"Posterunek graniczny": PRODUCENT O FILMIE
Powstało wiele opowieści i wiele filmów o byłej Jugosławii. Każdy, kto był świadkiem tych tragicznych wydarzeń, znalazł i nadal znajduje własny sposób, aby opowiedzieć swoją historię z nowego punktu widzenia. Rajko postanowił śmiać się ze wszystkiego. Głośno. Chciał, aby śmiała się również widownia. Dlatego myślę, że Posterunek graniczny to świetny projekt, bo jest to historia o ludziach, którzy czuli, że zdarzy się coś strasznego, ale nie znali przyczyny, ani skali tej tragedii. Kluczowym i najpiękniejszym elementem filmu jest właśnie ten głośny śmiech, który ma działanie lecznicze. Dlatego chcę wyprodukować ten film, chcę pomóc Rajko opowiedzieć historię z jego punktu widzenia.
Produkowanie "Posterunku granicznego" to wyzwanie nie tylko dlatego, że jest to pierwsza produkcja byłej Jugosławii oraz Danijela Hocevara ze Słowenii, Vladimira Anastasova z Macedonii i Borisa Matica z Chorwacji, ale również dlatego, że ta produkcja pokazuje nastrój i klimat każdej części dawnego państwa. Poza tym Posterunek graniczny jest projektem, który pokazuje charakterystyczny styl Rajki Grlica w najlepszym wydaniu.
Struktura tej koprodukcji daje nam możliwość współpracy z najlepszym zespołem technicznym i kreatywnym i zapewnia nam ogromne możliwości techniczne i przestrzenne.
Ademir Kenović, Producent