Reklama

"Oniegin": O TWÓRCACH

Martha Fiennes – reżyserka

Martha Fiennes jest jedną z czołowych reżyserek reklam w Wielkiej Brytanii. Jako studentka zdobywała nagrody za swe prace. Jej filmy reklamowe i muzyczne wideoklipy (między innymi dla Boy George’a, Al’a Green, Furniture, XTC i OMD) cieszyły się dużym uznaniem. Zrealizowała też film krótkometrażowy oraz współreżyserowała w Nowym Jorku film dokumentalny.

"Oniegin" to jej debiut fabularny.


Remi Adefarasin BSC – operator

Remi jest autorem zdjęć do filmów Sliding Doors Petera Howitt’a, The Hollow Reed, Captives, Memento Mori, Truly Madly Deeply i wielu innych. Za zdjęcia do Elizabeth Shekhara Kapura otrzymał nagrodę BAFTA. Był do niej również dwukrotnie nominowany za zdjęcia do Memento Mori i Christabel. Pracował jako operator drugiej ekipy w The English Patient Anthony’ego Minghelli

Reklama


Jim Clay – scenograf

Pracował w swej karierze z wieloma wybitnymi brytyjskimi reżyserami. Jego długa współpraca z Jon’em Amiel rozpoczęła się od nagrodzonego serialu stacji BBC, The Singing Detective. W swym dorobku ma między innymi projekty scenografii do filmów Aunt Julia and the Scriptwriter, Copy Cat oraz The Man Who Knew Too Little Jon’a Amiel, The Crying Game Neil’a Jordana, A Kiss before Dying James’a Dearden’a, War of the Buttons John’a Roberts’a i Circle of Friends Pat’a O’Connor.


Magnus Fiennes – kompozytor

To kolejny utalentowany członek rodziny Fiennesów. Kompozytor i producent muzyczny. Produkował i aranżował piosenki takich zespołów jak All Saints, The Spice Girls, Pulp i Boyzone czy artystów takich jak Connor Reeves, Neneh Cherry, Marianne Faithful i Meredith Brooks. Skomponował też i zaaranżował muzykę do wielu filmów, między innymi Preaching To The Perverted, Recoil i Soup oraz do reklam telewizyjnych, między innymi Sega Morta Combat, Peugeot Cars, Pepsi czy Lego.


Chloe Obolensky i John Bright – projektanci kostiumów

Chloe Obolensky, mieszkająca w Paryżu projektantka scenografii i kostiumów zdobyła sławę dzięki pracy w międzynarodowych produkcjach teatralnych i operowych, w szczególności dzięki ponad 18-letniej współpracy z Peterem Brookiem. Wykonała projekty do większości jego przedstawień oraz do filmowej wersji Mahabharaty oraz wyreżyserowanej przez niego opery, Don Giovanni. Współpracowała też z reżyserami takimi jak Deborah Warner, Andrei Serban, Ermano Olmi i Alfredo Arias. W 1980 roku opublikowała album „Imperium rosyjskie, portret w fotografiach”.

John Bright jest założycielem Cosprop, jedngo z największych magazynów kostiumów w Wielkiej Brytanii. Pracował wraz z Jenny Beaven nad kostiumami do kilku filmów James’a Ivory – A Room with a View, Maurice, Howards End, Jefferson in Paris oraz Remains of the Day. Pierwszy z tych filmów otrzymał nagrodę Oskara za najlepsze kostiumy, wszystkie pozostałe były doń nominowane w tej kategorii. Również w tandemie z Jenny Beaven zaprojektował kostiumy do Sense and Sensibility Ang’a Lee. Sam wykonał projekty do Twelfth Night Trevora Nunn. Projektował też kostiumy do wielu londyńskich przedstawień teatralnych oraz produkcji operowych w wielu krajach.


Jim Clark – autor montażu

Jim Clark jest zdobywcą nagrody Oskara i BAFTA za montaż filmu Rolanda Joffe, The Killing Fields. Otrzymał też nominację do Oskara oraz kolejną nagrodę BAFTA i Złotą Palmę w Cannes za montaż The Mission, również w reżyserii Joffe’go. Pracuje już od ponad 30 lat. Zmontował między innymi The Innocents, Charade, Darling, Yanks, Memphis Belle, Nell, Copy Cat oraz The Jackal.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Oniegin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy