"Pokojówka na Manhattanie": EKIPA FILMOWA
KEVIN WADE (Scenarzysta) rozpoczynał swoją karierę w przemyśle rozrywkowym jako dramatopisarz. W 1981 roku napisał sztukę “Key Exchange”, która została przeniesiona z WPA Theatre na Off-Off Broadwayu do nowojorskiego, gdzie była wystawiana przez dwa lata. W filmie zrealizowanym na podstawie sztuki wystąpiła Brooke Adams. Wade jest także autorem sztuk “Cruise Control” i “Mr. & Mrs.”
Jako scenarzysta Wade zadebiutował tekstem Pracująca dziewczyna (Working Girl) w reżyserii Mike'a Nicholsa z Melanie Griffith, Sigourney Weaver i Harrisonem Fordem. Ta romantyczna komedia przyniosła mu nominację do Złotego Globu oraz nagrody Gildii Scenarzystów.
Inne scenariusze Wade'a to True Colors w reżyserii Herberta Rossa z Johnem Cusackiem i Jamesem Spaderem, Junior z Arnoldem Schwarzeneggerem i Danny'm DeVito, Mr. Baseball z Tomem Selleckiem w reżyserii Freda Schepisi oraz Meet Joe Black z Anthony'm Hopkinsem i Bradem Pittem.
ELAINE GOLDSMITH-THOMAS (Producent) jest partnerem w firmie Revolution Studios oraz szefem jej oddziału operacyjnego w Nowym Jorku. Zajmuje się przygotowaniem do produkcji projektów filmowych. Poza zarządzaniem biurem w Nowym Jorku Thomas nadzoruje prace operacyjne firmy Julii Roberts Red Om, prowadzonej przez Deborah Schindler.
W ciągu dwóch lat działalności Revolution Studios East, Thomas przygotowała do produkcji robiącą wrażenie liczbę filmów - wiele z nich we współpracy z Schindler. Kiedy film Pokojówka na Manhattanie był już na etapie postprodukcji, Thomas i Schindler rozpoczęły zdjęcia do Mona Lisa Smile w reżyserii Mike'a Newella z Julią Roberts, Kirsten Dunst, Julią Stiles, Maggie Gyllenhaal i Marcią Gay Harden. Podobnie jak Pokojówka na Manhattanie, Mona Lisa Smile jest realizowany w Nowym Jorku i okolicach. Kolejnym projektem, którego akcja rozgrywa się w nowym Jorku jest Queens Supreme. Thomas i Schindler są producentami wykonawczymi serii stworzonej przez Kevina Foxs dla CBS. Pomysł serii został przedstawiony Thomas przez jej męża Daniela, syna sędziego Sądu Najwyższego. Queens Supreme to dramat (godzinne odcinki) opowiadający o kulisach Sądu Najwyższego. "Nigdy nie miałyśmy zamiaru angażować się w serie telewizyjne, ale po prostu nie mogłyśmy zrezygnować z tego pomysłu," mówi Thomas.
W ciągu roku, Thomas i Schindler były w stanie przygotować do produkcji trzy nowe projekty. "Nasz cel jest prosty", twierdzi Thomas. "Pracujemy nad scenariuszami, aż w końcu jesteśmy w stanie je pokochać Pracujemy nad nimi do momentu, kiedy układają się w naszych głowach tak przejrzyście, że zrobimy wszystko, aby znaleźć odpowiednich filmowców i gwiazdy." Schindler dodaje, "Zarówno Elaine jak i ja czujemy się zaangażowane w całą akcję, dialogi. Mamy ogromny szacunek do pisarzy i dlatego staramy się sprawić, aby ich projekty rozwijały się w odpowiednim kierunku."
"Nieważne, jak wiele czasu to zajmie," dodaje Thomas, "nie bierzemy udziału w wyścigu."
Przez rozpoczęciem pracy dla Revolution Studios, Thomas pełniła funkcję wiceprezesa International Creative Management. Stanowisko to zajmowała od czasu dołączenia do firmy w 1991 roku. Oprócz Julii Roberts, reprezentowała takich aktorów jak Jennifer Lopez, Jennifer Connelly, Tim Robbins, Susan Sarandon, Darren Star, Rupert Everett, Matt Dillon, Spike Lee, Roger Michell i Jonathan Lynn.
Karierę rozpoczynała jako sekretarka w William Morris Agency. Awans na stanowisko agenta otrzymała w 1985 roku.
DEBORAH SCHINDLER (Producent) jest szefem firmy Red Om z siedzibą w Nowym Jorku i partnerem produkcyjnym Julii Roberts. Red Om Films współpracuje ściśle z Revolution Studios East. Roberts i Schindler pracują z szefową nowojorskiego oddziału Revolution Studios Elaine Goldsmith-Thomas. W ciągu ostatnich dwóch lat Revolution Studios East i Red Om Films doprowadziły do realizacji robiącą wrażenie liczbę filmów.
Kiedy film Pokojówka na Manhattanie był już na etapie postprodukcji, Schindler i Thomas rozpoczęły zdjęcia do Mona Lisa Smile w reżyserii Mike'a Newella z Julią Roberts, Kirsten Dunst, Julią Stiles, Maggie Gyllenhaal i Marcią Gay Harden. Podobnie jak Pokojówka na Manhattanie, Mona Lisa Smile jest realizowany w Nowym Jorku i okolicach. Kolejnym projektem, którego akcja rozgrywa się w nowym Jorku jest Queens Supreme Schindler i Thomas są producentami wykonawczymi serii stworzonej przez Kevina Foxs dla CBS. Pomysł serii został przedstawiony przez męża Thomas Daniela, syna sędziego Sądu Najwyższego. Queens Supreme to dramat (godzinne odcinki) opowiadający o kulisach Sądu Najwyższego. "Nigdy nie miałyśmy zamiaru angażować się w serie telewizyjne, ale po prostu nie mogłyśmy zrezygnować z tego pomysłu," mówi Thomas.
W ciągu roku, Thomas i Schindler były w stanie przygotować do produkcji trzy nowe projekty. "Nasz cel jest prosty", twierdzi Thomas. "Pracujemy nad scenariuszami, aż w końcu jesteśmy w stanie je pokochać Pracujemy nad nimi do momentu, kiedy układają się w naszych głowach tak przejrzyście, że zrobimy wszystko, aby znaleźć odpowiednich filmowców i gwiazdy."
Wcześniej, Schindler wyprodukowała film How Stella Got Her Groove Back z Angelą Bassett, Whoopi Goldberg i Taye Diggs, oraz Czekając na miłość (Waiting to Exhale) z Whitney Houston, Angelą Bassett, Lorettą Devine, Lelą Rochon, Wesleyem Snipesem w reżyserii Foresta Whitakera. Oba filmy powstały na podstawie bestselerowych powieści Terry'ego McMillana.
Przed rozpoczęciem pracy w Red Om Films, Schindler przez dziesięć lat - od 1990 roku - współpracowała z 20th Century Fox. Szef studia Joe Roth podpisał z nią długoletni kontrakt.
Doświadczenie filmowe Schindler jest imponujące. Pełniła funkcję wiceprezesa Columbia Pictures na wschodnim wybrzeżu, była producentem stowarzyszonym podczas realizacji filmu Prelude to a Kiss z Alekiem Baldwinem i Meg Ryan.
Schindler rozpoczynała karierę jako asystentka Martina Scorsese, z którym pracowała podczas zdjęć do Wściekłego byka (Raging Bull), Króla komedii (The King of Comedy), Ostatniego kuszenia Chrystusa (The Last Temptation of Christ) oraz Koloru pieniędzy (The Color of Money). Była producentem stowarzyszonym filmu Scorsese Po godzinach (After Hours).
Schindler mieszka w Nowym Jorku z mężem i córką.
