Reklama

"Jak stracić chłopaka w 10 dni?": TWÓRCY

DONALD PETRIE – Reżyseria

Donald Petrie jest absolwentem Amerykańskiego Instytutu Filmowego (American Film Institute). Pierwsze profesjonalne zlecenie zapewnił mu obejrzany i dobrze oceniony przez Stevena Spielberga film "The Expert". Znany reżyser zatrudnił początkującego absolwenta do pracy przy jednym z odcinków popularnego serialu telewizyjnego "Amazing Stories", w którym zagrał Sid Caesar. Debiutem fabularnym Petriego był dobrze przyjęty przez krytykę film "Mystic Pizza" z udziałem Julii Roberts. Inne tytuły w jego filmografii to: "Grumpy Old Man" z Jackiem Lemmonem i Walterem Mattau, "The Favor", w którym wystąpili Elizabeth McGovern, Brad Pitt, Harley Kozak i Bill Pulman oraz niedawny "Miss Agent" z Sandrą Bullock.

Reklama

KRISTEN BUCKLEY I BRIAN REGAN – Scenariusz

Kristen Buckley urodziła się w Nowym Jorku, wychowywała zaś w New Jersey. Po ukończeniu Manhattan School of Music rozpoczęła karierę w przemyśle filmowym jako specjalista od wyszukiwania ciekawych tekstów do przeniesienia na ekran, współpracując w tym czasie głównie z producentem Scottem Rudinem. Z kolei Brian Regan, również nowojorczyk dorastał w Connecticut; po ukończeniu szkoły filmowej na Wschodnim Wybrzeżu, pracował jako szef zespołów technicznych pracujących przy niezliczonej liczbie produkcji filmowych i telewizyjnych w Nowym Jorku.

Pierwszym wspólnie napisanym przez tandem Buckley &Regan scanariuszem był tekst "102 Dalmatyńczyki". Kolejne czekające na realizację projekty to "Tandem Couple" dla producenta Jerry'ego Bruckheimera oraz "Dramarama" dla Mad Chance Productions Andrew Lazara. Dodatkowo, pracują obecnie nad adaptacją powieści Buckley'a "The Parker Grey Show" dla New Line Cinema. Buckley i Regan są parą nie tylko w życiu zawodowym, ale również prywatnym. Mieszkają z dwójką dzieci, Peytonem i Liamem oraz ogromnym psem Bullmastiffem Bogie w Los Angeles.

BURR STEERS – Scenariusz

Burr Steers rozpoczynał swoją karierę jako aktor w studiu dramatycznym Sandy Meisner. Był członkiem założycielem Evidence Room Theater Project w Los Angeles, gdzie obecnie mieszka.

Na początku lat 80. Steers zajął się na krótko reżyserią, współpracując przy produkcji ostatniej sztuki Tennessee Williamsa "Vieux Carre" na deskach Los Angeles Playhouse. W 1993 roku Steers wrócił do gry aktorskiej pracując między innymi z Quentinem Tarantino ("Pulp Fiction"), Martinem Scorsese ("Naked in New York") i Whitem Stillmanem ("The Last Days of Disco").

"Igby Goes Down" był pierwszym napisanym przez Steersa scenariuszem, jak również jego debiutem reżyserskim. Oprócz prezentowanego obecnie "Jak stracić faceta w 10 dni" Burr Steers jest autorem scenariusza do projektu filmowego "Number One Girl" dla Marka Johnsona w Intermedia.

MICHELLE ALEXANDER & JEANNIE LONG - Autorki książki

Autorki książki "Jak stracić faceta w 10 dni" wychowywały się razem w Tallahassee na Florydzie. Obecnie mieszkają w Los Angeles, gdzie nadal zajmują się pisarstwem, jak również poświęcają współpracy z przemysłem muzycznym. Niedawno zakończyły pracę nad kolejną książką "How To Tell He's Not the One in 10 Days ... and Other Warning Signs". Prowadzą aktywną współpracę z filmem i telewizją, piszą teksty do czasopism i na potrzeby stron internetowych.

LYNDA OBST – Producent

Lynda Obst wychowywała się na przedmieściach Nowego Jorku. W 1972 roku ukończyła naukę w Pomona College. Uczęszczała potem na zajęcia z filozofii prowadzone przez Columbia University. Tam też zainteresowała się bliżej filmem i dziennikarstwem, zaczynając karierę w charakterze redaktorki/autorki publikacji "The Rolling Stone History of the Sixties", kompendium wiedzy na temat sławnych osób, polityki i pop kultury. Została następnie redaktorką The New York Times Magazine, gdzie specjalizowała się w szerokiej tematyce - m.in. nauk ścisłych i filozofii. W 1979 roku Peter Guber, ówczesny prezes Casablanca/Polygramu, zaproponował jej współpracę i ściągnął do Hollywood. Pierwsze projekty, nad którymi przyszło jej pracować to "Flashdance" i "Clue". W tym czasie zaczęła również opracowywać nowe przedsięwzięcie dużego ekranu, zainspirowane powieścią Carla Sagana pod tytułem "Contact".

W 1982 roku Obst dołączyła do zespołu David Geffen Company, gdzie zajmowała się opracowywaniem wielu różnorodnych projektów filmowych. W 1985 roku wraz z Debrą Hill powołały do życia Hill/Obst Productions przy Paramount Pictures. Wśród firmowanych przez nie filmów znalazł się między innymi debiut reżyserski Chrisa Columbusa "Adventures in Babysitting", jak również "Heartbreak Hotel", którego był autorem i reżyserem.

W 1989 roku Obst założyła już własną firmę producencką, pod której szyldem wyszły takie filmy, jak: "The Fisher King" Terry'ego Gilliama, debiut reżyserski Nory Ephron "This Is My Life", a także przebojowy drugi film reżyserki "Bezsenność w Seattle". Przed nakręceniem "Jak stracić faceta w 10 dni" Obst wyprodukowała obraz "Abandon", debiut reżyserski Stephena Gaghana z udziałem Katie Holms i Benjamina Bratta. Filmografia producentki to również takie tytuły, jak: "Someone Like You" z Ashley Judd i Hugh Jackmanem, w reżyserii Tony'ego Goldwyna; "The Siege" z Denzelem Washingtonem i Annette Bening; "Hope Floats" z Sandrą Bullock i Harrym Connickiem Jr.; "Szczęśliwy dzień" z gwiazdorską obsadą - Michelle Pfeiffer i Georgem Clooney'em; przebój "Contact" z Jodie Foster oraz "The Sixties", dwuczęściowy miniserial, za który Obst nominowana była do nagrody Emmy jako producent wykonawczy. W sumie Lynda Obst ma na swoim koncie 14 filmów fabularnych. Na stałe współpracuje z Paramount Pictures.

Napisana przez nią książka "Hello, He Lied: And Other Truths from the Hollywood Trenches" opublikowana została przez wydawnictwo Little Brown i zadebiutowała od razu na 1 miejscu listy bestsellerów L.A. Times. Wydana była później również przez Broadway Books i znowu poszybowała na najwyższe miejsca list bestsellerów wydawniczych, gdzie utrzymywała się przez 12 miesięcy. Obecnie Lynda Obst pisze recenzje książek dla The New York Timesa, jak również współpracuje w charakterze recenzenta z Los Angeles Times, Book Review, Interview Magazine oraz internetowym magazynem Slate.com.

ROBERT EVANS – Producent

Rober Evans już w wieku 34 lat otrzymał stanowisko dyrektora produkcji (na całym świecie) w Paramount Pictures. To zaszczytne, wysokie stanowisko piastował przez 10 lat. Od czasu niedawnego powrotu do wytwórni (1990), tym razem w charakterze niezależnego producenta, Evans przeniósł na ekran między innymi takie projekty jak: "The Out-of-Towners", "Święty", "The Phantom" oraz przebojowe thrillery "Jade" i "Sliver". Wsześniej, za swojej kadencji producenta w Paramount Pictures, powstały takie obrazy jak: "Dziecko Rosemary", "The Old Couple", "Romeo i Julia", "Goodbye Columbus", "True Grit", "Love Story", "Lady Sings the Blues", "Harold and Maude", "Ojciec chrzestny" i jego druga część, "The Longest Yard" oraz "Wielki Gatsby".

Od czasu przejścia Evansa na stanowisko producenta niezależnego, jego nazwiskiem firmowane były przedsięwzięcia wielkiego ekranu: "Chinatown", który otrzymał 11 oscarowych nominacji, "Maratończyk", "Black Sunday", "The Two Jakes", "Popeye" i "Urban Cowboy".

Evans rozpoczynał swoją karierę jako aktor sceniczny. Swoje doświadczenia w świecie Hollywoodu i wspomnienia zawarł w bestsellerowej autobiografii "The Kid Stays in the Picture", która w Stanach Zjednoczonych doczekała się już ósmego wznowienia. Wspomnienia wyszły również w wersji audio, a ich niebywała popularność przyczyniła się do opracowania projektu filmowego pod tym samym tytułem, którego premiera miała miejsce w 2002 roku na Festiwalu Filmowym w Sundance.

Robert Evans jest laureatem wielu prestiżowych nagród branżowych i kulturalnych, w tym słynnego wyróżnienia Key to the City of New York. Dwa z jego filmów - "Ojciec chrzestny" i "Chinatown" figurują na liście Biblioteki Kongresu USA w Narodowym Rejestrze Filmów.

CHRISTINE PETERS – Producent

Christine Peters jest prezesem firmy producenckiej Robert Evans Company, gdzie z powodzeniem opracowuje i realizuje wiele przedsięwzięć telewizyjnych i filmowych, w tym również repertuar komedii romantycznych i filmów familijnych. To właśnie Christine Peters zainteresowała się książką "Jak stracić faceta w 10 dni", a realizowana na jej podstawie ekranizacja jest jej debiutem fabularnym.

Od czasu podjęcia prawie dziesięć lat temu współpracy z uhonorowanym przez Amerykańską Akademię Filmową Robertem Evansem, Peters z powodzeniem nadzorowała wiele przedsięwzięć firmowanych przez ich firmę, w tym: "The Phantom", "Jade" i "Świętego", jak również "The Out-of-Towners" z Goldie Hawn i Steve Martinem.

Swoją karierę Peters zaczynała jako analizator fabuły dla Guber-Peters Company. W tym czasie odegrała ważną rolę przy opracowywaniu takich filmów jak "Czarownice z Eastwick", "Goryle we mgle"oraz "Batman".

Mając wiele atutów biznesowych, w tym znajomość kilku języków, Peters przeniosła się z Londynu do Los Angeles, zostając wiceprezesem działu sprzedaży zagranicznej i dystrybucji dla Intercontinental Releasing Corporation. Oprócz osiągnięć w przemyśle filmowym zajmuje się również pracą redaktora rejonu Zachodniego Wybrzeża USA dla Talk Magazine.

RICHARD VANE - Producent wykonawczy

Richard Vane wystąpił ostatnio w roli producenta wykonawczego obrazu "Abandon" napisanego i wyreżyserowanego przez Stephena Gaghana, z udziałem Katie Holmes i Benjamina Bratta oraz "Rat Race" Jerry'ego Zuckera. Jako szef produkcji firmy John Hughes' Entertainment, Vane nadzorował pracę przy filmach: "Dennis and the Menace", "Baby's Day Out", "Dutch", "Arachnophobia", "Harry and the Henderson", "Cedry pod śniegiem" i "Always" Stevena Spielberga (przy dwóch ostatnich w charakterze współproducenta). Jako producent wykonawczy zrealizował projekty fabularne: "Beautiful", "Komodo", "Jingle All the Way", "The Phantom" oraz "Home Alone 2: Lost in New York". Vane zaczynał swoją karierę producencką pracując przy filmie "The Boy Who Couldn't Fly" Nicka Castle'a, a następnie przy kolejnym filmie tego reżysera zatytułowanym "Tap".

JOHN BAILEY, ASC – Zdjęcia

John Bailey jest autorem zdjęć do wielu znaczących produkcji filmowych ostatnich 20 lat. Zaczynał swoją karierę jako operator kamery przy obrazie Terrence'a Malicka "Days of Heaven" oraz "Trzech kobietach" Roberta Altmana. Już jako niezależny zdjęciowiec zatrudniony został przy filmie "Zwykli ludzie" Roberta Redforda i "The Big Chill" Lawrence'a Kasdana. Jego najnowsze projekty to komedia "Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood", film dokumentalny "The Kid Stays in the Picture", film koncertowy "NSync: Bigger Than Live", rejestracja przyjęcia rocznicowego Alana Cummingsa i Jennifer Jason Lee oraz thriller science fiction "Anti Trust". Wcześniej nakręcił filmy: "For Love of the Game" Sama Raimi z Kevinem Costnerem, "Living Out Loud" Richarda LaGravanese z Dannym DeVito i Holly Hunter, "Lepiej być nie może" Jamesa Brooksa z Jackiem Nicholsonem, Helen Hunt oraz "Extreme Measures" z Hugh Grantem i Gene Hackmanem.

Bailey wystąpił jako reżyser i operator filmowej adaptacji wyróżnionej nagrodą Tony broadway'owskiej sztuki Lily Tomlin "The Search for Signs of Intelligent Life in the Universe". W 1994 roku wyreżyserował fabularne obrazy "China Moon" oraz "Mariette in Ecstasy" na podstawie uznanej powieści Rona Hansena.

Bailey prowadzi współpracę z wieloma, reprezentującymi szeroki wachlarz stylów reżyserami, w tym Paulem Schraderem ("American Gigolo", "Light of Day", "Cat People", "Mishima"), Lawrencem Kasdanem ("The Big Chill", "The Accidental Tourist", "Silverado"), Wolfgangiem Petersenem ("In the Line of Fire"), Haroldem Ramisem ("Dzień świstaka"), Jonathannem Demme ("Swimming to Cambodia"), Stuartem Rosenbergiem ("People of Greenwich Village"), Walterem Hillem ("Crossroads"), Robeertem Rossem ("My Blue Heaven") i Johnem Schlesingerem ("Honk Tonk Freeway").

THERČSE DEPREZ – Scenografia

DePrez zakończyła ostatnio pracę nad uhonorowanym wieloma nagrodami na Festiwalu Filmowym w Sundance obrazem "Hedwig and the Angry Inch". Jej filmografia to również takie tytuły jak: "Wierność w stereo", "Summer of Sam", "Arlington Road", "Happiness", "Going All the Way" oraz "I Shot Andy Warhol". Wkrótce rozpocznie pracę nad nowym projektem - komedią Richarda Benjamina "Marci X" z Lisą Kudrow i Damonem Wayansem.

DEBRA NEIL-FISHER A.C.E. - Montaż

Neil-Fisher zaczynała karierę w przemyśle rozrywkowym montując filmy reklamowe, zwiastuny oraz elektroniczne press-kity. Następnie rozpoczęła współpracę w charakterze montażysty filmowego z wieloma znanymi filmowcami hollywoodzkimi. Jej dorobek zawodowy to między innymi: "Austin Powers: International Man of Mystery", "Austin Powers: The Spy Who Shagged Me", "Up Close and Personal", "Smażone zielone pomidory" oraz nagrodzony Oscarem krótkometrażowy film "Ray's Male Heterosexual Dance Hall". Montowała także obrazy: "National Security", "Saving Silverman", "Beautiful", "Teaching Mrs. Tingle", "Black Dog", "Dear God" oraz "The War".

KAREN PATCH - Projekty kostiumów

W ostatnim czasie Karen Patch zaprojektowała kostiumy do filmu "The Royal Tennenbaums", za które otrzymała Nagrodę Gildii Projektantów Kostiumów. Na swoim koncie ma również projekty do obrazów Wesa Andersona "Rushmore" i "Bottle Rocket" oraz filmów "Simpatico", "My Girl", "Homeward Bound", "The Incredible Journey", "Bright Angel", "Chattahoochie" i "The Big Picture". Obecnie pracuje nad filmem "School of Rock" z udziałem Jacka Blacka.

DANA MILLMAN-DUFINE - Nadzór nad muzyką

Dana Millman-Dufine piastuje stanowisko wiceprezesa i dyrektora zarządzającego wytwórni Immortal Records, współpracującej między innymi z takimi zespołami jak Korn i Incubus. Rozpoczynała swoją karierę w muzycznej stacji MTV w Nowym Jorku, następnie przeszła do Gold Mountain Entertainment, gdzie zajmowała się zarządzaniem i współpracą z nagrywającymi w wytwórni artystami: Tracy Chapman, Ricki Lee Jonesem, Bonnie Raitt, Patti Scalfia z zespołu E Street, the Breeders oraz the Lemmonheads. W tym czasie Millman-Dufine odegrała ważną rolę i miała swój spory udział w sukcesie ścieżki dźwiękowej do filmu "Miasteczko Twin Peaks" prowadząc współpracę z Davidem Lynchem i Julee Cruz.

Jako członek ścisłego kierownictwa Mercury Records Millman-Dufine zaangażowana była przy prowadzeniu nadzoru muzycznego i produkcji ścieżek dźwiękowych do filmów, w tym między innymi nagrodzonego Oscarem dokumentalnego obrazu "When We Were Killking" oraz fabularnych produkcji "Ever After" z Drew Barrymore, "Jack Frost" z udziałem Michaela Keatona, "The Big Lebowski" braci Coen oraz projektu MTV "200 Cigarettes". Kierownictwo muzyczne Dufine sprawowała również nad cieszącym się niezwykłą popularnością miniserialem "The 60s", którego producentem była Lynda Ost. Millman-Dufine ma na swoim kocnie również takie projekty jak: "Dude, Where's My Car?", "Here on Earth" i "Someone Like You".

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy