"Mumia powraca": TWÓRCY FILMU
JIM JACKS i SEAN DANIEL - Producenci
JIM JACKS jest absolwentem Carnegie Mellon University, gdzie uzyskał tytuł licencjata w zakresie inżynierii przemysłowej. Studiował również na Cornell University, kończąc naukę tytułem MBA.
Jacks występował w charakterze kierownika produkcji przy filmie „Raising Arizona”. Objął następnie stanowisko wiceprezesa działu nowych projektów wytwórni Universal Pictures. Podczas swojej pięcioletniej kadencji (później również w charakterze wiceprezesa produkcji) był zaangażowany między innymi w takie przedsięwzięcia jak „Field of Dreams”, „Do The Right Thing”, „Darkman”, „Tremors”, „Jungle Fever”, „American Me” oraz „People Under the Stairs”.
W 1992 roku Jacks zakończył współpracę z wytwórnią Universal i razem z Seanem Danielem założył firmę producencką Alphaville. Wśród projektów zrealizowanych przez tandem Jacks-Daniel są między innymi „Dazed and Confused” w reżyserii Richarda Linklatera, „Hard Target” z Jean-Claudem Van Dammem, w reżyserii Johna Woo, „Heart and Souls” w reżyserii Rona Underwooda, „Tombstone” z gwiazdorską obsadą - Kurt Russell, Val Kilmer, w reżyserii George’a Cosmatosa, „Mallrats” Kevina Smitha, „The Gulf” na podstawie scenariusza Billy Bob Thorntona i Toma Eppersona, „Michael” Nory Ephron z udziałem Johna Travolty, „Szakal” z Richardem Gere i Brucem Willisem, „A Simple Plan” z Billy Bob Thorntonem, Billem Paxtonem i Bridget Fondą w reżyserii Sama Raimi oraz pierwsza część prezentowanego obecnie filmu - „Mumia” z Brendanem Fraserem w roli głównej, w reżyserii Stephena Sommersa.
Na etapie postprodukcji znajdują się kolejne projekty Alphaville, w tym między innymi „The Gift” z Cate Blanchett, w reżyserii Sama Raimi i „Numbers” Nory Ephron z udziałem Johna Travolty, „Heaven Sent” braci Weitz.
W opracowaniu znajdują się kolejne przedsięwzięcia - „Rat Race” w reżyserii Jerry’ego Zuckera, „Dogs of Winter” na podstawie scenariusza Scotta Rosenberga i Kem Nunn oraz „Hot Springs” z udziałem Billy Bob Thorntona.
Producent SEAN DANIEL studiował na wydziale sztuk pięknych California Institute of Arts. Swoją karierę zaczynał jako pracownik wytwórni Universal. W 1976 roku otrzymał angaż w charakterze asystenta. Dwa lata później awansował już na stanowisko wiceprezesa ds. produkcji. W latach 1984-1988 Daniel piastował stanowisko prezesa ds. produkcji. W tym czasie nadzorował prace między innymi nad takimi przedsięwzięciami filmowymi jak: „National Lampoon’s Animal House”, „Coal Miner’s Daughter”, „Missing First Times at Ridgemont High”, „The Breakfas Club”, „Brazil”, „Sea of Love”, „Field of Dreams”, „Do The Right Thing” oraz muzyczną satyrę w konwencji rap - „CB4”.
Od 1992 roku Daniel wraz z Jimem Jacksem prowadzi firmę producenką Alphaville.
DON ZEPFEL - Współproducent
Urodzony w Santa Barbara Don Zepfel studiował na Uniwersytecie Stanford nawydziale filmu i produkcji telewizyjnej (dyplom otrzymał w 1970 roku). Po ukończeniu nauki przez trzy lata jako kamerzysta pracował w wydziale specjalnych zadań filmowych amerykańskich sił zbrojnych. W tym czasie zdecydował się na ponowne podjęcie nauki, tym razem na studiach podyplomowych organizowanych przez UCLA - wydział sztuk teatralnych i filmu. Przez cały 1975 rok uczestniczył w programie szkoleniowym organizowanym dla osób zainteresowanych pracą asystentów reżyserów. W tym również czasie podjął decyzję o związaniu swojej kariery z przemysłem filmowym – pierwszym krokiem w tym kierunku była praca w charakterze drugiego asystenta reżysera przy filmie „MacArthur”. Kolejne zlecenia, już jako pierwszego asystenta reżysera, pojawiły się przy produkcjach „Szczęki 2”, „Love at First Bite”,”The Nude Bomb” i „Heartbeeps”. W 1983 roku Zepfel podjął pracę jako kierownik produkcji filmów „Sting II”, „Weird Science”, „Psycho III” oraz „Dragnet”. Kolejne lata, do chwili obecnej, to współpraca z wytwórnią Universal Pictures. Zepfel zajmował kolejno stanowiska dyrektora kierowników produkcji, wiceprezesa i prezesa działu postprodukcji. W 1999 roku zrezygnował z zajmowanego stanowiska i zajął się, jako współproducent, projektem filmowym „Mumia” i jej kontynuacją „Mumia powraca”.
STEPHEN SOMMERS - Scenariusz i reżyser
Uczęszczał na St.Johns University I University of Seville w Hiszpanii. Po jego ukończeniu spędził cztery lata występując w trupach teatralnych i był mendżerem zespołów rockowych na trasach koncertowych po Europie. Przeprowadził się do Los Angeles i zaczął uczęszczać do USC School of Cinema-Television , gdzie po trzech latach uzyskał dyplom. Podczas studiów napisał scenariusz i zrealizował nagrodzony film krótkometrażowy „Perfect Alibi”, a rok później - „Catch Me If You Can”. Wyreżyserował bardzo dobrze przyjęty przez krytykę film „Przygody Hucka Finna” (Adventures of Huck Finn) z Elijahem Woodem w roli głównej dla wytwórni Disneya
W 1994 roku napisał scenariusz i wyreżyserował również dla Disneya „Księgę dżungli” (The Jungle Book) z Jason Scott Lee, Cary Elwesem, samem Neillem i Johnem Cleese w rolach głównych.
Stephen był twórcą scenariusza i producentem wykonawczym filmu „Tom and Huck” z Jonathanem Taylorem. Następnie wyreżyserował i napisał scenariusz dla wytwórni Hollywood Pictures filmu „Deep Rising”.
Olbrzymi sukces filmu „Mumia” na całym świecie spowodował, że przystąpił do realizacji sequela „ Mumia powraca” ("The Mummy Returns").
ADRIAN BIDDLE, BSC - Zdjęcia
Po pełnej sukcesów wczesnej karierze w reklamie dla telewizji, gdzie zdobył liczne prestiżowe nagrody, Adrian Biddle rozpoczął pracę przy filmie. Pierwszym jego filmem był „Obcy” (Aliens) Jamesa Camerona. Dla wytwórni 20th Century Fox zrealizował „The Princess Bride”, dla MGM „Willow” dla Enterprise Pictures „The Dawning”.
Jest twórcą zdjeć do filmu „The Tall Guy” oraz „Thelma and Louise” Ridleya Scotta za który otrzymał nominację do Oscara i nominację do BAFTY oraz nominację do nagrody Brytyjskiego Stowarzyszenia Filmowców.
ALLAN CAMERON - scenografia
Po ukończeniu Royal College of Art w Londynie, Allan Cameron przez dziesięć lat projektował scenografię do produkcji telewizyjnych zanim został niezależnym scenografem uczestniczącym w realizacji filmów i reklamówek. Jako scenograf telewizyjny zdobył nagrodę British Academy Award za scenografię do filmu „Edward and Mrs Simpson”, nagrodę Prix d’Italia za „Naked Civil Servant” oraz został uhonorowany nagrodą Emmy za „Rivals of Sherlock Holmes”.
W trakcie tego okresu był scenografem w ponad 200 programach i filmach telewizyjnych oraz w przedstawieniach teatralnych.
Długometrażowe filmy fabularne, w których tworzył scenografię to: „Czwarty protokół” (The Fourth Protocol), „1984” (nominacja do British Academy Award); „Lady Jane” „Willow”, „Nieśmiertelny” (Highlander), „Za horyzontem” (Far and Away), „Air America”, „No Escape”, „Swing Kids”, „Księga dżungli” (The Jungle Book), „Pinocchio”, „Showgirls” oraz „Żołnierze kosmosu” (Starship Troopers).
Po skończeniu scenografii do filmu „Jutro nie umiera nigdy” (Tomorrow Never Dies) rozpoczął pracę przy „Mumii”.
NEIL CORBOULD - Nadzór nad efektami specjalnymi
Laureat nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej, nominowany do Golden Satellite Award za pracę przy filmie „Szerregowiec Ryan” Neil Corbould wykorzystał przy produkcji prezentowanego obecnie filmu „Mumia powraca” swoje bogate, dwudziestojednoletnie doświadczenie w zakresie efektów specjalnych.. Niewątpliwy talent i cenny wkład Corboulda został doceniony przez członków Brytyjskiej Akademii Filmowej również w filmie „Piąty element”, za który otrzymał on te prestiżową nagrodę.
Pracę w przemyśle filmowym Corbould zaczynał w 1978 roku w dziale efektów specjalnych, utworzonym na potrzeby filmu „Superman”. Tam właśnie młody adept efektów specjalnych pobierał pierwsze szlify pod czujnym okiem autorytetu w tej dziedzinie, nagrodzonego Oscarem Colina Chilversa. Z Chilversem miał okazję pracować również przy obrazie Stanley’a Donena „Saturn 3”. Następnie podjął współpracę z nadzorującym działani zespołu specjalistów efektów specjalnych Martinem Gutteridgem, współtworząc w tym czasie „Hawk The Slayer”, „Silver Dream Racer”, „Człowieka słonia”, „Memoirs of Survivir”, „American Werewolf in London” oraz „Victoria/Victoria”.
Kolejnym etapem w jego karierze była praca asystenta Johna Richardsona przy „Watcher in the Woods”, po której zakończeniu już jako w pełni wykwalifikowany technik w zakresie efektów specjanych dołączył w 1983 roku do zespołu producenckiego filmu Alana Parkera „Pink Floyd - Ściana”. W ciągu kolejnej dekady udało mu się zgromadzić na swoim koncie między innymi takie tytuły jak: „Superman 3”, „Amadeusz”, „Razor’s Edge”, „Opowieść Wigilijna”, „A View to Kill”, „Delta Force”, „Little Shop of Horrors”, „The Living Daylights”, „Willow”, „Stary człowiek i morze” oraz „Air America”.
Pierwszym filmem, przy którym Corbould wystąpił jako nadzorujący pracę ekipy specjalistów od efektów specjanych był jeden z odcinków Bonda „Licence to Kill”. W tym charakterze pracowa³ tak¿e przy: „City of Joy”, „Cliffhanger”, „MacGyver, Trail to Doomsday” i jego kontynuacji „MacGyver, The Lost Treasure of Atlantis”. W tym też czasie Corbould nadzorował prace przy swojej pierwszej produkcji filmowej - „Crucifer of Blood”.
Kolejne przedsięwzięcia Corboulda - „Faith”, „Scarlet”, „Muppety - Wyspa skarbów” ugruntowały jego pozycję, jako jednego z najbardziej utalentowanych twórców branży efektów specjalnych. Potwierdziły to również obrazy „Piąty element”, „Szeregowiec Ryan”, „Even Horizon”, „Gladiators”, „Osaczeni” i „Na krawędzi”.
Neil Corbould pochodzi z rodziny specjalistów w zakresie efektów specjanych - jego brat Chris nadzorował prace zespołu efektów specjanych przy pierwszej części „Mumii”.
STEVE DENT - Koordynator elementów kaskaderskich
Wykonywanie popisów kaskaderskich to chleb powszedni dla Steve?a Denta -jego rodzina od 1945 roku z powodzeniem działa na tym polu show biznesu. Obydwoje rodzice przez wiele lat zajmowali się wykonywaniem elementów kaskadeskich, głównie z wykorzystniem koni. Steve Dent, który poszedł w ich ślady od 1981 roku zgromadził na swoim koncie ponad 200 projektów filmowych.Jego siostra Kelly była dublerką Rachel Weisz w kontynuacji pierwszej części „Mumii”. Profesjonalna wiedza Denta, szczególnie w zakresie wykorzystania koni okazała się niezwykle cenna przy wielu międzynarodowych produkcjach, w tym między innymi: „Podróżach Guliwera”, „Little Vampires”, „Black Beauty”, „Książe złodziei”, kontynuacji „Gwiezdnych wojen” („Star Wars: the Phantom Menace”) i „Bezgłowym jeźdźcy” („Sleepy Hollow”). Inne jego projekty to: „Ivanhoe”, „Nędznicy” („Les Miserables”), „First Knight”, „Orlando”, „Berkeley Square”, „Tess” („Tess of the D”Ubervilles”), „Plunkett&MacLeane”, „Leprechauns”, „102 dalmatyńczyki” („102 Dalmatians”) i „Gladiator”. Steve Dent jako asystent zespołu jeździeckiego zatrudniony był przy produkcji pierwszej części „Mumii”.
JOHN BLOOMFIELD - Projekty kostiumów
Wielokrotnie wyróżniany prestiżowymi nagrodami, autor kostiumów John Bloomfield przemierzył kawał świata tworząc projekty do wielu międzynarodowych produkcji filmowych. Ostatnie z jego przedsięwzięć to „Listonosz” wytwórni Warner Brothers (nakręcony w Stanach Zjednoczonych), „Space Truckers” (Irlandia), „Wodny świat” (Hawaje i Los Angeles), „Papa Nui” (Wyspy Wilkanocne), „Krzysztof Kolumb: Odkrycie” (Floryda), „Mumia” (Maroko i Wielka Brytania). Za projekty kostiumów do filmu „Robin Hood - Książę złodziei” Bloomfield otrzymał w 1992 roku nominację do nagrody BAFTA.
Wcześniej pracował w Budapeszcie przy produkcji „Phantom of the Opera”, w Wielkiej Brytanii przy „Appointment With Death”, w Chinach przy „Tai-Pan”, w Hiszpanii i Meksyku powstały projekty do „Conana Niszczyciela” i „Conana Barbarzyńcy”, a na Karaibach do „The Bounty”.
Bloomfield jest również autorem kostiumów do: „The Wicked Lady”, „Eye of the Needle”, „The Fiendish Plot of Dr. Fu Manchu” oraz produkcji telewizyjnych „Sześć żon Henryka VIII” (nagroda BAFTA), „Poldark” i „She Fell Among Thieves”. Regularnie współpracuje z wieloma scenami teatralnymi Wielkiej Brytanii, w tym The Welsh Drama Company, The Chichester Festival Theatre i Angielską Operą Narodową.
Fenomenalny sukces pierwszej cześci „Mumii”, jak również uznanie dla projektów autorstwa Bloomfielda stworzonych na potrzeby tego filmu zapewniły mu angaż również przy jej kontynuacji - „Mumia powraca”.
John Bloomfield za swoją pracę wielokrotnie wyróżniany był prestiżowymi nagrodami. Ma na swoim koncie miêdzy innymi: Society of Film and Television Arts Award, 1970 (obecnie BAFTA), Pye Colour Award (1970), Prix Italia (1972), Academy of Science Fiction (1984, nominacja), ACE Academy of Cable Programming (1989, nominacja), BAFTA (1992, nominacja), EMMY (1997, nominacja), 19th Annual CABLEFACE (1997, nominacja).
NICK DUDMAN – Nadzór nad charakteryzacją
Nick Dudman rozpoczął pracę w przemyśle filmowym w 1979 roku, kiedy brytyjski charakteryzator Stuart Freeborn zaproponował mu naukę podczas realizacji „Imperium kontratakuje” (The Empire Strikes Back), gdzie pracował głównie nad postacią Yodą: mistrzem Jedi - jedną z pierwszych kukieł zrealizowanych metodą animatroniki.
Z Freebornem pracował przez kolejne cztery lata poznając wszystkie aspekty pracy, począwszy od bezpośredniego makijażu oraz pracy laboratoryjnej. Wspólnie pracowali przy filmach: “Superman II”„Top Secret!” oraz przy filmie „Powrót Jedi” (Return of the Jedi),gdzie oprócz opracowania i skonstruowania piankowo-lateksowych elementów charakteryzacji postaci Jabby, Dudman zajmował się również stylizacją uzębienia, mackogłowego Biba Fourtuny i mrocznego Imperatora Galaktyki.
Dudman został zaangażowany przez amerykańskiego mistrza makijażu Dicka Smitha w roli jego asystenta podczas realizacji filmu „Zagadka nieśmiertelności” ("The Hunger") z Davidem Bowie w głównej roli, którego musieli postarzyć o 100 lat.
Po zakończeniu pracy nad filmem „The Honorary Consul” z Richardem Gere do którego zdjęcia kręcono w Mekszostał zaproszony do współpracy z Ridleyem Scottem przy filmie „Legenda” (Legend) .Dudman stanął na czele studio charakteryzacji realizującego projekty amerykanina Roba Bottina, w tym między innymi wykonującego charakteryzację Pana Ciemności w wykonaniu Tima Curry. Zespół charakteryzatarów był nominowany do Oscara.
Pracował Arthurem Pennem przy filmie „Dead of Winter” oraz z Neilem Jordanem przy filmach „Mona Lisa”, „High Spirits”, „The Miracle” i „Wywiad z wampirem” (Interview With A Vampire).
„Willow” Georga Lucasa stanowił dla Dudmana największe wyzwanie. Kierował nie tylko działem charakteryzacji, ale także 30-osobowym zespołem odpowiedzialnym za stworzenie m.in. Psów Śmierci, miniaturowych animatronicznych kukieł i sekwencji, w której cała armia zamienia się w świnie.
Stworzył nowe monstrum na potrzeby „Frankenstein Unbound” Rogera Cormana, przygotował nowy wizerunek filmowej wersji „Phantom of the Opera”, zamienił Charltona Hestona w 90-letniego Chińczyka w „Crucifier of Blood” i mongolskiego chana w „Genghis Khan”. .....................
Po ukończeniu pracy nad charakteryzacją aktorów w filmie „Sędzia Dredd” (Judge Dredd) i przygotowaniu specjalnego makijażu dla Sally Field w „A Woman Of Independent Means”, Dudman rozpoczął przygotowania do realizacji „Piątego elementu” (The Fifth Element) Luca Bessona.
JENNIFER BELL - Produkcja efektów wizualnych
Pierwszym projektem Jennifer Bell w ramach przemysłu filmowego była współpraca z reżyserem Jamesem Cameronem w charakterze sekretarki produkcji działu efektów wizualnych filmu „Głębia” („The Abyss”). Kolejnym etapem w jej karierze była praca koordynatora efektów wizualnych przy produkcjach: „Duch” („The Ghost”), „Clifford”, „Cast a Deadly Spell” dla HBO, „Terminator 2” Jamesa Camerona, „Kochanie, zwiększyłem dzieciaki” („Honey, I Blew Up the Kids”) Disney”a, „Powrót Batmana” („Batman Returns”), „Cliffhanger” oraz „Bohater ostatniej akcji” („Last Action Hero”) wytwórni Columbia. Od momentu objęcia specjalizacji producenta efektów specjalnych Jennifer Bell zgromadziła na swoim koncie wiele imponujących tytułów, w tym: „The Scout”, „Angels in the Outfield”, „Bushwacked”, „Batman Forever”, „The Cable Guy”, pierwsza część prezentowanej obecnie „Mumii II” oraz „Gruby i chudszy II: The Klumps” („The Nutty Professor II: The Klumps”). Pracowała również jako specjalistka nadzorująca działania zespołu produkcji efektów wizualnych przy filmie „Batman i Robin” (“Batman and Robin”).
