"Małolaty u taty": REŻYSER I EKIPA
STEVE CARR (reżyser)
Zaraz po ukończeniu szkoły artystycznej rozpoczął karierę w przemyśle muzycznym zakładając firmę projektową Drawing Board Graphic Design. W ciągu kolejnych dziesięciu lat firma DBGD stworzyła najbardziej rozpoznawalne projekty okładek płyt artystów hip-hop - Public Enemy, LL Cool J, Beastie Boys, Mary J. Blige, Puffy oraz Notorious B.I.G. między innymi.
Po założeniu firmy Drawing Board Pictures wspólnie z partnerką Heidi Santelli, Carr wyreżyserował teledyski takich artystów jak Moby, Method Man, Public Enemy, Slick Rick, Timbaland i Redman. Został uhonorowany nagrodą muzyczną MTV za Najlepszy Teledysk do Muzyki Rap - Jay-Z “Can I Get A.” Ostatnio otrzymał nominacje do trzech kolejnych nagród MTV za teledyski dla Nelly'ego i Ludacrisa.
Jego pierwszym filmem był "Następny piątek" (Next Friday) z Ice Cube w roli głównej, a kolejnym - "Dr Dolittle 2" z Eddie’m Murphy.
Obecnie Carr i Santelli pracują nad przygotowaniami do produkcji remake’u filmu "Mr. Blandings Builds His Dream House" dla RKO Pictures. Carr został ponadto zaangażowany do wyreżyserowania filmów "Gateway to the Gods", "The Iceman" and "Iron Fist".
GEOFF RODKEY (scenarzysta)
Jego Pierwszym wyprodukowanym scenariuszem jest scenariusz do filmu "Małolaty u taty". Pisał wcześniej i przerabiał scenariusze dla takich wytwórni jak Columbia Pictures, Universal Pictures, Interscope, New Line i Disney.
Rodkey był zaangażowany jako scenarzysta podczas realizacji serii komediowej “Lateline” z Alem Frankenem, nominowanego do Emmy filmu telewizyjnego “Politically Incorrect” oraz dwóch odcinków “Beavis and Butthead.” Jest także autorem książki "The Wit and Wisdom of Newt Gingrich", oraz fikcyjnej postaci w bestsellerze Ala Frankena "Rush Limbaugh Is a Big Fat Idiot and Other Observations".
JOHN DAVIS (producent)
Jest szefem Davis Entertainment, firmy produkcyjnej, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat wyprodukowała ponad 50 filmów kinowych i telewizyjnych.
Davis produkuje obecnie filmy "Garfield" - z Breckinem Meyerem i Jennifer Love Hewitt, "Paycheck" z Benem Affleckiem oraz "I, Robot" z Willem Smithem.
Ostatnio zrealizowane projekty filmowe Davisa to - "Co za życie" (Life or Something Like It) z Angeliną Jolie, przebój "Za linią wroga" (Behind Enemy Lines) z Owenem Wilsonem i Gene Hackmanem, komedia "Dr Dolittle 2" z Eddiem Murphy - film zarobił w samych Stanach Zjednoczonych ponad 113 mln USD, "Wielki podryw" (Heartbreakers) z Sigourney Weaver, Gene Hackmanem i Jennifer Love Hewitt - film w tygodniu otwarcia znalazł się na pierwszym miejscu w box office.
Dla telewizji Davis wyprodukował m.in. “The Jesse Ventura Story”, “Little Richard,” “Miracle at Midnight” (ABC) z Samem Waterstonem, serial “Asteroid” (NBC), a także “Volcano: Fire on the Mountain”, “One Christmas”, “This Can’t Be Love,” “Tears and Laughter,” “The Last Outlaw,” “Silhouette,” “Voyage,” “Irresistible Force,” “Wild Card,” “Dangerous Passion,” “Curiosity Kills” i “Caught in the Act.”
Filmografia Davisa obejmuje ponadto takie pozycje jak "Dr Dolittle" z Eddiem Murphy, "Out to Sea" z Jackiem Lemmonem i Walterem Matthau, "Firma" (The Firm) - adaptacja powieści Johna Grishama z Tomem Cruise, komedie "Zgryźliwi tetrycy" (Grumpy Old Men) oraz "Jeszcze bardziej zgryźliwi tetrycy" (Grumpier Old Men), "Szalona odwaga" (Courage Under Fire) z Denzelem Washingtonem i Meg Ryan, "Komora" (The Chamber) - adaptacja powieści Grishama, "Tunel" (Daylight) z Sylvestrem Stallone, "Wodny świat" (Waterworld) z Kevinem Costnerem, "Richie Rich", "Predator", "Predator 2", "The Thing Called Love", "Forteca" (Fortress), "Gunmen", "Storyville", "Okruchy pamięci" (Shattered), "Little Monsters", "The Last of the Finest", "License to Drive", "Three O’Clock High" oraz "W potrzasku" (The Hunted).
Davis jest absolwentem Bowdoin College. Uczęszczał także do Amherst College oraz ukończył Harvard Business School uzyskując tytuł M.B.A.
MATT BERENSON (producent)
Jest jednym z szefów działu produkcji w firmie Red Wagon Entertainment, która między innymi wyprodukowała takie filmy jak "Gladiator" i "Stuart Malutki" (Stuart Little).
Berenson pracował także ostatnio jako szef produkcji firmy Paul Schiff Productions, gdzie był jednym z koproducentów komedii młodzieżowej "Whatever It Takes". Wcześniej był szefem Jersey Films.
Absolwent Princeton University, Berenson rozpoczynał karierę w przemyśle rozrywkowym w agencji aktorskiej William Morris Agency.
WYCK GODFREY (producent)
Pełni funkcję prezydenta Davis Entertainment i był producentem wykonawczym przeboju kina akcji "Za linią wroga" (Behind Enemy Lines).
Godfrey rozpoczynał karierę jako kierownik kreatywny w New Line Cinema tuż po ukończeniu w 1990 roku Princeton University na wydziale literatury angielskiej. W 1995 roku został jednym z szefów działu produkcji Horizon Pictures, a dwa lata później dołączył do Davis Entertainment, gdzie przez dwa ostatnie lata sprawował funkcję prezesa.
Godfrey pracuje obecnie nad produkcją filmu "First Daughter" (New Regency) w reżyserii Forresta Whitakera oraz filmami "Garfield" i "I, Robot".
JOE ROTH (producent wykonawczy)
W maju 2000 roku założył firmę produkcyjną Revolution Studios. Revolution Studios jest partnerem trzech głównych firm medialnych - Sony Pictures Entertainment, Starz Encore Group i Fox Entertainment Group.
W ciągu pierwszych dwóch lat działalności, firma Revolution Studios wyprodukowała jedenaście filmów m.in. "Ulubieńcy Ameryki" (America’s Sweethearts) w reżyserii samego Rotha, "Helikopter w ogniu" (Black Hawk Down) - dwie nagrody Akademii, "xXx" - film zarobił na całym świecie ponad 274 mln. USD, "Pokojówka na Manhattanie" (Maid in Manhattan) - największy przebój kasowy Jennifer Lopez. W 2003 roku, Revolution Studios wprowadziło na ekrany horror/thriller "Darkness Falls", film z Brucem Willisem "Łzy słońca" (Tears of the Sun) w reżyserii Antoine Fuqua oraz komedię "Dwóch gniewnych ludzi" (Anger Management) z Adamem Sandlerem i Jackiem Nicholsonem. Kolejne filmy Revolution Studios, które zostaną wprowadzone na ekrany w 2003 to "Wydział zabójstw: Hollywood" (Hollywood Homicide) - producent wykonawczy Roth, "Gigli" z Jennifer Lopez i Benem Affleckiem, "Radio", "Mona Lisa Smile" i "Piotruś Pan" (Peter Pan) - koprodukcja Universal Pictures, Columbia Pictures i Revolution Studios.
Od sierpnia 1994 do stycznia 2000 roku, Roth prowadził Walt Disney Studios, początkowo jako szef Walt Disney Motion Pictures Group, a następnie od kwietnia 1996 roku jako prezes The Walt Disney Studios. W ciagu pięciu lat jego rządów, studio stało się dominującym na światowym rynku filmowym i wyprodukowało 18 filmów, z których wpływy przekroczyły 100 mln USD (każdy) w samych Stanach Zjednoczonych, a trzy z nich - "Szósty zmysł" (The Sixth Sense), "Toy Story 2" i "Armageddon" - zarobiły ponad 200 mln USD (każdy). Roth pomagał w budowaniu potęgi rynkowej Buena Vista International. W ciągu sześciu lat firma pięciokrotnie znajdowała się na pierwszym miejscu pod względem udziałów w rynku. Jako jedyna firma zarobiła ponad miliard dolarów w każdym z tych lat. Filmy studia z 1999 roku, które zostały nominowane w kategorii Najlepszy Film - "Informator" (The Insider) z Russelem Crowe i Alem Pacino oraz "Szósty zmysł" (The Sixth Sense) spowodowały, że Disney znowu stanął na czele wytwórni filmowych mając na swoim koncie 17 nominacji do Oskara.
Od 1992 do 1994 roku, Roth, wspólnie z Rogerem Birnbaumem prowadził Caravan Pictures, która to firma wyprodukowała takie hity jak "Ja cię kocham, a ty śpisz" (While You Were Sleeping), "Anioły na boisku" (Angels in the Outfield) oraz "Trzej muszkieterowie" (The Three Musketeers) dla Disneya.
Przed założeniem Caravan Pictures, Roth pełnił funkcję prezesa Twentieth Century Fox od lipca 1989 do listopada 1992 roku. Podczas jego kadencji studio wyprodukowało takie filmy jak "Kevin sam w domu" (Home Alone), "Kevin sam w Nowym Jorku" (Home Alone 2: Lost in New York), "Szklana pułapka 2" (Die Hard 2), "Sypiając z wrogiem" (Sleeping With The Enemy), "Pani Doubtfire", "Mój kuzyn Vinny" (My Cousin Vinny), "White Men Can’t Jump", "Edward Nożycoręki" (Edward Scissorhands), "The Commitments" oraz "Ostatni Mohikanin" (The Last of the Mohicans).
Przed podjęciem pracy dla Twentieth Century Fox, Roth odnosił sukcesy jako niezależny producent. Był jednym z założycieli Morgan Creek Pictures, z którą wyprodukował "Młode strzelby" (Young Guns), "Nierozłączni" (Dead Ringers), "Pierwsza liga" (Major League) i "Wieczór kawalerski" (Bachelor Party).
Roth wyreżyserował "Streets of Gold" i "Revenge of the Nerds II" dla Twentieth Century Fox oraz "Niebieski cadillac" (Coupe De Ville) dla Universal Pictures.
Znany ze swojej działalności społecznej i charytatywnej, Roth został uhonorowany licznymi nagrodami. W 1991 roku - nagrodą Variety Clubs (Człowiek Roku), w 1996 roku - nagrodą humanitarną przyznawaną przez NCCJ, w 1997 roku - nagrodą American Museum of Moving Image.
Roth jest absolwentem niezależnego programu produkcji filmowej i telewizyjnej na UCLA, a przez ostatnie dziesięć lat był trenerem piłki nożnej. Pochodzący z Nowego Jorku, Roth ukończył w 1970 roku Boston University.
DAN KOLSRUD (producent wykonawczy)
Urodził się w Trollhuset w Norwegia, jako syn znanego alpinisty i śpiewaczki operowej z pochodzenia Angielki. Kolsrud uczęszczał na Oslo Tecknik University, zanim odkrył swoją pasję do sztuki filmowej po wzięciu udziału w festiwalu filmowym Tromso, którego tematem były „Tendencje Depresyjne w Kinie Skandynawskim lat 40-tych”.
Kolsrud stał się znany na całym świecie, po tym jak wyreżyserował niskobudżetowy, czarno-biały melodramat "Lutefisk". Zrealizowany w całości w szesnastowiecznym drewnianym magazynie w portowym mieście Bergen, Lutefisk zyskał uznanie krytyków dzięki sposobowi przedstawienia dysfunkcjonalnej rodziny z początku XX-ego wieku. "Lutefisk" otrzymał nagrodę Lefse.
Kolsrud zrealizował jeszcze kilka niemych filmów, w których użyto tylko białych przedmiotów. Miało to odzwierciedlić jego doświadczenie spowodowane śnieżną ślepotą, na którą cierpiał podczas pobytu w pobliżu koła polarnego. Chociaż filmy zostały dobrze przyjęte przez krytyków nie zdobyły zainteresowania komercyjnego. Kolsrud ma w domu renifera Boba, który uratował mu życie w tym trudnym dla niego czasie.
W poszukiwaniu bardziej komercyjnych projektów, Kolsrud przeniósł się do Los Angeles, gdzie, chociaż ciągle odmawiał nauczenia się angielskiego, pracował jako producent i producent wykonawczy takich filmów jak "Siedem" (Seven), "Tajemnice Los Angeles" (L.A. Confidential), "Upadek" (Falling Down) i "Zgryźliwi tetrycy" (Grumpy Old Men).
Kolsrud kontynuuje tradycję rodzinną i zdobywa najtrudniejsze szczyty świata - Bargh-al-Mak w Iranie, Mount Luftflossen w Norwegii, Old Man’s Hat w Górach Skalistych czy Kilinmisoftli w Tanzanii. Z tego ostatniego szczytu skoczył na spadochronie, co zostało sfilmowane w formacie IMAX - "Freefalling".
HEIDI SANTELLI (producent wykonawczy)
Rozpoczynała karierę jako asystent produkcji wkrótce po ukończeniu prestiżowego California Institute of the Arts na wydziale fotografii i krytyki.
Po przeniesieniu się do Nowego Jorku, poznała grafika Steve’a Carra. Dzieląc wspólne zainteresowania filmem i muzyką hip-hop, Santelli zaczęła produkować teledyski wyreżyserowane przez Carra dla Def Jam Records.
Oferta, jaką otrzymała od firmy produkcyjnej Eda Zwicka - Bedford Falls, spowodowała, że przeniosła się do Los Angeles. Kiedy została zaangażowana jako producent wykonawczy w firmie A Band Apart, sprawiła, żeby dołączył do niej Carr.
Santelli wyprodukowała dwa nagrodzone przez MTV teledyski wyreżyserowane przez Carra - dla rappera Jay-Z, a także nagrodzony przez Billboard teledysk artysty R&B Dave’a Hollistera i przebój Moby’ego “Bodyrock”. Santelli pomogła Carrowi otrzymać pracę reżysera filmu "Następny piątek" (Next Friday), po czym została jednym z koproducentów jego kolejnego filmu, "Dr Dolittle 2".
Wspólnie z Carrem, Santelli pracuje obecnie nad remake "Mr. Blandings Builds His Dream House", a także "Gateway to the Gods", "The Iceman" i "Iron Fist".
STEVEN POSTER, ASC (zdjęcia)
Wiedział, że chce zostać operatorem filmowym już w wieku 14 lat. Urodzony w Chicago, uczęszczał do Southern Illinois University, Los Angeles Art College of Design oraz Institute of Design of the Illinois Institute of Technology.
Poster rozpoczął karierę autora zdjęć filmowych w Chicago w wieku 21 lat realizując reklamy. Jego ostatni film "Stuart Malutki 2" (Stuart Little 2), był przebojem kina familijnego, a niezależny film "Donnie Darko" został świetnie przyjęty przez krytyków na festiwalu filmowym w Sundance w 2001 roku.
Poster jest jedynym amerykańskim operatorem, który brał udział w realizacji francuskojęzycznego filmu "Dziewczyna dla dwóch" (Une Chance Sur Deux) dla reżysera Patrice Leconte. Otrzymał nominację do nagrody ASC za zdjęcia do filmu Ridleya Scotta "Osaczona" (Someone To Watch Over Me). Jego dorobek obejmuje ponadto - "Rocky V", "The Cemetery Club", "Smród życia" (Life Stinks), "Szansa dla karierowicza" (Opportunity Knocks), "Więzy krwi" (Next of Kin), "Big Top Pee-Weev i "The Boy Who Could Fly" oraz wiele filmów telewizyjnych - “Roswell,” “Testament,” “The Color of Justice,” “Courage” i adaptację bestsellera Judith Krantz bestseller "Tylko Manhattan" (I’ll Take Manhattan). Poster zrealizował także zdjęcia do kontrowersyjnego teledysku Madonny “Like A Prayer” i był w drugiej ekipie zdjęciowej filmów "Bliskie spotkania trzeciego stopnia" (Close Encounters of the Third Kind) i "Łowca androidów" (Blade Runner).
Poster pełnił funkcję prezesa Amerykańskiego Stowarzyszenia Operatorów Filmowych.
GARRETH STOVER (scenografia)
Zaprojektował ostatnio scenografię do filmu Barry’ego Sonnenfelda "Wielkie kłopoty" (Big Trouble). Wcześniej pracował z producentami Susan Arnold i Donną Arkoff Roth podczas realizacji "Unstrung Heroes" i "Ulubieńcy Ameryki" (America’s Sweethearts).
Inne filmy w jego dorobku to "Stracone dusze" (Lost Souls), "Dzieciak" (The Kid), "Instynkt" (Instinct), "Fenomen" (Phenomenon), "A Smile Like Yours", "Where’s Marlowe?" i "Ja cię kocham, a ty śpisz" (While You Were Sleeping) z Sandrą Bullock, oraz filmy telewizyjne - “Indecency,” “Deconstructing Sarah”, “Deep Red” i “Sudden Fury” - wszystkie w reżyserii Craiga Baxleya, “Stolen Hearts” Mimi Leder, “There Was A Little Boy”, “China Beach”, “Murder of Innocence,” “The Late Shift,” “Inner Sanctum”, “Extreme Close-Up,” a także serial TV Rona Howarda "Spokojnie, tatuśku" (“Parenthood”), oparty na filmie pod tym samym tytułem.
CHRISTOPHER GREENBURY, A.C.E. (montaż)
Otrzymał nagrodę BAFTA za pracę nad nagrodzonym Oskarem filmem Sama Mendesa "American Beauty". Ostatnio pracował nad realizacją "Płytkiego faceta" (Shallow Hal), "Serendipity" i "Ja, Irena i ja" (Me, Myself & Irene) z Jimem Carreyem.
Jego filmografia obejmuje ponadto takie pozycje jak - "Lost & Found", "Sposób na blondynkę" (There’s Something About Mary) z Cameron Diaz, "Booty Call", "Kręglogłowi" (Kingpin), "The Baby-Sitters Club", "Głupi i głupszy" (Dumb & Dumber), "Strzelając śmiechem" (Loaded Weapon 1), "Naga broń 2 1/2" (Naked Gun 2 1/2: The Smell of Fear), "Haunted Honeymoon", "The Heavenly Kid", "Kobieta w czerwieni" (The Woman in Red), "Doctor Detroit", "Liar’s Moon", "Where the Buffalo Roam i "The Muppet Movie".
Greenbury pełnił także funkcję producenta stowarzyszonego filmu z 1987 roku "Three for the Road" z Charlie’m Sheenem w roli głównej.
RUTH CARTER (kostiumy)
Otrzymała dwie nominacje do Oskara za pracę nad realizacją filmów "Malcolm X" i "Amistad". Jest ona jedną z czołowych autorek kostiumów filmowych, znana być może najlepiej dzięki współpracy ze Spike’m Lee - "Rób co należy" (Do The Right Thing), "Clockers", "Crooklyn", "Mordercze lato" (Summer of Sam), "Malaria" (Jungle Fever), "Mo’ Better Blues" i "Wykiwani" (Bamboozled).
Pozostałe filmy w jej dorobku to: "Dr Dolittle 2", "Ja, szpieg (I Spy), "Baby Boy", "Shaft", "Price of Glory", "Miłość i koszykówka" (Love & Basketball), "BAPS", "The Five Heartbeats", "Rosewood", "Wielka biała pięść" (The Great White Hype), "Pociąg z forsą" (Money Train), "Cobb", "Tina" (What’s Love Got To Do With It?), "Dorwę cię krwiopijco" (I’m Gonna Git You Sucka), "Jak Stella zdobyła miłość" (How Stella Got Her Groove Back), "Gra o przetrwanie" (Surviving the Game), "The Meteor Man" oraz "Against The Ropes".
DAVID NEWMAN (muzyka)
Stworzył wiele pamiętnych i różnorodnych kompozycji do takich filmów jak: "Jak stracić chłopaka w 10 dni?" (How to Lose a Guy in 10 Days), "Smoochy" (Death to Smoochy), "Co za życie" (Life or Something Like It), "Epoka lodowcowa" (Ice Age), "Dr Dolittle 2", "Afera naszyjnikowa" (The Affair of the Necklace), "Zakręcony" (Bedazzled), "102 dalmatyńczyki" (102 Dalmations), "Tylko w duecie" (Duets), "Gruby i chudszy II" (Nutty Professor II: The Klumps), "Wielka heca Bowfingera" (Bowfinger), "Never Been Kissed", "Anastasia", "Out to Sea", "Matilda", "Gruby i chudszy" (The Nutty Professor), "The Phantom", "Hoffa" (z Jackiem Nicholsonem), "Kocham kłopoty" (I Love Trouble) z Julią Roberts i Nickiem Nolte, "Rodeo w Nowym Jorku" (The Cowboy Way), "Honeymoon in Vegas", "Wojna państwa Rose" (The War of the Roses) z Kathleen Turner i Michaelem Douglasem, "Throw Momma From the Train", "Heathers", "The Flintstones", "The Flintstones: Viva Rock Vegas" oraz "Świąteczna gorączka" (Jingle All the Way).
Członek słynnej rodziny kompozytorów - Randy, Lionel i Alfred - jest utalentowanym kompozytorem klasycznym, który występował z Filharmonią Los Angeles, Narodową Orkiestrą Belgii, Amerykańską Orkiestrą Symfoniczną, Królewską Filharmonią Londyńską oraz Filharmonią Japońską.
Urodzony w Los Angeles, Newman ukończył University of Southern California na wydziale dyrygentury. Pełnił także funkcję dyrektora muzycznego instytutu Roberta Redforda w Sundance, gdzie dyrygował orkiestrą podczas koncertów “It’s a Night of Great Movie Music” oraz nagrań Sundance Film Music Series.