"Incredible Hulk": EFEKTY SPECJALNE
Podczas gdy większość filmów opowiadających o super bohaterach opiera się głównie na efektach komputerowych (CGI), które pomagają im latać, miotać pajęczyną, wysuwać szpony czy przechodzić przez ściany, Hulk jest rzadkim przypadkiem bohatera, który w całości musiał zostać stworzony przy pomocy komputera.
Tworzenie Hulka
Reżyser Louis Leterrier dokładnie wiedział, czego oczekuje od projektu głównego protagonisty filmu. "Chciałem czegoś nadludzkiego," mówi. "Chciałem czuć jego fakturę, skórę, żyły. Wygląd Hulka musiał być perfekcyjny".
Aby to zadanie zostało wykonane, Leterrier i producenci filmu zwrócili się do specjalisty ds. efektów wizualnych Kurta Williamsa. To właśnie jego zespół był odpowiedzialny za bezbłędne zintegrowanie ponad 900 efektów wizualnych - 450 z nich było w pełni komputerowo generowanymi obrazami postaci - z akcją filmu.
Rozpoczynając proces animacji, wiedziano, że Hulk musi nie tylko wyrażać uczucia gniewu, ale robić to w konfrontacji z realnymi aktorami. Zespół ds. efektów wizualnych stworzył zestaw narzędzi, które miały pozwolić Hulkowi na wyrażanie uczuć, dając tym samym widzom wizualne wskazówki, co do interpretacji tego o czym Hulk myśli i co czuje.
Ważny dla projektantów i animatorów był także rozmiar Hulka. Tak mówi o tym Williams: "Jednym ze sporych wyzwań było podjęcie decyzji, co do skali postaci. Nie chcieliśmy, żeby raz rósł, a raz malał. Miał być przez cały czas taki sam. Pozwala to uwierzyć, że naprawdę jest w stanie podnieść samochód, rzucić nim o ziemię, a nawet zrobić olbrzymią rozpadlinę w ulicy".
Zaprojektowanie Abomination
Dla filmowców, zaprojektowanie przeciwnika Hulka było jeszcze większym wyzwaniem niż stworzenie samego Hulka.
W filmie Abomination ma ponad 3 metry wzrostu i jest o 60 cm wyższy od Hulka, co wg Williamsa daje mu "znaczącą przewagę". "Jednym krokiem pokonuje od 1,5 do 3 metrów, w zależności od tego czy biegnie czy nie" - mówi. "Swobodnie może przemieszczać się z prędkością 50 km na godzinę".