę dzięki rozgrywającemu się w szybkim tempie, naładowanemu akcją stylowi pisania.

Kiedy otrzymali zlecenie opracowania pomysłu "S.W.A.T’a.", mieli świadomość, że musi to być historia od samego początku przykuwająca uwagę. Pomysł wprowadzenia do filmu osoby barona narkotykowego, oferującego wysoką nagrodę za swojej uwolnienie z rąk policji pojawił się w czasie prowadzonej żartobliwie rozmowy na temat tego ile musiano by im zapłacić, żeby zgodzili się zrobić coś naprawdę niezwykłego. W przypadku Rona miało to być $100,000 za pojawienie się nago na stadionie pełnym ludzi podczas zawodów Rose Bowl, dla Jima zaś $150,000 za półroczne przebywanie w jaskini bez dopływu światła słonecznego. Obaj byli zgodni co do tego, że 100 milionów dolarów byłoby słuszną ceną za uwolnienie kogoś z więzienia. Tym właśnie sposobem narodziła się myśl przewodnia prezentowanego właśnie filmu "S.W.A.T."

Mita i McClain poznali się podczas podyplomowego programu filmowego prowadzonego przez Loyola Marymount University w Los Angeles. W tym czasie Mita pracował jako asystent Niny Jacobson (obecnie prezes produkcji w wytwórni Disney’a), a wówczas wiceprezes Universal Pictures, podczas gdy McClain związany był z działalnością prawniczą.

Dochodząc z czasem do wniosku, że ich wyczucie pomysłów filmowych jest zdecydowanie do siebie podobne, Mita i McClain stworzyli swój pierwszy scenariusz "Trackdown", który zwrócił na siebie uwagę Jodi Foster, a który później sprzedali za niebagatelną sześciocyfrową sumę. Zainteresowanie wokół ich osób jakie przyniósł ten pierwszy wspólny projekt sprawiło, że zrobiło się o nich głośno - gazeta L.A. Times obwołała ich najciekawszymi nowymi twarzami 1994 roku.

Drugi scenariusz "The French Teacher" natychmiast został przechwycony przez Jacobsona. W tym samym czasie obaj panowie sprzedali Stevenowi Spielbergowi pomysł filmu osadzonego w realiach przełomu wieków - "The Urban Legend", jak również na zlecenie Warner Brothers i Mel Gibson’s Icon Productions napisali scenariusz do filmu "Revere". Pracowali także przy trzech projektach filmowych stacji HBO.

Po zakończeniu pracy nad "S.W.A.T.’em", Mita i McClain otrzymali propozycję wytwórni Sony na napisanie scenariusza filmu "Doom", który ma powstać w oparciu o popularną grę wideo, jak również do "Snajpera II", sequelu thrillera akcji z 1994 roku z udziałem Toma Berengera.

Mita i McClain sprzedali stacji TNT pomysł filmowej historii MTV "Video Killed The Radio Star - The MTV Story", a obecnie pracują nad pilotowym odcinkiem telewizyjnego serialu CBS o prawdziwej jednostce S.W.A.T. złożonej z samych kobiet, działającej w Waszyngtonie.

NEAL H. MORITZ (producent)

Neal H. Moritz jest właścicielem renomowanej firmy producenckiej Original Film, zajmującej się produkcją filmów fabularnych, telewizyjnych, reklamowych i wideoclipów. Moritz ma dyplom magistra nauk ekonomicznych UCLA, jak również tytuł specjalisty w dziedzinie produkcji filmowej Uniwersytetu Południowej Kalifornii, który otrzymał po ukończeniu programu Petera Starka.

W zeszłym roku Moritz był producentem przebojowej komedii romantycznej z udziałem Reese Witherspoon "Dziewczyna z Alabamy" oraz filmu Revolution Studios "XXX" z Vinem Dieslem i Samuelem L. Jacksonem. Drugi z wymienionych filmów to już czwarte wspólne przedsięwzięcie z reżyserem Robem Cohenem, wcześniejsze to przebój kinowy "Szybcy i wściekli" /The Fast and The Furious/, z Vinem Dieselem, Paulem Walkerem, Michelle Rodriguez i Jordaną Brewster; "Sekta" /The Skulls/, w którym zagrali Walker i Joshua Jackson oraz produkcja stacji HBO "The Rat Pack" z Ray’em Liottą i Donem Cheadle, film nominowany do nagrody Emmy w 11 kategoriach.

Wcześniejsze osiągnięcia filmowe Moritza pozwoliły mu na uzyskanie statusu jednego z najbardziej dochodowych producentów w Hollywood. Jego pierwszym kasowym sukcesem był film "Juice", piąty najbardziej dochodowy obraz 1992 roku, po nim zaś hit wytwórni Columbia Pictures "Koszmar minionego lata" /I Know What You Did Last Summer/ ze znakomitą obsadą Jennifer Love Hewitt, Sarah Michelle Gellar, Ryan Phillippe i Freddie Prinze, Jr. i jego sequel "Koszmar następnego lata" /I Still Know What You Did Last Summer/, w którym wystąpiła gwiazda muzyki pop Brandy. Kolejnym projektem Moritza był film "Urban Legend", którego popularność zachęciła twórców do nakręcenia kolejnej części "Urban Legends: Final Cut". Dramat rozgrywający się w środowisku młodych ludzi "Szkoła uwodzenia" /Cruel Intentions/ był pierwszym filmem fabularnym finansowanym całkowicie przez Original Film.

Filmografia Moritza to również takie tytuły jak: "Not Another Teen Movie", parodia filmów dla nastolatków oraz komedia rozgrywająca się w środowisku nastolatków "Slackers" z udziałem Jasona Schwartzmana i Devona Sawy, a także "Wulkan" /Volcano/, "Diamentowa afera" /Blue Streak/ z Martinem Lawrencem, "Saving Silverman" z udziałem Jacka Blacka, Steve’a Zahna i Jasona Biggsa oraz "The Glass House" z Leelee Sobieski, Diane Lane i Stellanem Skarsgardem. Latem tego roku na ekrany kin weszła druga część "Szybkich i wściekłych" - "Za szybcy, za wściekli" /2 Fast and 2 Furious/ z udziałem Paula Walkera, w reżyserii Johna Singletona.

Moritz zaangażowany był ostatnio produkcję thrillera Denzela Washingtona - "Out of Time", w reżyserii Carla Franklina oraz "Torque", filmu akcji z dużym udziałem mechanicznych rumaków, w reżyserii Josepha Kahna. W przygotowaniu jest także sequel filmu "XXX".

DAN HALSTED (producent)

Dan Halsted zajmuje się obecnie produkcją filmu "Large’s Ark" z udziałem Natalie Portman i Zacha Braffa, a także "Richard Petty" z Dennisem Quaidem w reżyserii Callie Khouri. Dla stacji UPN produkuje cieszące się dużym uznaniem show "Platinum".

Na 2003 roku przewidziano także premierę filmu produkcji Halsteda "Beyond Borders" z Angeliną Jolie i Clivem Owenem.

Na liście filmów wyprodukowanych przez Halsteda są: reżyserski debiut Sofii Coppoli "The Virgin Suicides", film Olivera Stone'a "Męska gra" z Alem Pacino i Cameron Diaz, nominowany do Oscara "Nixon" oraz "Droga przez piekło" z Seanem Pennem i Jennifer Lopez. Halsted był także producentem filmów "Kto pierwszy, ten lepszy" /Serving Sara/ z udziałem Matthew Perry’ego i Elizabeth Hurley, "The Corruptor", w którym zagrali Mark Wahlberg i Chow Yun-Fat, "Art of War" z Wesley’em Snipesem, "Spojrzenie mordercy" z udziałem Reese Witherspoon oraz "Cold Around the Heart", reżyserskiego debiutu Johna Ridley’a.

Absolwent Uniwersytetu Kalifornijskiego UCLA z dyplomem kierunku nauk politycznych, Halsted rozpoczął swoją karierę jako asystent Scotta Rudina, pracującego wówczas dla wytwórni Twentieth Century Fox. Przeniósł się następnie do Agencji Bauer-Benedek, która z czasem zmieniła nazwę na United Talent Agency, firmując między innymi takie tytuły jak: "K-9", "Wspaniali Baker Boys" /The Fabulous Baker Boys"/, "New Jack City", "Robocop", "Sposób na blondynkę" /There’s Something About Mary/ oraz "The Untouchables". Pracując jako jeden z dyrektorów Disney’s Hollywood Pictures Halsted nadzorował prace nad filmami: "Piastunka" /The Hand That Rocks The Cradle/, "Mr. Holland’s Opus", "Encino Man", "Son In Law", "Tombstone", "Evita" zoraz "Ja cię kocham a ty śpisz" /While You Were Sleeping/.

Osiągnięcia telewizyjne Halsteda związane są z produkcją filmu stacji Showtime "Zamach na Reagana" z Richardem Dreyfussem, serialu stacji TNT "Witchblade" oraz nagrodzonego filmu dokumentalnego TBS "Assassinated: The Last Days of Kennedy and King."

CHRIS LEE (producent)

Chris Lee jest byłym prezesem produkcji wytwórni TriStar Pictures i Columbia Pictures. W czasie kiedy pełnił te funkcje był odpowiedzialny za nagrodzone przez Amerykańską Akademię Filmową obrazy: "Jerry Maguire", "Philadelphia i "Lepiej być nie może" /As Good as It Gets/. Był także zaangażowany w produkcję takich projektów wielkoekranowych jak: "Mój chłopak się żeni" /My Best Friend’s Wedding/, "Legends of the Fall", "Fisher King", "Maska Zorro" /The Mask of Zorro/, "Starship Troopers" i "Godzilla".

Po założeniu swojej własnej firmy Chris Lee Productions, Lee zajmował się produkcją między innymi animowanego komputerowo filmu fabularnego "Final Fantasy", nominowanego do Saturn Award, a także filmu akcji "Ballistic: Ecks vs. Sever", serii animowanej "Heavy Gear" oraz wielu inny przedsięwzięć dużego i małego ekranu. Lee był producentem wideoclipów wielu artystów, w tym między innymi Janet Jackson, Backstreet Boys i Destiny’s Child.

Rozpoczął swoją karierę w przemyśle rozrywkowym jako współproducent stacji ABC przy "Good Morning America." Z czasem przeszedł do produkcji wielkoekranowych, pracując początkowo jako asystent reżysera i asystent montażu przy komedii Wayne’a Wanga "Dim Sum". Później dołączył do zespołu wytwórni TriStar Pictures jako specjalista analizujący scenariusze, ostatecznie kończąc współpracę z TriStar na stanowisku Prezesa Produkcji.

Pochodzący z Hawajów Lee, na wyspach zasiada w Stanowej Radzie Filmu i Telewizji. Ukończył prestiżową uczelnię - Uniwersytet Yale na wydziale nauk politycznych, a ostatnio dołączył do grona wykładowców Uniwersytetu Hawajów jako Prezes Akademii Kreatywnych Mediów - Chairman of the Academy of Creative Media. Lee działa aktywnie w lokalnej społeczności azjatyckiej. Jest założycielem organizacji Coalition of Asian Pacifics in Entertainment (CAPE). Od wielu lat wymieniany jest przez magazyn "A" jako najbardziej wpływowy Amerykanin azjatyckiego pochodzenia. Zasiada także w radzie National Asian Pacific American Legal Consortium i jest laureatem wielu nagród, w tym: Justice in Action Award przyznawanej przez Asian American Legal Defense and Education Fund i nagrody Visionary Award przyznawanej przez East-West Players.

GABRIEL BERISTAIN, ASC/BSC (zdjęcia)

Gabriel Beristein urodził się w Meksyku. Jest synem Luisa Beristaina, popularnego aktora meksykańskiego, którego ostatnim nakręconym filmem fabularnym był obraz Luisa Bunuela "Anioł zagłady". Zainteresowanie Gabriela sztuką filmową miało miejsce już we wczesnej młodości, kiedy to związał się on z meksykańskim niezależnym ruchem filmowym.

Beristain wyemigrował do Europy, gdzie pracował jako kamerzysta przy filmach dokumentalnych i kronikach filmowych, rejestrujących ważne wydarzenia polityczne, społeczne i związane z ekologią. Po pewnym czasie Beristain osiadł w Anglii, uczęszczając w tym czasie do prestiżowej National Film and Television School.

W 1987 roku uhonorowany został Srebrnym Niedźwiedziem na Festiwalu Filmowym w Berlinie za zdjęcia do filmu Dereka Jarmana "Caravaggio". W filmografii Beristaina są takie tytuły jak: "Blade: Wieczny łowca 2" /Blade 2/, "Hiszpański więzień" /The Spanish Prisoner/, "Dolores Claiborne", "K2" i "Aria". Beristain przeniósł się do Los Angeles w 1991 roku, mieszka tutaj do dziś. Jest członkiem AMPAS i BAFTA (Brytyjskiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej).

MAYNE BERKE (scenografia)

Filmografia Mayne Berke w charakterze scenografa to między innymi takie tytuły jak: "Pamiętnik księżniczki" /The Princess Diaries/ w reżyserii Garry’ego Marshalla z Julie Andrews, "Rock Star" z udziałem Marka Wahlberga i Jennifer Aniston, "15 Minut" w reżyserii Johna Herzfelda, z udziałem Roberta De Niro i Edwarda Burnsa, "Jack Frost" z Michaelem Keatonem, "Romy and Michele’s High School Reunion" oraz "Double Dragon". Projektował on scenografię również do uznanego przez krytykę filmu stacji HBO "Don King: Only in America" oraz nagrodzonego Clio Award filmu reklamującego firmę Levi’s "Elevator Fantasy" w reżyserii Michaela Bay’a.

Filmografia Berke jako art directora to między innymi: "Fan", "Od zmierzchu do świtu" /From Dusk Till Dawn/, "Grace of My Heart", "Four Rooms", "Don’t Tell Mom The Babysitter’s Dead", a także "Teenage Mutant Ninja Turtles" (II i III)

Berke otrzymał tytuł magistra sztuk pięknych New York University’s Tisch School of the Arts na kierunku projektowania teatralnego. Studiował razem z wieloma uznanymi projektantami scenografii teatralnych, w tym wielokrotnie nagradzanym Tony Oliverem Smithem, którego prace malarskie do "My Fair Lady" i "West Side Story" są stałą częścią ekspozycji w Nowojorskim Muzeum Sztuki - New York Metropolitan Museum of Art. Berke studiował również ze sławnymi specjalistami oświetlenia - Jennifer Tipton i Johnem Gleasonem.

MICHAEL TRONICK, A.C.E. (montaż)

Prezentowany właśnie film "S.W.A.T." jest trzecim z kolei wspólnym projektem Michela Tronicka i producenta Neala Moritza, po "Wulkanie" /Volcano/ i "Diamentowej aferze" /Blue Streak/.

Tronick zaczynał swoją karierę jako montażysta muzyki przy takich filmach jak: "Movie Movie", "Cały ten zgiełk" /All That Jazz/, "Star 80", "Reds", "48 godzin" /48 Hrs./, "A Chorus Line", "Ruthless People" i "Predator". Pierwszym filmem Tronicka w charakterze montażysty materiału zdjęciowego był "Gliniarz z Beverly Hills II" /Beverly Hills Cop II/ z 1987 roku. Jego filmografia to również: "Less Than Zero", "Midnight Run", "The Adventures of Ford Fairlane", "Days of Thunder", "The Last Boy Scout", "Prawdziwy romans" /True Romance/, "Straight Talk", "Zapach kobiety" /Scent of a Woman/, "The Cowboy Way", "Eraser", "Pod obstrzałem II" /Under Siege 2: Dark Territory/, "Joe Black" /Meet Joe Black/ i "Pamięć bohaterów" /Remember The Titans/. Ostatnie z jego projektów to "American Outlaws" i "Król Skorpion" /The Scorpion King/.

ELLIOT GOLDENTHAL (muzyka)

Goldenthal komponuje muzykę symfoniczną, teatralną, operową, baletową i filmową. Ostatnio uhonorowany został statuetką Oscara i Złotym Globem za tematy muzyczne do filmu "Frida". Liczne nominacje do prestiżowych nagród i wyróżnień przyniosła mu kompozycja piosenki "Burn it Blue" z "Fridy". Wcześniej dwie nominacje do Oscara i Złotego Globu przyniosły mu filmy "Wywiad z wampirem" /Interview with the Vampire/ i "Michael Collins". Oprócz tego otrzymał nominacje do nagrody Grammy za swoje kompozycje do filmów "Czas zabijania" /A Time to Kill/ oraz "Batman Forever". Trzy nominacje do nagrody krytyków z Chicago - Chicago Film Critics Award, przyniosły mu filmy "Heat", "Michael Collins" i "Chłopiec rzeźnika" /The Butcher Boy/. W 1998 roku Goldenthal uhonorowany został nagrodą L.A. Film Critics Award za najlepszy oryginalny temat muzyczny skomponowany do filmu Neila Jordana "Chłopiec rzeźnika" /The Butcher Boy/.

Goldenthal współpracował z reżyser Julie Taymor przy jej 18 projektach, w tym: adaptacji sztuki szekspirowskiej "Tytus" z udziałem Anthony’ego Hopkinsa i Jessiki Lange (1999). Oryginalna muzyka teatralna do sztuki "Juan Darien: A Carnival Mass", przyniosła Goldenthalowi nagrodę Obie (1988) oraz dwie nominacje do nagrody Tony. Inne kompozycje teatralne artysty powstały do inscenizacji "The Transposed Heads", "The King Stag". "Liberty’s Taken" i "The Green Bird" (wystawianej na Broadway w 2000 roku).

Goldenthal otrzymał zlecenie od American Ballet Theatre i San Francisco Ballet skomponowani muzyki do nowego baletu "Othello", który miał swój debiut w 1997 roku w Metropolitan Opera. Balet wystawiany był również w San Francisco i Paryżu. Stacja PBS wyświetli zarejestrowany materiał w serii Wielkie Wykonania jeszcze w tym roku. Inne klasyczne kompozycje artysty to "Shadow Play Scherzo", stworzony dla upamiętnienia 70 rocznicy urodzin Leonarda Bernsteina, symfoniczny utwór "Fire, Water, Paper: A Vietnam Oratorio," skomponowany na zamówienie Pacific Symphony Orchestra w 20 rocznicę Wojny w Wietnamie. Z utworem tym Orkiestra Symfoniczna z Bostonu występowała pod batutą Seiji Ozawy. Wykonany z Yo Yo Ma utwór jest dostępny na płytach wydanych przez Sony Classical.

Kompozycje filmowe Goldenthala to również takie tytuły jak: "Drugstore Cowboy", "Obcy 3" /Alien 3/, " Cobb" oraz ostatni film Neila Jordana "The Good Thief". Kompozytor współpracuje obecnie z Taymorem nad oryginalną operą "Grendel", która będzie miała premierę w Operze Los Angeles w 2005 roku, a następnie zostanie przedstawiona na festiwalu The Lincoln Center Festival.

CHRISTOPHER LAWRENCE (kostiumy)

Christopher Lawrence pracował ostatnio w charakterze kostiumologa przy produkcji pilotowego odcinka filmu "Robbery Homicide Division" w reżyserii Michaela Manna, produkcji stacji PBS "The Gin Game" z Mary Tyler Moore i Dickiem Van Dykem oraz fabularnym obrazie "11:14" z udziałem Hilary Swank, Barbary Hershey i Patricka Swayze.

Zanim nazwisko Lawrence’a zaistniało w świecie filmu jako niezależna marka, przez wiele lat pracował on przy nadzorowaniu prac kostiumologów, współpracując z takimi reżyserami Hollywood jak: Blake Edwards ("Switch"), Mel Brooks ("Life Stinks"), Garry Marshall ("Beaches"), Barry Levinson ("Bugsy"), Cameron Crowe ("Say Anything"), James L. Brooks ("I’ll Do Anything"), Curtis Hanson ("Dzika rzeka" /The River Wild/), James Cameron ("T2/3D"), Phillip Noyce ("Święty" /The Saint/) oraz Tony Scott ("Wróg publiczny" /Enemy of the State/).

W 1999 roku Lawrence był współtwórcą kostiumów do filmu Michaela Manna "Informator" /The Insider/. Projektował kostiumy do filmów "The Anniversary Party" dla Alana Cumminga i Jennifer Jason Leigh, "Bubble Boy" dla Blair Hayes, jak również pracował przy komedii akcji "Showtime", w której wystąpili Robert De Niro i Eddie Murphy.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: S.W.A.T. Jednostka specjalna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy