Reklama

"Pająk": CHARAKTERYZACJA

"Pająk" to pierwszy film Cronenberga całkowicie pozbawiony efektów specjalnych. Można powiedzieć, że korzysta raczej z "efektów mentalnych". Reżyser podsumowuje to w ten sposób: "Moje efekty specjalne to obsada, światło i zdjęcia Petera Suschitzky’ego oraz scenografia Andrew Sandersa".

Jednak film nie mógł się obyć bez mistrza charakteryzacji Stefana Dupuisa, zdobywcy Oscara za "Muchę". Dzięki niemu dokonała się transformacja Fiennesa w pożałowania godnego włóczęgę. "Ponieważ włóczy się po ulicach, Pająk jest brudny i zakurzony. Ma brzydką cerę, jego skóra jest zaczerwieniona i plamista. Tyle pali, że nikotyna zabarwiła mu kąciki ust, zęby i palce. Jego włosy są niechluje i potargane".

Reklama

Trzy wcielenia Mirandy Richardson były również wspaniałym polem do popisu: "Pani Cleg jest typem szarej myszki, z minimalnym makijażem. Jedynie jak wychodzi, używa szminki. Kontrastem dla niej jest Yvonne, którą cechuje wyeksponowany biust i wulgarny makijaż w stylu Teksańskiej masakry piłą mechaniczną. Natomiast kiedy pani Wilkinson zaczyna w oczach Pająka przypominać Yvonne, to ma ona twarz Yvonne ubraną w perukę pani Wilkinson".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Pająk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy