"Ramona i Beezus": TWÓRCY
ELIZABETH ALLEN (reżyseria) zadebiutowała filmem "Akwamaryna" z 2006 roku. Ukończyła USC Film School i Cornell University. Na zakończenie studiów nakręciła krótkometrażowe "Eyeball Eddie". Film był pokazywany na festiwalach filmowych na całym świecie.
Należy do Amerykańskiego Stowarzyszenia Reżyserów Filmowych i Amerykańskiego Stowarzyszenia Scenarzystów.
Wyreżyserowała odcinki seriali "Plotkara" i "Nieoczekiwana szansa". Napisała scenariusz do "Stargilrl" na podstawie książki o tym samym tytule i musical "Promdress".
Wykłada na filmoznawstwie na USC. Obecnie pracuje nad ekranizacją powieści "The Pursuit of Alice Thrift: Elinor Lipman i filmem niezależnym "My Mother's Boyfriend".
DENISE DI NOVI (produkcja) jest jedną z najprężniej działających hollywoodzkich producentek. Pracowała przy takich filmach jak "Małe kobietki" , "Edward Nożycoręki", "Och, życie", "Noce w Rodanthe", "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów", "Ed Wood", "Powrót Batmana" czy "Totalna magia".
Zaczynała jako dziennikarka. Pracowała w "National Observer" i "Canada AM". Założyła wytwórnię Film Plan, a po przeprowadzce z Kanady do Las Angeles otworzyła z Arnoldem Kopelsonem Film Packages.
Dołączyła do New World Pictures gdzie nadzorowała produkcję takich filmów jak "Śmiertelne zauroczenie" z Winoną Ryder. Kilkakrotnie współpracowała z Timem Burtonem - m.in. przy "Edwardzie Nożycorękim" i "Edzie Woodzie:.
Współpracowała z Columbia Pictures, aż w końcu dołączyła do Warner Bros, gdzie pracuje do dziś.
Pracowała przy serialu "Bez pardonu" stacji CBS, wyprodukowała "Eloise at the Plaza" i "Eloise at Christmastime" dla stacji ABC na podstawie książek dla dzieci.
Obecnie pracuje nad takimi filmami jak "The Illustrated Man" Zacka Syndera czy "Last Summer of You and Me" na podstawie książki Ann Brashares..
ALISON GREENSPAN (produkcja) wyprodukowała takie filmy jak "Noce w Rodanthe", "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2" czy "Czego pragnie dziewczyna".
Zaczynała od pracy w Creative Artist Agency, potem przez trzy lata pracowała w ImageMovers - wytwórni należącej do Roberta Zemeckisa i Jacka Rapka.
Jest absolwentką University of Pennsylvania.
LAURIE CRAIG (scenariusz) jest współautorką scenariusza do filmów "Ella zaklęta" z Anne Hathaway , "Paulie gadający ptak" i "Dzisiejsze dziewczyny".
NICK PUSTAY (scenariusz) współpracuje z takimi wytwórniami jak New Line, Twentieth Century Fox, DreamWorks, Laika i Paramount.
Pracował przy filmie "Zakochana na zabój" z Sienną Miller i Jamesem Franco. Jego krótkometrażówki były pokazywane na festiwalach filmowych na całym świecie - m.in. w Cannes czy Toronto.
Ukończył USC Film School i Miami University.
JOHN BAILEY (zdjęcia) współpracował z takimi twórcami jak Paul Schrader, Lawrence Kasdan, Michael Apted, John Schlesinger, Harold Ramis, Norman Mailer, Ken Kwapis, Robert Redford, Herbert Ross, Walter Hill, Stuart Rosenberg, Wolfgang Petersen, Jonathan Demme, Robert Benton, James L. Brooks and Sam Raimi, as well as Richard LaGravenese, Jennifer Jason Leigh and Alan Cumming i Callie Khouri.
Pracował przy takich filmach jak "Licencja na miłość", "Architekt", "Incydent w Loch Ness", "Agencie podał łapę", "Part na słodko", "Facet z ogłoszenia", "To rola dla niego", "Producenci", "Stowarzyszenie wędrujących dżinsów", "Lepiej być nie może", "Pełnia życia", "Zawsze górą" czy "Krytyczna terapia".
Jest nie tylko autorem zdjęć, ale i reżyserem. Wyreżyserował "Porcelanowy księżyc" i "The Search for Signs of Inteligent Life in the Universe.
Pisywał do takich pism jak "The New York Times", "American Cinematographer Magazine", "ICG Magazine" i "DGA Monthly". Zasiada w jury festiwalów w Wenecji i łódzkim CamerImage. Prowadzi warsztaty filmowe na całym świecie. Zasiadał w radzie Academy of Motion Picture Arts and Science.
BRENT THOMAS (scenografia) pracuje obecnie na planie filmu "Ramona and Beezus". Stworzył scenografie do "Skoku na kasę", "Złów i wypuść", Wyścig marzeń" czy "Z podniesionym czołem".
Jest laureatem nagród przyznawanych na Houston Internartional Film Festival i Columbus International Film Festival za scenografię do filmu "Passage".
JANE MORAN (montaż) pracowała przy takich filmach jak nagradzane na festiwalach filmowych dokumentalne "Saute", czy wchodzące niebawem do kin "In Her Skin" i "Subvision".
Współpracowała przy Elizabeth Allen przy "Akwamarynie" i filmach "Forever Fever" i "Soft Fruit".
Nominowano ją do AFI Award (nagroda Australijskiego Instytutu Filmowego), wygrała Australian Screen Critics Award za montaż filmu "Faceci w butach".
Współpracowała z Bazem Luhrmannem przy "Moulin Rouge", asystowała montażystom takich filmów jak "Wesele Muriel" czy "Roztańczony buntownik".
BRAD VAN ARRAGON (koprodukcja) był współproducentem takich filmów jak "Zabójcze ciało" i "Juno".
MARK MOTHERSBAUGH (muzyka) skomponował muzykę do ponad siedemdziesięciu filmów i produkcji telewizyjnych. Zaczynał w latach siedemdziesiątych XX wieku jako klawiszowiec zespołu DEVO.
W połowie lat osiemdziesiątych zaczął pisać muzykę do reklam, a potem stworzył utwory do popularnego serialu animowanego dla dzieci "Pełzaki".
W 1996 roku stworzył ścieżkę dźwiękową do "Rushmore" i "Trzech facetów z Teksasu" Wesa Andersona. Zadbał także o muzykę do innych filmów tego reżysera - "Genialnego klanu" i "Podwodnego życia ze Steve'em Zissou".
Skomponował muzykę do takich filmów, jak "Słodkie i ostre", "Trzynastka", "Dobry piesek", "Kamuflaż", "Zdobyć puchar", "Męska rzecz", "Szaleństwa miłości", "Farciarz Gilmore" czy "Drużbowie".
Nagrodzono go Richard Kirk Lifetime Achievement Award. Współpracuje z twórcami telewizyjnymi - m.in. przy serialach "Trzy na jednego" i "Eureka".
Dba również o oprawę muzyczną gier, na przykład "The Sims".
Jego największym idolem jest Andy Warhol. Podobnie jak on, Mark też maluje. Jego prace są wystawiane w galeriach sztuki na całym świecie. Grupa DEVO nadal koncertuje po Stanach Zjednoczonych.