"Pinokio: przygoda w przyszłości": POSTACIE
PINOKIO - niewinny i naiwny mały robot. Ma kłopoty z rozróżnieniem dobra i zła, co często wpędza go w niemałe kłopoty. Kiedy kłamie, jego nos wydłuża się – przypomina mu, że nie tędy droga. Pinokio przez cały czas zastanawia się czy lepiej jest stać się prawdziwym chłopcem czy też pozostać robotem.
GEPPETTO - sympatyczny, często nieobecny myślami geniusz. Nie może powstrzymać się od wymyślania coraz to dziwaczniejszych wynalazków. Stwarzając Pinokia, podarował sobie syna. I nawet jeśli czasami Pinokio jest nieposłuszny, Geppetto zrobi wszystko, żeby pomóc mu i go chronić.
STEFAN (wymawiamy: Sztefen) - mistrz poplątanych metafor i sobie tylko znanych przysłów. Po sztuczkach Szlambolego stał się cyberpingwinem - pół zwierzęciem, pół robotem. Odratowany przez Geppetta, Stefan odpłaca mu pracując jako lojalny asystent. Jest wścibski, zawsze wtrąca się we wszystkie sprawy, ale jest też najwierniejszym przyjacielem Pinokia i Geppeta.
CYBERYNKA - wyglądająca jak syrena holograficzna wróżka z dużym poczuciem humoru. Cyberynka jest ekscentryczna, głośna i żywiołowa. Jest jedyną postacią, która może sprawić, by niemożliwe stało się możliwe: by Pinokio został prawdziwym chłopcem.
SZLAMBOLI - zły, wszechmocny burmistrz Szlambowic. Jest wciąż głodny władzy i próbuje zniszczyć wszystkie tereny zielone, by zbudować na nich kolejne betonowe wieżowce. Nienawidzi dzieci – uważa, że są zbyt hałaśliwe. Chce, by zmieniły się w potulne, uległe roboty.
MARLENA - jedyna i ukochana córka Szlambolego, która w odróżnieniu od ojca lubi przyrodę i naturę. Jest rozdarta między miłością do ojca, a miłością do przyrody (a właściwie tego, co z niej w nieście zostało). Marlena nie ma przyjaciół. Pomimo że nie lubi robotów, szczególnie Kratki i Kolca, nauczy się, że Pinokio nie jest zwykłym robotem i rozkwitnie między nimi coś więcej niż przyjaźń.
KRATKA& KOLEC - przyboczne roboty Szlambolego. Kratka – chudy, niezdarny, tyczkowaty robot z głupkowatym uśmieszkiem na twarzy. Choć bardzo chce być zły, jego dobra natura udaremnia złe intencje. Kolec jest robotem przypominającym jeżozwierza, który porusza się na kole motocyklowym i jest równie niezdarny jak Kratka. Wciąż usiłuje zaimponować swojemu szefowi – Szlambolemu. Na szczęście dla Pinokia, Kolec jest prawie tak samo głupkowaty jak jego kumpel Kratka.