"Kubuś i Hefalumpy": KIM SĄ REŻYSER I PRODUCENTKA?
Część szósta, w której dowiadujemy się, kim są reżyser i producentka…
Frank Nissen urodził się i dorastał w Auburn. Studiował w Art Center College of Design w Pasadenie, ale nim ukończył studia, spędził trzy lata w wojsku. Po studiach pojechał do Kanady, by odwiedzić znajomych i został tam ćwierć wieku. W czasie pobytu w Toronto wstąpił do studia animacji Cinera, gdzie otrzymał ofertę pracy. Zdecydował się ją przyjąć i spędził kolejnych pięć lat, zgłębiając świat animacji. Potem Nissen przeniósł się do Nelvany, gdzie był współreżyserem kilku seriali, m.in. „Cosmic Christmas” i „The Devil and Daniel Mouse”. Oprócz tego pracował także nad wizualnym i merytorycznym rozwojem takich projektów, jak seriale George’a Lucasa „Works” i „Droids”. Był głównym animatorem filmu „Rock the Rule” oraz projektantem postaci, koordynatorem rysowników storyboardów i autorem dialogów przy produkcji „Pippi Longstocking”. Pracował również nad filmem „Little Nemo: Adventures in Slumberland” dla japońskiego studia TMS.
W 1996 roku, po rekomendacji przyjaciela pracującego w Walt Disney Animation w Orlando, Nissen przeprowadził się do Los Angeles, by rozpocząć pracę dla Disney’a. Natychmiast pojawił się przy takich przebojach, jak „Dinozaur” czy „Tarzan”, pracował także przy storyboardach i projektach do „Planety skarbów”, co opisuje jako niesamowite doświadczenie.
Później podjął także pracę w telewizji przy filmach „Mickey – bardziej bajkowe święta” i „Trzej Muszkieterowie”. Mieszka w Los Angeles, podobnie jak producentka Jessica Miller, funkcjonująca już od ponad dekady w świecie animacji.
Urodziła się w Roscoe w stanie Illinois (pod Chicago). Po ukończeniu wydziału socjologii na Uniwersytecie Illinois, Miller przyłączyła się do Korpusu Pokoju. Praca w Hondurasie dała jej nadzwyczajne doświadczenie życiowe i otworzyła ją na inne kultury i ludzi. Rezultatem tych doświadczeń jest bez wątpienia ciepło i wiara w drugiego człowieka, którą wkłada w każdy swój projekt.
Po powrocie do Chicago, Miller bardzo szybko znalazła pracę w Lyric Opera jako administrator techniczny. W 1990 roku jej mąż, pragnący rozwijać swą aktorską karierę, zaproponował przeprowadzkę do Los Angeles, gdzie Jessica po raz pierwszy spotkała się z niesamowitym światem animacji. Praca asystentki produkcji w studiu Fred Wolf Film otworzyła jej wkrótce drogę do największego studia animacji na świecie – Studia Walta Disney’a.
Miller przyłączyła się do zespołu Disney’a w 1991 roku. Pracowała jako asystentka przy serialach telewizyjnych „Aladyn” i „Bonkers”, a następnie pomagała przy pracy nad ogromnym sukcesem rynku wideo – „Aladyn: powrót Dżafara”. Ta część wytwórni Disney’a (zajmująca się produkcją filmów bezpośrednio na rynek wideo) przyniosła studiu ogromne zyski.
W związku z wielkim powodzeniem „Aladyna”, Miller została wkrótce zaangażowana do pracy nad serialem „Tenchi Muyo!” w studiach Pioniera. Następnym krokiem w jej karierze była praca dla HBO przy ekranizacji kultowego komiksu „Spawn” i przy dość kontrowersyjnym „Spicy City”. MTV zaprosiło ją do pracy przy „Aeon Flux”, CBS/Nelvana do „Wild Cats”, a Matinee Entertainment do „Kampung Boy”. W 1997 roku Miller stworzyła firmę „Atomic Age”, zajmującą się projektowaniem płyt CD oraz serwisem kreatywnym dla projektów animacyjnych i wydawnictw.