"Pułapka": REALIZATORZY
Reżyser – David Slade
Mimo że technicznie rzecz biorąc PUŁAPKA jest jego debiutem długometrażowym, David Slade ma za sobą już niemal dekadę pracy reżyserskiej przy reklamówkach i teledyskach. Uzyskał w tym czasie nominacje do 65 nagród branżowych i jest rozpoznawalny na arenie międzynarodowej dzięki unikalnemu i wyrazistemu stylowi wizualizacji swoich dzieł. PUŁAPKA kręcona była na 35 mm filmie Kodaka, a zdjęcia w Kalifornii trwały osiemnaście dni. Ekipa filmowa składała się ze stałych współpracowników reżysera: operatora Jo Willemsa i asystenta Barry Wassermana.
Film montowano w Londynie, a odpowiedzialny za montaż był wybitny montażysta reklamówek – Art Jones. Nad kolorem czuwała Jean Clement Soret (28 dni później).
Scenarzysta – Brian Nelson
Scenariusz PUŁAPKI jest debiutem Briana Nelsona na dużym ekranie. Do tej pory pisał sztuki teatralne (Consolidation, Radiant), adaptacje na potrzeby Taper Literaly Cabaret (The Joy Luck Club), scenariusze dla telewizji (20 000 Leagues Under The Sea, JAG, Lois and Clark) oraz książki (EarthBound, Asian American Drama: Nine Plays). Pracuje jako adiunkt na Wydziale Teatralnym w USC, posiada także tytuły honorowe z Yale i UCLA. Z nagród, jakie otrzymał, należy wymienić: Alfred P. Sloan Playwriting Fellowship, Prism Award za scenariusze dla telewizji oraz owacje na stojąco dla jego sztuki Twelf Nite of Wateva wystawianej w Los Angeles, gdzie mieszka z żoną i dwiema córkami.
Producent – David Higgins
David W. Higgins jest prezesem departamentu produkcji we współpracującej z Paramountem firmie LATHAM ENTERTAINMENT, która wyprodukowała Króla komedii, a w chwili obecnej pracuje nad sześcioma równoległymi projektami filmowymi dla Paramountu.
Dla celów nakręcenia filmu PUŁAPKA Higgins stworzył studio produkcyjne Launchpad Productions. Pracował także przy filmie Agent XXL, którego był współproducentem. Sequel tego tytułu został wyprodukowany przez Davida T. Friendly’ego i wyreżyserowany przez Johna Whitesella.
Wcześniej pracował w zarządzie Deep River Productions z Beverly Hills, w której wyprodukował wiele tytułów, z których należy wymienić Don’t Send Help i Uncle Ray. Przed Deep River Higgins pracował jako prezes działu produkcji w Friendly Productions dla 20th Century Fox. Był też wiceprezesem działu produkcji z Markiem Gordonem w Mutual Film Company, gdzie pracował przy takich obrazach, jak Szeregowiec Ryan, Powódź czy Kapitan America.
Ukończył University of Teras w Austin i zanim zajął się produkcją, pracował w Imagine Film, a potem w Writers & Artist Agency.
Producent – Richard Hutton
Richard Hutton jest wiceprezesem Media Development i nadzoruje produkcję filmów fabularnych i dokumentalnych dla Vulcan Productions oraz wiele projektów partnerskich, biznesowych i dystrybucyjnych. Najważniejsze filmy, które produkował, to: Pułapka, Bickford Shmeckler’s Cool Ideas i wielokrotnie nagradzany Daleko od nieba (2002). Spośród filmów dokumentalnych wyprodukowanych dla Vulvana należy także wspomnieć: Strange Days on Planet Earth, Black Sky: The Race for Space, Black Sky: Winning the X-Prize, oraz koncert Lightning In a Bottle. Był także producentem znanej serii telewizyjnej Evolution, wyprodukowanej przez WGBH/NOVA Science Unit we współpracy z Vulcan Productions.
Przed Evolution Hutton był starszym wiceprezesem działu rozwoju i produkcji w Walt Disney Imagineering. Piastował również funkcje wiceprezesa i managera generalnego Disney Institute, gdzie zajmował się przekształcaniem pomysłów w konkretne produkcje. Wcześniej piastował stanowisko wiceprezesa produkcji telewizyjnej i programowej w waszyngtońskiej stacji WETA, a jeszcze wcześniej był dyrektorem programowym stacji WNET w Nowym Jorku. Produkowane przez niego filmy zdobyły wiele nagród, np. dla The Brain (1984) i The Mind (1988). Publikował także książki oraz artykuły w prasie, w tym dla „The New York Times Magazine”, „Omni” oraz „Cosmopolitan”.
Hutton posiada także tytuł licencjata wydziału historii Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley.
„Wyprodukowaliśmy PUŁAPKĘ ponieważ pokochaliśmy dramatyzm zawarty w tym scenariuszu” - mówi Hutton. - „Wierzyliśmy, że David Slade ma wizję, jak ten film będzie wyglądał. Ponadto - oprócz tego, że jest to thriller psychologiczny - PUŁAPKA to film przewrotny, pokazuje, co może stać się z ludźmi, którzy ulegają kuszeniu. To film, który nie tylko chcielibyśmy zrobić, ale także i taki, który chcielibyśmy obejrzeć.”
Jo Willems – zdjęcia
Pochodzący z Belgii Jo Willems urodził się i wychował w niewielkiej wsi w pobliżu Antwerpii. Jego ojciec handlował diamentami a matka była nauczycielką. Miłość do sztuki rodzice wpajali mu od najmłodszego wieku. W młodości Jo i jego brat spędzali wiele czasu w muzeach, teatrach i kinach. Wtedy to jo postanowił, że będzie filmowcem.
Zauroczony amerykańskimi filmami do dzisiaj przywołuje z pamięci Na nabrzeżach, Łowcę jeleni, Dano temu w Ameryce i Tramwaj zwany pożądaniem. Jo studiował dzieła tak wybitnych twórców europejskich jak Roberto Rosselini, Krzysztof Kieślowski i Jean-Luc Goddard. Zamierzając zostać reżyserem Willems wstępuje do Saint Lucas Institute for Visual Arts w Brukseli a wkrótce po tym do London Film School. Tam też poprzez pracę nad filmami krótkometrażowymi zmienił zainteresowanie na pracę operatora kamery.
Pierwszym jego dziełem były zdjęcia do teledysku zespołu o nazwie Cable, reżyserowanego przez Marka Adcocka. Podczas kręcenia Jo spotkał Davida Slade i tak rozpoczęła się ich przyjaźń, która trwa po dziś dzień. Wspólnie pracowali nad wieloma projektami, z których należy wymienić Mr Writer o zespole rockowym The Stereophonics i Clubbed to Heath. Willem był dwukrotnie nominowany do nagród English CAD.
Po nakręceniu niemal stu teledysków w Wielkiej Brytanii przenosi się do Los Angeles gdzie kręci kolejne teledyski i filmy. Z Francisem Lawrence współpracuje przy Alive i Cry Me a River z Justinem Timberlake, oba zdobyły wiele nagród MTV. Willem współpracował także z takimi gwiazdami jak Prince, Britney Spears czy Outkast..
W roku 2003 Slade dał Willemsowi scenariusz do niezależnej produkcji PUŁAPKA. Nie ulegało wątpliwości, że ten film mógł powstać tylko dzięki temu duetowi i tak, w 2004 roku rozpoczęto zdjęcia i pokazano gotowy film na Festiwalu Filmowym Sundance rok później.
W tej chwili Jo Willems realizuje swój kolejny film London z Jessicą Biel, Jasonem Stathamem i Chrisem Evansem.
Molly Nyman – muzyka
Studiowała w Sussex University specjalizując się w kompozycjach na Uniwersytecie London’s City. Pracowała przy wielu prestiżowych produkcjach dla telewizji brytyjskiej, w tym serii krótkometrażowych filmów dla Channel 4 i tworzyła cieszącą się wielkim uznaniem oprawę muzyczną dla cyklu wystaw Brit Art. Była też konsultantem muzycznym przy licznych filmach i nadzorowała prace nad albumem Ladies and Gentleman grupy rockowej Spiritualised.
Art Jones – montaż
Art. Jones był nie tylko najmłodszym zdobywcą nagrody Music Video Award za najlepszy montaż w roku 2002, ale powtórzył ten sukces również w roku 2003. Nagrody te, jak i kolejne wyróżnienia były przepustką młodego montażysty do współpracy z Michaelem Winterbottomem, który powierzył mu zmontowanie scen akcyjnych do swojego filmu o piłce nożnej.
M8iłośc do muzyki sprawiła, że Art. Poświęcił się teledyskom. Jest także znany na rynku reklamowym, w 2001 roku zdobył nominację za najlepszy montaż muzyczny CADS, dzięki czemu szybko znalazł się wśród najlepszych montażystów świata. Pracował w wielu krajach i z wieloma gwiazdami, spośród których warto wymienić choćby REM, Dido, Gorillaz i Offspring.
Spotkanie z Davidem Slade zaowocowało współpracą przy Girls not Grey, który to teledysk zdobył nagrodę MTV w 2003 roku.
Po zakończeniu pracy nad montażem swojego pierwszego filmu pełnometrażowego związał się z najlepszą firmą tej branży w Europie SPEADE.