Reklama

"Hulk": HULK - GRA KOMPUTEROWA

Dla wielbicieli filmu i fanów zielonego Super Herosa spod szyldu Marvel Comics, wejście w świat Bruce’a Bannera i Hulka nie ograniczy się jedynie do filmu. Wraz ze stworzeniem nowej innowacyjnej gry "The Hulk: The Game", doświadczenia związane z Hulkiem nie muszą kończyć się wraz z końcem filmu i napisami końcowymi.

Wytwórnia Universal Pictures i Vivendi Universal Games (UVG) zaangażowali bowiem najlepszych twórców gier komputerowych do przeniesienia postaci Hulka również poza ekran filmowy, oddając go tym samym w ręce komputerowych graczy. "The Hulk: The Game" ma w sobie siłę przekazu i wyrazistą osobowość charakterystyczną dla filmu, łącząc ją z zasadami gry i zabawą, która nie rozczaruje nawet najbardziej wybrednych graczy.

Reklama

Od samego początku powstania gry wiadomo było, że w "The Hulk" doświadczenie interaktywne nie tylko będzie obejmować świat przedstawiony w wersji filmowej, ale również stanowić będzie rozszerzenie przedstawionych wydarzeń, bazując na postaciach Bruce’a Bannera i jego alter ego, którzy walczą z ciemnymi charakterami stworzonymi przez Marvel Comics, jak również nowymi przeciwnikami wykreowanymi specjalnie na potrzeby gry.

Dodatkowo, twórcy gry zdecydowali się wzbogacić i rozszerzyć doświadczenia Hulka prowadząc głównych bohaterów przez całkowicie nowe historie i perypetie, wykraczające swoim zasięgiem poza scenariusz filmu; będzie to zatem wyzwanie dla komputerowych graczy, którzy będą musieli opanować dwa odmienne style gry, charakterystyczne dla Bruce’a Bannera i Hulka; gra zawiera elementy symulacyjne z rzeczywistego świata, gdzie praktycznie każdy obiekt i przedmiot może być wykorzystany, zniszczony, czy też użyty w charakterze broni. Nadrzędnym celem twórców gry było bowiem zapewnienie fanom Hulka dobrej zabawy i dodatkowych przeżyć, wprowadzając grę i film do kin w tym samym czasie.

A zatem, nie tylko będziecie mieli okazję zobaczyć "Hulka”, ale to właśnie wy możecie być Hulkiem. Jest to życzenie, które staje się rzeczywistością.

Artyści specjalizujący się w tworzeniu gier komputerowych, projektanci i producenci odpowiedzialni za wprowadzenie Hulka do świata interaktywnego odwiedzili studio ILM, dział artystyczny pracujący nad filmem, a także plany filmowe. Współpracując z twórcami animacji do filmu, studiując bogatą kolekcję modeli postaci stworzonych dla filmu i konsultując się z twórcami filmu na każdym etapie pracy nad grą, pozwoliło osiągnąć autentyczność elementów kluczowych dla wyobrażeń o Hulku.

Cały spędzony w ten sposób czas i wiele wysiłków utorowało drogę dla gładkiego i właściwie niezauważalnego przejścia postaci ze świata Marvela do królestwa interaktywnych gier. Uznając pozycję, jaką cieszy się na całym świecie postać Hulka w dziedzinie komiksu, biorąc pod uwagę jego atrakcyjność, a jednocześnie wszystkie atrybuty, którymi dysponuje - ogromna siła fizyczna i niełatwe targające nim emocje, specjaliści opracowujący grę zdawali sobie sprawę, że mają szansę stworzyć ekscytujące nowe rozdziały w historii Hulka, wprowadzając jego świat do nowych mediów.

Innym innowacyjnym rozwiązaniem, intensyfikującym doznania związane z interaktywną zabawą jest połączenie ze sobą świata filmu i gry za pomocą użytych "kodów". Te unikalne elementy integrujące, umożliwiające dostęp do pewnych obszarów gry na zasadzie ‘odblokowywania’ ich działają na zasadzie hasła dostępu, które związane jest z filmem i zawiera informacje lub słowa odnoszące się do fabuły lub postaci z filmu. Wskazówki przydatne w zidentyfikowaniu tych kodów ujawniane są online.

Jednym z najbardziej intrygujących elementów Hulka, wkraczającego na interaktywną arenę, jest fakt, iż w grze pojawia się całkowicie nowa historia, która przenosi naszych bohaterów: Bruce’a Bannera/Hulka, Betty Ross i pozostałe postaci ekranowe jeden rok do przodu w odniesieniu do wydarzeń pokazanych w filmie. Podczas tych całkowicie nowych przygód, Bruce zostaje zdradzony przez swojego wieloletniego współpracownika i mentora, profesora Crawforda i bezwiednie uwalnia moc tkwiącą w Hulku w Orbam, który pada ofiarą Lidera, ciemnego charakteru, który stara się wykorzystać energię Hulka do stworzenia bezwzględnej armii tworów ‘gamma’. Teraz Bruce musi ruszyć w pościg za swoim nowym adwersarzem, co prowadzi go najpierw przez zakamarki San Francisco, aż do Alcartaz, poprzez ściśle strzeżone instalacje wojskowe, aż do przerażającego królestwa samego Lidera. Jedynie stając twarzą w twarz ze swoją tożsamością i zdobywając kontrolę nas bestią w nim samym, Bruce będzie miał możliwość stawienia czoła złowieszczym intencjom lidera.

Wielbiciele gier komputerowych z pewnością z zainteresowaniem przyjmą dwa odmienne style gry charakterystyczne dla Bruce’a Bannera i Hulka. Jako Banner (w wersji oryginalnej Eric Bana użyczył tej postaci swojego głosu i podobizny), gracz musi stosować taktycznie siłę logiki, starając się ukradkiem zatrzymać Hulka w sobie, w sposób, który umożliwi mu zakończenie z powodzeniem misji. Będąc natomiast Hulkiem, gracz musi przejść przez 25 naszpikowanych detalami, niebezpiecznych przeszkód, co bezpośrednio zainspirowane zostało akcją filmu i stawić czoła czasami aż dziesięciu napastnikom jednocześnie, podczas 45 ataków na jego życie.

Trzeba przy tym pamiętać, że świat gry nigdy nie pozostaje w zbytnim oddaleniu od rzeczywistego świata. Podczas gdy gracz kontroluje niewiarygodną siłę i jednocześnie złość Hulka, przedmioty reagują na te zniszczenia, jak to ma miejsce w rzeczywistych sytuacjach, pokazując jednocześnie zachowania spójne z faktycznym efektem działania siły, masy, materii i grawitacji (na przykład: widzimy potłuczone szkło, odniesione na ciele rany, pozginane rury instalacji, etc.). Gra nabiera dodatkowego wymiaru, kiedy mamy wrażenie, że niemalże każdy przedmiot może być poruszony, zniszczony lub wykorzystany jako broń.

W maju 2003 roku, w magazynie "Play", gra została przedstawiona i opisana, a jeden z dziennikarzy tak się o niej wyraził: "Gra Hulk stanowi przedłużenie filmu i zamierzeniem jej jest dostarczenie dodatkowych wrażeń tym, którzy po wyjściu z sali projekcyjnej zapragną rozładować swoje emocje”. Z kolei #141 (czerwcowe) wydanie magazynu "Wizard" z uznaniem stwierdziło: "Gracze będą mieli przekonanie, że prawie faktycznie biorą udział w filmie z udziałem Hulka, co daje gwarancję wspaniale spędzonego czasu.”

Destrukcyjna siła Hulka powinna zadowolić drzemiącego w każdym fanie wewnętrznego Hulka - niezależnie czy będzie to wielbiciel komiksu, filmu, czy też interaktywnej gry.

Posiadająca swoją siedzibę w Nowym Yorku, firma Vivendi Universal Games (www.vugames.com) jest światowym liderem w branży multimedialnej interaktywnej rozrywki. Jako wiodący na rynku producent gier do komputerów osobistych, konsoli i interaktywnych gier online, Vivendi Universal Games ma w swoim portfolio między innymi takie tytuły i produkty jak: Black Label Games, Blizzard Entertainment, Coktel, Fox Interactive, Knowledge Adventure, NDA Productions, Sierra Entertainment oraz Universal Interactive. Przez swojego partnera biznesowego - Partner Publishing Group, Vivendi Universal Games zajmuje się współprodukcją i dystrybucją interaktywnych produktów swoich strategicznych partnerów, w tym Crave Entertainment, Interplay, Majesco, Mythic Entertainment, Simon & Schuster i innych.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Hulk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy