"Omen": TWÓRCY
JOHN MOORE (Reżyseria)
pochodzi z Irlandii. Karierę rozpoczynał jako asystent operatora na planie filmów Neila Jordana i Jima Sheridana. Uznanie przyniosły mu filmy reklamowe i spoty telewizyjne. Jako reżyser zadebiutował filmem „Za linią wroga”, potem nakręcił remake „Lotu Feniksa” oraz nową wersją klasycznego horroru „Omen”.
DAVID SELTZER (Scenariusz)
zaczynał jako dokumentalista, pracując dla "National Geographic", ma w swoim dorobku Oscara za film "Hellstrom Chronicle". Karierę w filmie fabularnym zaczął od poprawiania scenariusza filmu „Willy Wonka i fabryka czekolady", potem zajął się pisaniem powieści, jest autorem m.in.: horroru „Omen", który zainspirował znany cykl filmowy. Spośród jego scenariuszy zwraca uwagę: „Król, dama, walet” Jerzego Skolimowskiego, „The Other Side of the Mountain” (tv: „Druga strona góry”), „Six Weeks” (tv: „Sześć tygodni”), „Ptaszek na uwięzi", „My Giant” (video, tv: „Mój przyjaciel olbrzym”), „Znamię” oraz nowa wersja „Omenu”. W swym dorobku reżyserskim ma m.in. tytuły: „Lucas" (tv: „Lucas”), „Punchline” (video, tv: „Puenta"), „Światło w mroku” oraz "Nobody’s Baby", pokazywane na festiwalu w Sundance.
JONATHAN SELA (Zdjęcia)
po kilkuletniej praktyce jako autor zdjęć do rekalmówek i wideoklipów, zadebiutował jako operator pełnometrażowej fabuły filmem „Soul Plane” (video: „Soul Plane – wysokie loty”). Inne tytuły: „Marilyn Hotchkiss' Ballroom Dancing and Charm School”, „Rohtenburg”, „Dreamland”, „Omen”. Pracował także przy filmie „Dziewczyna z sąsiedztwa” oraz przy wideoklipach Sheryl Crow, Britney Spears, Jennifer Lopez, Metalliki, Alicii Keys i Enrique Iglesiasa.
PATRICK LUMB (Scenografia)projektował scenografię do filmów: „Za linią wroga” i „Lot Feniksa” Johna Moore’a, „Veronica Guerin" (video, tv: „Veronica Guerin"), „To End All Wars" oraz „Batman – Początek”. Uczestniczył również w realizacji teledysków Ricky’ego Martina i Willa Smitha oraz filmów reklamowych.
Don Zimmerman (Montaż)
był asystentem montażysty przy filmach takich jak: „Mały wielki człowiek", „Ojciec chrzestny", „The Landlord" (tv: „Właściciel"), „Harold and Maude" (video, tv: „Harold i Maude"), „Shampoo" (video, tv: „Szampon") i „Bound for Glory" (tv: „By nie pełzać na kolanach"). Samodzielnie montował m.in. następujące filmy: „Powrót do domu", „Wystarczy być", „Znamię", „Spacer w chmurach", "Heaven Can Wait" (tv: „Niebo może zaczekać"), "Rocky III" (video, tv: „Rocky III"), "Rocky IV" (video, tv: „Rocky IV"), "Cobra", „Śmiercionośna ślicznotka", „The Package" (video, tv: „Przesyłka"), „Komando Foki”, „Patch Adams", „Książę przypływów", „Leap of Faith” (video, tv: „Cudotwórca”), „Gruby i chudszy", „Kłamca, kłamca", „Ace Ventura: psi detektyw", „Nowożeńcy" i "Kot". Ostatnio pracował nad filmami: „Lot Feniksa”, „Dick i Jane: Niezły ubaw”, „Omen”.
MARCO BELTRAMI (Muzyka)
pochodzi z Włoch, studiował kompozycję w Wenecji i na Uniwersytecie w Yale. Od połowy lat 90. XX wieku przebywa w USA, gdzie jest uznanym kompozytorem muzyki współczesnej. Jako twórca muzyki filmowej zadebiutował w 1994 roku. Jego filmografia obejmuje następujące tytuły: „Krzyk”, „Mutant”, „Krzyk 2”, „Klub 54”, „Oni”, „Tuesdays with Morrie” (tv: „Wtorki z Morriem”), „Krzyk 3”, „Drakula 2000”, „Księga Diny”, „Resident Evil”, „Terminator 3: Bunt maszyn”, „Hellboy”, „Ja, robot”, „Lot Feniksa”, „Przeklęta”, „xXx 2: Następny poziom”, „Królestwo Niebieskie”, „Trzy pogrzeby Melquiadesa Estrady”, „Red Eye”, „Underworld: Evolution”, „Omen”.
GEORGE L. LITTLE (Kostiumy)
zaczynał jako asystent kostiumografa przy filmach: „Galaxy Quest” (video, tv: „Kosmiczna załoga”), „Peacemaker”, „Striptease”, „Raport Pelikana”, „Zabaweczki”, „Bugsy”. Później projektował kostiumy do filmów: „Karmazynowy przypływ”, Things You Can Tell Just by Looking at Her (tv: „Na pierwszy rzut oka”), „Uprising” (tv: „Powstanie”), „Na tyłach wroga”, „Lot Feniksa”, „Omen”.