JOHN BERTON – Nadzór nad efektami specjalnymi
John Berton dołączył do studia komputerowego Industrial Light & Magic w 1990 roku, rozpoczynając pracę nad filmem „Terminator 2:Dzień Sądu”/ „Terminator 2: Judgment Day”/ . John Berton posiada dyplom wydziału komunikacji i filmu Uniwersytetu Denison oraz dyplom grafiki komputerowej Uniwersytetu Ohio.
Karierę rozpoczął od tworzenia animacji komputerowej oraz muzyki elektronicznej dla Cranston/ Csuri, Ohio Supercomputer Center, Ohio State University oraz dla Images GmbH.
Jego filmografia to “Terminator 2 ; Dzień Sądu”/ “Terminator 2: Judgement Day”-1991/; “Star Trek VI”-1991; “Ze śmiercią jej do twarzy”/ “Death Becomes Her”-1992/, “Jurassic Park” -1993, “The Flintstones”-1994, “Baby’s Day Out” –1994; “Maska”/“The Mask”-1994/; “Casper” -1995; “Gwiezdne Wojny-specjalna edycja”/”Star Wars Trilogy Special Edition” –1996/; “Faceci w czerni” /Men in Black”-1996/; “Deep Rising” (1997) ;”Mumia”/ “The Mummy” –1999/.
Berton otrzymał nagrodę Monitor za najlepszą animację komputerową w 1984 ,nagrodę Nicograph za „Snoot and Muttly” ; Prix Ars Electronica za „Mental Images” oraz Grand Prix Ars Electronica za „Broken Heart”.
Filmy nagrodzone, przy których Berton pracował to min. : „Terminator 2:Dzień Sądu”/ „Terminator 2: Judgment Day”/ Oscar za najlepsze efekty specjalne, „Jurrasic Park-1993”Oscar za najlepsze efeekty specjalne, nominacja do nagrody British Acaademy Award za najlepsze efekty specjalne dla filmu „Faceci w czerni /„Men in Black”-1998/.
BOB DUSCAY - Montaż, producent wykonawczy
„Mumia” to piąty film, w którym Bob Ducsay współpracuje z reżyserem Stephenem Sommersem. Po ukończeniu University of Southern California School of Cinema-Television i University of Pennsylvania, Bob pracował ze Stevem Sommersem nad „Przygodami Hucka Finna” /”The Adventures of Huck Finn”/ dla wytwórnii Walta Disneya, a następnie „Księgą dżunglii” /„The Jungle Book”/ ; „Deep Rising”oraz „Mumia”/”The Mummy”/. W międzyczasiebrał udział w montażu filmu „Tremors II: Aftershocks” w reżyserii Steve’a Wilsona, „Love And a.45” C.M.Talkingtona i „Star Kid” Manny Moto dla Trimark Pictures. Ostatnio pracował nad montażem pilotowego odcinka serialu telewizyjnego „L.A.Docs” w reżyserii Gary Fledera dla CBS Productions.
GREG MICHAEL - Reżyser drugiego planu
Greg Michael, absolwent programu studiów produkcji filmowej i telewizyjnej (1989) na University of Southern California School of Cinema-Television znany jest w branży nie tylko jako reżyser, ale również scenarzysta i reżyser teatralny. Jego reżyserska kariera rozpoczęła się w 1990 roku, kiedy to na deskach Flight Theatre w Hollywood z dużym powodzeniem wystawił sztukę „Gameface”. Reżyserią filmową zajmuje się od 1993 roku, wtedy właśnie jako reżyser drugiego planu zaangażowany został przy produkcji Walt Disney Pictures „Przygody Hucka Finna” („The Adventures of Huck Finn”). Kolejne projekty Miachaela to: „The Jungle Book” (1994), „Deep Rising” (1998) oraz „Mumia” (1999). Pierwszym przedsięwzięciem autorskim Michaela jako scenarzysty był tekst „A Little Piece of Heaven”, przyjęty do produkcji przez Chanticleer Films w 1994 roku. Drugi scenariusz „Baby Geniuses” doczekał się już swojej realizacji - w 1999 roku wyreżyserował go Bob Clark, film wyprodukowany został przez Tri-Star/Columbia Pictures.
HARVEY HARRISON, BSC - Zdjęcia drugiego planu
Harvey Harrison rozpoczynał swoją karierę prowadząc współpracę z Television Advertising Limited w dziale produkcji zdjęć. Miał szczęście pracować w tym czasie z jednymi z najznakomitszych operatorów brytyjskich, zajmując kolejno stanowiska operatora kamery, specjalisty od oświetlenia i reżysera zdjęć. Oprócz wielkoekranowej produkcji zajmował się również produkcją telewizyjną, programami sprotowymi, dokumentalnymi i reklamowymi. Na stanowisku operatora kamery rejestrował między innymi koncerty Paula McCartney”a, The Who i Neila Diamonda. Filmy dokumentalne, w których miał swój wkład to produkcje Mercedes Benz, Hondy i Srebrnego Jubileuszu „for the Queen”. Swoją kamerą rejestrował zawody Formuły 1, rozgrywek piłkarskich, turniejów golfowych, tenisowych, skoków narciarskich, rugby i boksu. W latach 1991-1993 filmował zawody Camel Trophy, w 1968, „72 i „76 zmagania olimpijskie. W latach 1985-95 w charakterze reżysera współpracował z firmą James Garrett & Partners Limited przy kręceniu filmów reklamowych. Dzięki swoim wcześniejszym doświadczeniom zbliżył się do filmu fabularnego pracując między innymi przy „Golden Eye 007”, „101 dalmatyńczyków” („101 Dalmatians”) i „RPM”. Po zakończeniu projektów „Glory and Honour” (zdjęcia kręcone w Baffin Island na północy Kanady) i „The Avengers” (Anglia) Harvey Harrison jako operator zdjęć drugiego planu dołączył do ekipy filmowców pracujących nad pierwszą częścią „Mumii”. Kolejnymi przedsięwzięciami zawodowymi Harrisona były filmy „102 dalmatyńczyki” i „The Tenth Kingdom”. Harvey Harrison uhonorowany został dwoma nagrodami Emmy za „Wybitne osiągnięcia w rejestrowaniu zawodów sportowych”. Pierwszą z nich otrzymał w roku 1976, drugą w 1980, obie były przyznane za prezentację profili sportowców uczestniczących w zawodach olimpijskich. Wiele z filmów reklamowych nakręconych przez Harrisona zdobyło prestiżowe nagrody i wyróżnienia na Międzynarodowych Festiwalach Filmów Reklamowych. W 1977 roku Harvey Harrison dołączył do elitarnego grona członków Brytyjskiego Stowarzyszenia Operatorów Filmowych (British Society of Cinematographeers - BSC) i w latach 1992-94 zajmował stanowisko prezesa tej instytucji. W 1994 roku otrzymał prestiżową nagrodę branżową Arri Golden Camera. W okresie 1995-96 Harrison zajmował stanowisko prezesa IMAGO, Europejskiej Federacji Operatorów Filmowych. W 1997 roku przyznano mu honorowe członostwo w BKSTS - The Moving Image Society.