"Rodzina Savage": TWÓRCY
TAMARA JENKINS (reżyseria, scenariusz)
Zaczynała swoją karierę od dobrze przyjętych przez krytykę dokumentów - między innymi "Family Romains" (nagrodzone na Sundance Film Festival w 1994 roku). Jej pierwszym filmem fabularnym były "Slumsy Beverly Hills" ("Slums of Beverly Hills") z 1998 roku, które miały swoją premierę na festiwalu w Cannes. Wystąpili tam Alan Arkin, Natasha Lyonne i Marisa Tomei, film nominowano do dwóch Independent Spirit Awards (za najlepszy debiut i scenariusz).
Pisała do Zoetrope: All-Story, Tin House Magazine, jeden z jej esejów trafił do książki "Lisa Yuskavage: Small Paintings 1993-2004". Reżyserowała przedstawienia w ramach The New Group, nakręciła film poświęcony edukacji seksualnej dla organizacji non-profit, a także serię reklam społecznych dla Amnesty International.
"Rodzina Savage" jest drugim filmem w jej reżyserii, miał premierę na Sundance Film Festival w 2007 roku. Wystąpili w nim Philip Seymour Hoffman, Laura Linney i Philip Bosco.
TED HOPE (produkcja)
Wraz z Anne Carem założył firmę produkcyjną This Is That. Wcześniej prowadził firmę Good Machine, którą odsprzedał w 2002 roku Universal Prictures. This Is That produkuje specyficzne filmy - między innymi "21 gramów" ("21 grams"), które nominowano do dwóch Oscarów i pięciu nagród BAFTA. Kolejnym projektem był "Zakochany bez pamięci" ("Eternal sunshine of the spotless mind"), którego nagrodzono Oscarem za najlepszy scenariusz. W 2006 roku firma wyprodukowała siedem filmów, a w ciągu czteroletniej działalności - piętnaście.
Niedawno zakończono zdjęcia do reżyserskiego debiutu Alana Balla - "Nothing is private", w którym wystąpili Aaron Eckhart, Toni Collette i Maria Bello. To szesnasty raz, kiedy Hope zdecydował się wyprodukować reżyserski debiut - wcześniej współpracował przy pierwszych filmach Anga Lee, Hala Hartleya, Nicole Holofcener, Todda Fielda, Michela Gondry'ego, Moisesa Kauffman, Boba Pulciniego i Shari Berman.
Do najnowszych filmów Hope'a należy "Rodzina Savage" ("The Savages") - dwudziesty drugi film jego produkcji, który premierę miał na Sundance Film Festival. Jednym z wcześniejszych była "Stara miłość nie rdzewieje" ("The Ex") z Zachem Braffem, Amandą Peet, Jasonem Batemanem, Charlesem Grodinem i Mią Farrow w reżyserii Jesse Peretza.
"Przyjaciele z kasą" ("Friends with Money") - trzeci film, jaki zrobił z Nicole Holofcener - otwierał Sundance Film Festival w 2006 roku. Otrzymał dwie nominacje do Spirit Award. Hope wyprodukował też "Rozmawiając, obmawiając" ("Waling and talking") i "Pięknie i jeszcze piękniej" ("Lovely and amazing"), które nominowano do sześciu Spirit Awards.
Ted był producentem wykonawczym takich filmów, jak "The hawk is dying" (adaptacja powieści Harry'ego Crewsa z Paulem Giammatim, Michaelem Pittem i Michelle Williams) i "Diabeł i Daniel Johnson" ("The debil & Daniel Johnson") - oba prezentowano na Sundance Film Festival ; "Diabeł i Daniel Johnson" ("The devil & Daniel Johnson") zdobył tam nagrodę za najlepszą reżyserię, a "The hawk is dying" trafił do Cannes.
Trzy filmy przez niego wyprodukowane nagrodzono na festiwalu w Sundance Grand Jury Prizes - "Amerykański splendor" ("American splendor"), "Piwne rozmowy braci McMullen" ("The brothers McMullen") i "What happened was?"
"Amerykański splendor" ("American splendor") otrzymał w 2003 roku nagrodę FIPRESCI na festiwalu w Cannes, nagrodzono go także na Deauville Film Festival, nominowano do pięciu Independent Spirit Awards i Oscara.
Hope był producentem wykonawczym "Za drzwiami sypialni" ("In the bedroom"), które nominowano do pięciu Oscarów; do pięciu nagród Emmy nominowano "Project Laramie" ("Laramie Project"); wyprodukował także "Happines", którego dystrybutorem zostało Good Machine.
Wraz z Jamesem Schamusem wyprodukował wczesne filmy Anga Lee - "Przejażdżkę z diabłem" ("Ride with the devil"), "Burzę lodową" ("The ice storm"), "Tui shou", nominowane do Oscara "Wedding banquet" i "Jedz i pij, mężczyzno i kobieto" ("Eat Drink Man Woman").
Zaczynał od produkcji filmów Hala Hartleya - między innymi "Amatora" ("Amateur"), "Prostych facetów" ("Simple men") i "Zaufania" ("Trust"). Ostatnio pracowali razem przy "Fay Grim", która miała premierę na festiwalu filmowym w Toronto.
ANNE CAREY (produkcja)
Wraz z Tedem Hope'em założyła This Is That, wcześniej prawie przez dziesięć lat pracowała w Good Machine.
Najnowsze filmy jej produkcji to "Rodzina Savage" ("The Savages") Tamary Jenkins z Laurą Linney, Philipsem Seymourem Hoffmanem i "Nothing is private" Alana Balla z Aaronem Eckhartem, Toni Colette i Marią Bello.
Wyprodukowała "Życie idioty" ("Trainweck: my life as an idiot") Toda Harisona z Seanem Williamem Scottem, Gretchen Mol i Jeffem Garlinem, a także "Stara miłość nie rdzewieje" ("The ex") z Zachem Braffem, Amandą Peet, Jasonem Batemanem, Charlesem Grodinem i Mią Farrow. Scenariusz napisali David Guion i Michael Handelman, reżyserią zajął się Jesse Peretz.
Carey wyprodukowała także "Przyjaciół z kasą" ("Friends with Money") Nicole Holofcener; w filmie wystąpili Jennifer Aniston, Catherine Keener, Frances McDormand i Joan Cusack.
Na koncie ma "Rodzinkę" ("Thumbsucker") z Tilda Swinton, Vince'em Vaughnem, Keanu Reevesem, Vincentem D'Onorfio, Benjaminem Brattem i Lou Taylorem Puccim - film wyświetlano w 2005 roku na festiwalach filmowych w Sundance i Berlinie; Lou Taylor Pucci otrzymał na nich nagrody. Film nakręcono na podstawie powieści Waltera Kirna.
Anne wyprodukowała także "Drzwi w podłodze" ("The door in the floor") na podstawie "Jednorocznej wdowy" Johna Irwinga. W filmie wystąpili Jeff Bridges, Kim Basinger i Jon Foster; nominowano go do dwóch Independent Spirit Awards.
W 2002 roku wyprodukowała "Projekt Laramie" ("Laramie Project") dla HBO (w reżyserii Moisesa Kauffmana). Film miał premierę w 2002 roku na festiwalu w Sundance, wyświetlano go także w Berlinie i nominowano do Humanitas Award i nagród Emmy.
Była koproducentem "Przejażdżki z diabłem" ("Ride with the devil") Anga Lee i dokumentu "Wonderland" Johna O'Hagana.
Umieszczono ją na liście dziesięciu najbardziej obiecujących producentów pisma Variety.
Zaczynała karierę od pracy w William Morris Agency, gdzie współpracowała z najbardziej wpływowymi klientami firmy.
ERICA WESTHEIMER (produkcja)
Zaczynała w Nowym Jorku. Pracowała z Williamem Ivey Longiem jako kostiumografka w teatrach, później przyszedł czas na kino niezależne. Na koncie ma między innymi współpracę z Woodym Allenem przy "Końcu z Hollywood" ("Hollywood Ending").
Po dziesięciu latach pracy nad kinem offowym dołączyła do Lone Star Group, gdzie jest dyrektorem do spraw produkcji.
W ubiegłym roku wyprodukowała dwa filmy - "Teorię chaosu" ("Chaos theory") z Ryanem Reynoldsem i Emily Moritmer(przy współpracy z Warner Independent Pictures) i "Rodzinę Savage" z Laurą Liney i Philipsem Seymourem Hoffmanem (przy współpracy z FOX Searchlight Pictures).
ALEXANDER PAYNE (kierownictwo produkcji)
Jego pierwszym filmem fabularnym było "Złe i gorsze" ("Citizen Ruth") - prowokujący obraz dotyczący aborcji. W 1999 roku nakręcił "Wybory"("Election"), za które nagrodzono go dwoma Independent Spirit Awards (za najlepszy film i reżyserię). Wraz z Jimem Taylorem (współ-scenarzystą) otrzymali także szereg wyróżnień przyznawanych przez Writers Guild of America, New York Film Critics Circle i Independent Spirit Award, na koncie mają też Oscara.
W 2002 roku nakręcił "Schmidta" ("Abort Schmidt") z Jackiem Nicholsonem i Kathy Bates - otrzymał za niego dwa Złote Globy, a także nagrody przyznawane przez Los Angeles and London Film Critics Circles.
W 2005 roku na ekrany kin weszły "Bezdroża" ("Sideways") - film zdobył wiele nagród, między innymi Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany.
Payne wyreżyserował także jeden z dwudziestu filmików "Zakochanego Paryża" ("Paris je t'aime").
Był producentem wykonawczym takich filmów, jak "Zabić prezydenta" ("The assasination of Richard Nixon"), "Gray Matters", czy "Król Kalifornii" ("King of California").
Payne pochodzi z Nebraski, studiował na historię i literaturę hiszpańską na uniwersytecie Stanforda, a także filmoznawstwo na UCLA. Jego film dyplomowy - "Passion of Martin" - wyświetlano na Sundance Film Festival w 1991 roku.
JIM TAYLOR (kierownictwo produkcji)
Długoletni współpracownik Alexandra Payne'a, napisali razem scenariusze do filmów "Złe i gorsze" ("Citizen Ruth"), "Wybory" ("Election"), "Schmidt" ("Abort Schmidt") i "Bezdroża" ("Sideways"). Otrzymał za nie dwa Złote Globy, dwie nagrody przyznane przez Writers Guild, a także Oscara. Pochodzi z Seattle, studiował w College'u w Pomonie, a w 1995 roku skończył NYU.
JIM BURKE (kierownictwo produkcji)
Jest wspólnikiem Alexandra Payne'a i Jim Taylora, razem prowadzą Ad Hominem Enterprises. W 2005 roku podpisali trzyletni kontrakt z FOX Searchlight.
Wyprodukował "Z podniesionym czołem" ("Walking tall") dla MGM, w którym zagrali The Rock i Johnny Knoxville; na koncie ma między innymi nominowane do Oscara "Wybory" ("Elections") z Matthew Broderickiem i Reese Witherspoon w reżyserii Alexandra Payne'a.
W 1997 roku został wspólnikiem Burke-Samples, kiedy wraz z Keithem Samplesem postanowił opuścić Rysher Entertainment. Zanim założyli własną firmę był wice przewodniczącym i odpowiadał za realizację dwudziestu pięciu filmów, między innymi "Kręglogłowych" ("Kingpin"), "Części intymnych" ("Private parts"), "Kolekcjonera" ("Kiss the girls"), "Leku pierwotnego" ("Prima fear"), "Świętego" ("Saint"), "Wielkiego otwarcia" ("Big night"), "Dwóch dni z życia doliny" ("Two days in the valley") i "Czy to ty, czy to ja" ("It takes two").
Pracował też w Warner Bros. Domestic Television Distribution.
ANTHONY BREGMAN (kierownictwo produkcji)
Jesienią 2006 roku założył Likely Story - wcześniej przez cztery lata pracował w This is that, a dziesięć lat był kierownikiem produkcji w Good Machine.
Pierwszym filmem, który wyprodukował w ramach Likely Story będzie "Synecdoche, New York" w reżyserii i według scenariusza Charliego Kauffmana.
W post-produkcji znajdują się też thriller "Carriers" i hiszpańskojęzyczny film science ficiton, "The sleep dreamer" w reżyserii i wedug scenariusza Alexa Rivery.
Wraz z Anne Carey i Tedem Hope'em wyprodukował "Stara miłość nie rdzewieje" ("The ex").
W 2006 roku wyprodukował "Przyjaciół z kasą" ("Friends with monwy"); to była jego trzecia kolaboracja z Nicole Holofcener, a w filmie zagrali Jennifer Aniston, Catherine Keener, Frances McDormand i Joan Cusack.
Innym filmem jego produkcji jest nagrodzony Oscarem "Zakochany bez pamięci" ("Sternal sunshine of the spotless mind"), w którym zagrali Jim Carrey, Kate Winslet i Kirsten Dunst; scenariusz napisał Charlie Kauffman, za reżyserię odpowiada Michel Gondry.
Bergman wyprodukował także "Rodzinkę" ("Thumbsucker"), "Pięknie i jeszcze piękniej" ("Lovely and amazing"), "Wojnę plemników" ("Human nature"), "Dziennik podrywacza" ("The Tao of Steve"), "Luminous Morion", "Trick" i "Love God". Był także koproducentem "Burzy lodowej" Anga Lee, "Piwnych rozmów braci McMullen" ("The McMullen Brothers"), "Zjazdu" ("The myth of fingerprints") i "Roy Cohn/Jack Smith"
W latach 1993-2002 brał udział przy produkcji ponad trzydziestu filmach, między innymi "Rozważnej i romantycznej" ("Sense and sensibility"), "Jedz i pij, mężczyzno i kobieto" ("Eat drink man woman") "Rozmawiając, obmawiając?" ("Walking and talking"), "What Happened Was?", "The wedding banquet" i "Safe".
Wykłada na Columbia University's Graduate Film School; mieszka w Nowym Jorku wraz z żoną i dziećmi.
FRED WESTHEIMER (kierownictwo produkcji)
Urodził się w El Paso (Teksas), wychowywał w Houston. Studiował na Uniwersytecie Teksańskim, służył w Air Force Reserve. W 1963 roku zaczął pracować jako roznosiciel poczty w 20th Century Fox.
W 1970 roku Bill Haber, Rowland Perkins i Phil Weltman przyjęli go jako agenta do William Morris Agency, w latach 1972-1980 kierował działem odpowiedzialnym za odkrywanie talentów telewizyjnych, potem przez sześć lat prowadził podobny dział zajmujący się produkcjami kinowymi. Jego klientami byli między innymi John Travolta, Elaine May i Candice Bergen.
W 2005 roku odszedł z William Morris Agency i założył własną firmę inwestującą w kino niezależne - Lone Star Film Group.
MOTT HUPFEL (zdjęcia)
Jego najnowszy film to "Słynna Bettie Page" ("The notoriuos Bettie Page"), którą krytyka chwaliła za ciekawe, czarno-białe zdjęcia.
Hupfel dorastał w Delaware, uczył się w Choate Rosemary Hall i studiował w NYU's Tisch School of the Arts. Bardzo szybko zaczął pracować w zawodzie asystując przy kręceniu nisko-budżetowych filmów i teledysków (ma ich na koncie ponad siedemdziesiąt). Pracował także przy dokumentach - między innymi "Frat house" Todda Philipsa i "The ballad of ramblin' Jack" Aiyany Elliot; oba nagrodzono na Sundance Film Festival.
Od 1998 roku nakręcił dwa sezony "The Upright Citizens Brigade" dla stacji Comedy Central, pracował też przy reklamówkach.
Na koncie ma takie filmy, jak "Shady grave" i "The American Astronaut", za który nominowano go w 2002 roku do Independent Spirit Award.
JANE ANN STEWART (scenografia)
Współpracowała z Alexandrem Payne'em przy wszystkich jego filmach - "Złych i gorszych" ("Citizen Ruth"), "Wyborach" ("Election"), "Schmidt'cie" ("Abort Schmidt") i "Bezdrożach" ("Sideways").
Na koncie ma też "Rodzinny dom wariatów" ("The family stone"), "Czekam na ciebie w Laramie" ("Gas ford lodging"), "Breastmen", "Candyman", czy "Moje szalone życie" ("Mi vida loca").
Pochodzi z Teksasu, studiowała w Sorbonie, U.S.I.U (w San Diego i Londynie), a także Oakland Art Institute. Skończyła Berkeley z tytułem licencjackim.
DAVID ROBINSON (kostiumy)
Jego kariera trwa już prawie dwadzieścia lat. Pracował przy takich filmach, jak "Amityville" ("The Amityville horror"), "Wyznania małoletniej gwiazdy" ("Confessions of a teenage drama queen"), "Lizzie McGuire" ("The Lizzie McGuire Movie"), "Zoolander", "Pollock", "To musisz być ty" ("It had to be you"), "Joe Black" ("Meet Joe Black"), "Donnie Brasco", "I shot Andy Warhol", "Przetrwać w Nowym Jorku" ("The basketball diaries") i "Blef" ("The Hoax").
BRIAN A. KATES, A.C.E. (montaż)
Pracował między innymi przy nagrodzonym Emmy "Lackawanna blues" (w reżyserii George'a C. Wolfe'a), za co przyznano mu A.C.E Eddie Award, "Zawodzie: zabójca" ("Shadowboxer") Lee Danielsa, "Złym dotyku" ("The woodsmen") Nicole Kasell, "Projekcie Laramie" ("Laramie Project") Moisesa Kauffmana, "Jails, hospitals and hip hop" Danny'ego Hoca i Marka Benjamina i "Trick" Jima Falla.
Był współ-montażystą "Tarnation" Jonathana Caouette'a. Do jego najnowszych filmów należy "Shortbus" Johna Camerona Mitchella, który miał premierę na festiwalu w Cannes w 2006 roku.
Kates pochodzi w New Jersey, studiował produkcję filmową na Judaic Studies at New York University.
STEPHEN TRASK (muzyka)
Jest współ-twórcą i autorem muzyki do musicalu "Hedwig and the angry inch" wystawianego na off-Broadwayu (w 2001 roku nakręcono na jego podstawie film, którego ścieżka dźwiękowa była filmowym debiutem Stephena.)
Alex Steyermak zatrudnił go do napisania muzyki do "Prey for rock'n'roll" z Giną Gerson. W nagraniu ścieżki dźwiękowej udział wzięli Sara Lee (Gang of Four, Indigo Girls & B-52's), Sam Maloney (Hole, Motley Crue), Cheri Lovedog, (która napisała scenariusz i piosenki( oraz legendarna Joan Jett.
Skomponował muzykę do "Dróżnika" ("The station agent") i "W doborowym towarzystwie" ("In good company") ze Scarlett Johannson i Topherem Grace'em.
Obecnie współpracuje z Barrym Weislerem przy adaptacji "The blue angel".
Za "Hedwig and the angry inch" otrzymał nagrodę Obie, Outer Critics Circle Award, 1998 New York Magazine Award; nominowano go także do Outstanding Music, Lyrics and New Musical, Grammy, dwóch nagród GLAMA i Entertainment Weekly Best Soundtrack Award za 2001 rok.
RANDALL POSTER (konsultacja muzyczna)
Odkąd obejrzał "Slumsy Beverly Hills" stał się fanem Tamary Jenkins.
W 2007 roku pracował przy "Pociącgu do Darjeeling" ("Darjeeling Limited") Wesa Andersona, "I'm not there" Todda Haynesa, "Stop-loss" Kimberley Peirce i "Nothing is private Alana Balla.
Ma na koncie takie filmy, jak "Jarhead - żołnierz piechoty morskiej" ("Jarhead") Sama Mendesa, "Zodiak" Davida Finchera, "Awiatora" Martina Scorsese i "Podwodne życie ze Stevem Zissou" ("The Life Aquatic with Steve Zissou") Wesa Andersona.