PAUL SCHIFF (Producent) rozpoczynał karierę jako operator kamery w filmach dokumentalnych realizowanych w Nowym Jorku. Po pewnym czasie zajął się reżyserią w MTV, gdzie pracował przez cztery początkowe lata tworzenia kanału. Schiff rozpoczął pracę w przemyśle filmowym będąc producentem stowarzyszonym podczas realizacji filmu Streets of Gold. Wtedy właśnie powstały początki jego współpracy z reżyserem filmu, obecnym szefem Revolution Studios, Joe Rothem.
Schiff spędził następnie siedem lat w Twentieth Century Fox. Wyprodukował dla studia takie filmy jak Mój kuzyn Vinny (My Cousin Vinny) z Joe Pesci i Marisą Tomei, Zniknięcie (The Vanishing) z Jeffem Bridgesem i Kieferem Sutherlandem, PCU i Ghost in the Machine. Wcześniej wyprodukował też Coupe de Ville w reżyserii Rotha, Renegades, Młode strzelby (Young Guns) - wszystkie dla Morgan Creek Productions.
Schiff wyprodukował ponadto świetnie przyjęty film Wesa Andersona Rushmore z Billem Murrayem i Jasonem Schwartzmanem. Był także szefem produkcji w Propaganda Films. Obecnie produkuje Mona Lisa Smile z Julią Roberts w roli głównej.
CHARLES NEWIRTH (Producent Wykonawczy) dołączył do Revolution Studios w maju 2000 roku. Jest odpowiedzialny za fizyczną stronę produkcji wszystkich filmów realizowanych przez Revolution Studios.
Newirth wyprodukował ostatnio przebój Ulubieńcy Ameryki (America’s Sweethearts). Wcześniej wziął udział w realizacji filmu Galaxy Quest, przeboju z ulubieńcem widzów Robinem Williamsem Patch Adams, oraz Home Fries z Drew Barrymore.
Na dorobek Newirtha jako producenta składają się następujące pozycje - Miasto aniołów (City of Angels) Brada Silberlinga z Nicolasem Cage i Meg Ryan, oparty na faktach dramat Ghosts of Mississippi Roba Reinera z Alekiem Baldwinem, Whoopi Goldberg i Jamesem Woodsem, The American President z Michaelem Douglasem i Annette Bening, Fenomen (Phenomenon) Jona Turtletauba z Johnem Travoltą, nagrodzony Oskarem® przebój Roberta Zemeckisa Forrest Gump (koproducent), Zabaweczki (Toys) Barry'ego Levinsona, Bugsy oraz Avalon także w reżyserii Levinsona (producent stowarzyszony).
Pochodzący z Nowego Jorku, Newirth dostał się do przemysłu filmowego jako kierownik d/s lokalizacji - Flashdance, Pretty in Pink oraz Ferris Bueller's Day Off. Kolejnym szczeblem jego kariery była praca kierownika produkcji na planach filmów Throw Momma From the Train i RoboCop. Po raz pierwszy pełnił funkcję producenta stowarzyszonego podczas realizacji The Package Andrew Davisa.
Od czasu przeniesienia się do Stanów Zjednoczonych w 1991 roku nagrodzony niemeicki autor zdjęć KARL WALTER LINDENLAUB (Operator) pracuje nieprzerwanie nad licznymi produkcjami filmowymi.
Zanim został autorem zdjęć do filmu The Banger Sisters z Goldie Hawn i Susan Sarandon w rolach głównych, zrealizował zdjęcia do City by the Sea Michaela Caton-Jonesa z Robertem DeNiro i Frances McDormand.
Inne filmy w dorobku Lindenlauba to The Princess Diaries Garry'ego Marshalla, Nawiedzony dom (The Haunting) Jana de Bonta, Up Close and Personal, Red Corner, O czym marzą mężczyźni (One Night at McCool’s), Szakal (The Jackal) i Rob Roy oba w reżyserii Caton-Jonesa, sześć filmów Rolanda Emmericha: Dzień niepodległości (Independence Day), Gwiezdne wrota (Stargate), Universal Soldier, Moon 44 (Niemiecka Nagroda Filmowa za Najlepsze Zdjęcia), Ghost Chase oraz Eye of the Storm, który to film Emmerich wyprodukował.
JANE MUSKY (Scenograf) pracowała ostatnio nad scenografią do dramatu City by The Sea, z Robertem DeNiro w roli głównej.
Musky pełniła także funkcję scenografa podczas pierwszego i drugiego filmu Ethana i Joela Coen - Blood Simple i Raising Arizona. Jej filmografia obejmuje ponadto - Młode strzelby (Young Guns), Kiedy Harry spotkał Sally (When Harry Met Sally…), Ghost, Boomerang, Glengarry Glen Ross, Two Bits, City Hall, The Devil's Own, Co z oczu to z serca (At First Sight), Illegally Yours, Patty Hearst, Odnaleźć siebie (Finding Forrester) i The Object of My Affection.
W dorobku telewizyjnym Musky znajdują się Fires in the Mirror George C. Wolfe'a dla American Playhouse, The Little Sister i Under the Biltmore Clock dla PBS oraz LBJ: The Early Years, Ghost Dancing i Murrow.
CRAIG McKAY (Montażysta) wniósł do Pokojówki doświadczenie wynikające z imponującego dorobku - Milczenie owiec (The Silence of the Lambs), za które otrzymał swoją drugą nominację do nagrody Akademii® nomination, Filadelfia (Philadelphia), Poślubiona mafii (Married to the Mob), Dzika namiętność (Something Wild), Swing Shift i Melvin and Howard, wszystkie w reżyserii Jonathana Demme, K-Pax, Return to Paradise, A Map of the World, Cop Land, Some Mother’s Son, Mad Dog and Glory, Shining Through, Miami Blues, She-Devil, Crack in the Mirror, Private Sessions, Thieves oraz Strach na wróble (Scarecrow).
Praca McKaya podczas realizacji Czerwonych (Reds), w reżyserii Warrena Beatty, przynuiosła mu pierwszą nominację do Oscara.
McKay otrzymał nagrodę Emmy za miniserię TV Holocaust.
ALBERT WOLSKY (Kostiumograf) jest dwukrotnym zdobywcą nagrody Akademii® za kostiumy do filmów Cały ten jazz (All That Jazz) i Bugsy. Otrzymał ponadto nominacje za swoją pracę nad Wyborem Zofii (Sophie's Choice), The Journey of Natty Gann i Zabaweczkami (Toys). Inne filmy w jego dorobku to Droga do zatracenia (Road to Perdition), Galaxy Quest, Uciekająca panna młoda (Runaway Bride), Masz wiadomość (You’ve Got Mail), Szakal (The Jackal), Striptease, Junior, Up Close and Personal, The Grass Harp, Raport Pelikana (The Pelican Brief), Enemies, A Love Story, Down and Out In Beverly Hills, The Turning Point, Lenny, Grease oraz Manhattan.
Wolsky rozpoczynał karierę w nowojorskich produkcjach teatralnych. Jego pierwszym filmem był film pt. Serce to samotny myśliwy (The Heart is a Lonely Hunter).
ALAN SILVESTRI (Kompozytor) otrzymał nominacje do Oscara i Złotego Globu za muzykę do filmu Forrest Gump oraz dwie nominacje do nagrody Grammy za kompozycje do trylogii Powrót do przyszłości (Back to the Future). W dorobku Silvestri znajdują się - Identity, Stuart Malutki 2 (Stuart Little 2), Lilo and Stitch, Showtime, Serendipity, The Mummy Returns, Co kryje prawda (What Lies Beneath), Castaway, Czego pragną kobiety (What Women Want), The Mexican, Głębia (The Abyss), Eraser, Predator, The Bodyguard, Miłość, szmaragd i krokodyl (Romancing the Stone), Practical Magic, Grumpy Old Men, Ojciec panny młodej (Father of the Bride) i Ojciec panny młodej II (Father of the Bride II), Kontakt (Contact) i Kto wrobił Królika Rogera (Who Framed Roger Rabbit). Ogółem Silvestri skomponował muzyke do ponad 80 filmów.
Najnowszy film z muzyką Silvestriego jest filmowa wersja Pirates of the Caribbean.