"Księga dżungli 2": MUZYKA
Muzykę do ”Księgi dżungli 2” skomponował Joel McNeely, który ma w swoim dorobku partytury do niemal 40 filmów i seriali telewizyjnych, w tym m.in. ”Wielkiego powrotu” ze studia Walta Disneya oraz 30 albumów z nagraniami muzyki filmowej innych kompozytorów, w tym Bernarda Herrmanna, legendarnego kompozytora Alfreda Hitchcocka.
Piosenki napisali Paul Grabowsky i Lorraine Feather. Grabowsky pochodzi z Australii, jest autorem muzyki do m.in. telewizyjnej ”Arki Noego” z Jonem Voightem i dwóch filmów z udziałem Michaela Caine’a: ”Ostatnich zamówień” i ”Shiner”.
Lorraine Feather pochodzi z rodziny o wielkich tradycjach muzycznych. Jest córką słynnego historyka jazzu Leonarda Feathera. Bliską przyjaciółką jej rodziców była Peggy Lee, matką chrzestną Lorraine była legendarna Billie Holiday. Feather pisze muzykę i piosenki, ma w dorobku m.in. animowany film z serii ”Wszystkie psy idą do nieba”.
Joel McNeely zaczynał karierę jako muzyk jazzowy (specjalizował się w grze na saksofonie), nic zatem dziwnego, że partytura, którą skomponował do ”Księgi dżungli 2”, łączy elementy dixielandu, nowoorleańskiego jazzu, bigbandu i boogie-woogie. McNeely nawiązuje do pierwszego filmu umiejętnie cytując fragmenty jego partytury.
Zależało nam na pełnym zaangażowaniu widza, sięgnęliśmy więc po jazz, który nikogo nie pozostawia obojętnym - mówi Steve Trenbirth.
Dwie piosenki Lorraine Feather i Paula Grabowsky’ego pozwalają widzowi lepiej poznać bohaterów filmu, podkreślają także jego komediowy charakter. Pierwsza z piosenek, zatytułowana ”Muzyka dżungli”, oparta jest na wyrazistym rytmie i ukazuje dżunglę jako pełnoprawnego bohatera filmu. Dżungla staje się w niej symbolem wolności Mowgliego, to dzięki niej bohater poznaje, co to zew krwi.
Przed napisaniem piosenki Lorraine Feather spędziła długie godziny obserwując najróżniejsze gatunki zwierząt zamieszkujące Indie, skąd pochodzi: Od dawna marzyłam, by umieścić w jednej ze swych piosenek śpiewające zwierzęta. Lubię ekscentryczne, kapryśne rytmy, które wydają się wprost stworzone dla dzikich mieszkańców dżungli. Niektóre ze słów nasuwały mi się więc same. Tak było z początkiem piosenki ”Muzyka dżungli”: wystarczyło, że zachwyciła mnie wizja nosorożców przecierających oczy o świcie - mówi.
Gdy filmowcy stwierdzili, że potrzebna im jest jeszcze jedna piosenka, Feather i Grabowsky zamknęli się na 24 godziny w studiu i skomponowali utrzymany w stylu Busby’ego Berkleya utwór, który śpiewa w filmie Baloo.
Twórcy zdawali sobie sprawę, że wyróżniona nominacją do Oscara piosenka ”Bare Necessities” Terry’ego Gilkynsona z pierwszej ”Księgi dżungli” musi być motywem łączącym oba filmy, opowiada bowiem o przyjaźni Mowgliego i Baloo. Matt Walker, wiceprezes działu muzycznego Walt Disney Television Animation, mówi: Ta piosenka nierozerwalnie związana z naszymi bohaterami. Tym razem Baloo śpiewa ją sam. To mówi wszystko.
Twórcy celowo sięgnęli do układów choreograficznych Baloo z pierwszego filmu. Świadomie nawiązujemy do oryginału. Dzięki temu widzowie zrozumieją, że nasi bohaterowie znów są razem - mówi Mary Thorne.
Napisy końcowe ilustruje nowa wersja klasycznej piosenki ”I Wan’na Be Like You” Richarda i Roberta Shermanów w wykonaniu grupy Smash Mouth, która łączy motywy gitarowe i skoczne rytmy jamajskie. Wpleciono w nią także dialogi z filmu. Chcieliśmy, by w naszym filmie było więcej muzyki, ale nie znaleźliśmy miejsca na kolejną piosenkę. Postanowiliśmy więc ponownie nawiązać do pierwszej ”Księgi dżungli” przygotowując nową wersję słynnej piosenki braci Shermanów. Grupa Smash Mouth nagrała utwór, który wprost emanuje energią - mówi Matt Walker.