Reklama

"Królowa": ZDJĘCIA

Odpowiedzialny za oświetlenie był brazylijski operator filmowy Affonso Beato, znany ze współpracy z Pedro Almodovarem przy Wszystko o mojej matce i Drżące ciało.

Stephen miał dla niego klarowne zadanie. „Stephen zdecydował sfilmować sceny z rodziną królewską na taśmie 35 mm a sceny z Blairami na taśmie 16 mm. Tak układa się film: obraz na taśmie 35 mm jest lepiej skomponowany, bardziej statyczny, wzniosły i dostojny podczas kiedy ten na taśmie 16 mm ma więcej energii i bardziej wyrazistą fakturę. Chcieliśmy żeby był duży kontrast pomiędzy tymi światami, od nieruchomego, dostojnego świata do świata nowoczesnego, frenetycznego, szaleńczego.”

Reklama

Jednym z wyzwań dla Beato była rozpiętość czasowa w filmie. „Cały film rozgrywa się na przestrzeni tygodnia, ale zdjęcia trwały dwa miesiące. Można było kontrolować wnętrza, ale nie plenery. Było bardzo trudno ciągle upewniać się że wnętrza i to co na zewnątrz utrzymują ten sam ton. Bardzo chcieliśmy żeby było bardziej słonecznie, ale niestety, kiedy pracuje się w Wielkiej Brytanii, to zawsze jest problem.”

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Królowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy