"Oniegin": O TWÓRCACH
Martha Fiennes – reżyserka
Martha Fiennes jest jedną z czołowych reżyserek reklam w Wielkiej Brytanii. Jako studentka zdobywała nagrody za swe prace. Jej filmy reklamowe i muzyczne wideoklipy (między innymi dla Boy George’a, Al’a Green, Furniture, XTC i OMD) cieszyły się dużym uznaniem. Zrealizowała też film krótkometrażowy oraz współreżyserowała w Nowym Jorku film dokumentalny.
"Oniegin" to jej debiut fabularny.
Remi Adefarasin BSC – operator
Remi jest autorem zdjęć do filmów Sliding Doors Petera Howitt’a, The Hollow Reed, Captives, Memento Mori, Truly Madly Deeply i wielu innych. Za zdjęcia do Elizabeth Shekhara Kapura otrzymał nagrodę BAFTA. Był do niej również dwukrotnie nominowany za zdjęcia do Memento Mori i Christabel. Pracował jako operator drugiej ekipy w The English Patient Anthony’ego Minghelli
Jim Clay – scenograf
Pracował w swej karierze z wieloma wybitnymi brytyjskimi reżyserami. Jego długa współpraca z Jon’em Amiel rozpoczęła się od nagrodzonego serialu stacji BBC, The Singing Detective. W swym dorobku ma między innymi projekty scenografii do filmów Aunt Julia and the Scriptwriter, Copy Cat oraz The Man Who Knew Too Little Jon’a Amiel, The Crying Game Neil’a Jordana, A Kiss before Dying James’a Dearden’a, War of the Buttons John’a Roberts’a i Circle of Friends Pat’a O’Connor.
Magnus Fiennes – kompozytor
To kolejny utalentowany członek rodziny Fiennesów. Kompozytor i producent muzyczny. Produkował i aranżował piosenki takich zespołów jak All Saints, The Spice Girls, Pulp i Boyzone czy artystów takich jak Connor Reeves, Neneh Cherry, Marianne Faithful i Meredith Brooks. Skomponował też i zaaranżował muzykę do wielu filmów, między innymi Preaching To The Perverted, Recoil i Soup oraz do reklam telewizyjnych, między innymi Sega Morta Combat, Peugeot Cars, Pepsi czy Lego.
Chloe Obolensky i John Bright – projektanci kostiumów
Chloe Obolensky, mieszkająca w Paryżu projektantka scenografii i kostiumów zdobyła sławę dzięki pracy w międzynarodowych produkcjach teatralnych i operowych, w szczególności dzięki ponad 18-letniej współpracy z Peterem Brookiem. Wykonała projekty do większości jego przedstawień oraz do filmowej wersji Mahabharaty oraz wyreżyserowanej przez niego opery, Don Giovanni. Współpracowała też z reżyserami takimi jak Deborah Warner, Andrei Serban, Ermano Olmi i Alfredo Arias. W 1980 roku opublikowała album „Imperium rosyjskie, portret w fotografiach”.
John Bright jest założycielem Cosprop, jedngo z największych magazynów kostiumów w Wielkiej Brytanii. Pracował wraz z Jenny Beaven nad kostiumami do kilku filmów James’a Ivory – A Room with a View, Maurice, Howards End, Jefferson in Paris oraz Remains of the Day. Pierwszy z tych filmów otrzymał nagrodę Oskara za najlepsze kostiumy, wszystkie pozostałe były doń nominowane w tej kategorii. Również w tandemie z Jenny Beaven zaprojektował kostiumy do Sense and Sensibility Ang’a Lee. Sam wykonał projekty do Twelfth Night Trevora Nunn. Projektował też kostiumy do wielu londyńskich przedstawień teatralnych oraz produkcji operowych w wielu krajach.
Jim Clark – autor montażu
Jim Clark jest zdobywcą nagrody Oskara i BAFTA za montaż filmu Rolanda Joffe, The Killing Fields. Otrzymał też nominację do Oskara oraz kolejną nagrodę BAFTA i Złotą Palmę w Cannes za montaż The Mission, również w reżyserii Joffe’go. Pracuje już od ponad 30 lat. Zmontował między innymi The Innocents, Charade, Darling, Yanks, Memphis Belle, Nell, Copy Cat oraz The Jackal.