"Hitch, najlepszy doradca przeciętnego faceta": O FILMOWCACH
ANDY TENNANT (reżyseria)
Zrealizował ostatnio popularną komedię romantyczną Sweet Home Alabama z Reese Witherspoon w roli głównej. Tennant jest także współautorem scenariusza i reżyserem filmu Ever After z Drew Barrymore, Dougrayem Scottem i Anjelicą Huston. W 1999 roku, Tennant wyreżyserował film z Jodie Foster i Chow Yun-Fat zatytułowany Anna i król (Anna and the King) – dwie nominacje do nagrody Akademii®.
Pochodzacy z Chicago, Tennant studiował na wydziale teatru na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Dla potrzeb telewizji wyreżyserował takie przeboje jak “Cudowne lata” (The Wonder Years), “Parker Lewis Can’t Loose” oraz “The Adventures of Brisco County, Jr.” Jako reżyser filmów pełnometrażowych zadebiutował produkcją It Takes Two, a wkrótce potem komedią z Matthew Perry i Salmą Hayek Fools Rush In.
Tennant wspólnie z partnerami ze swojej firmy Film Buff Productions oraz we współpracy z firmą Julii Roberts Red Om Films, przygotowuje do realizacji thriller Being Booey, do którego zdjęcia mają być kręcone w Hiszpanii.
KEVIN BISCH (scenariusz)
Debiutujący jako scenarzysta, wychowywał się na Long Island, Nowy Jork. Po ukończeniu college’u, Bisch wyjechał do Pragi, gdzie wspólnie z kolegami założył popularne pismo dla Amerykanów. Po powrocie do Stanów Zjednoczonych, został wydawcą magazynu Details oraz współpracownikiem działu “Style” The New York Times.
Bisch obecnie pracuje nad adaptacją wspomnień Honeymoon with My Brother dla Columbia Pictures. Autor mieszka w Los Angeles.
JAMES LASSITER (producent)
Założył wspólnie z Willem Smithem firmę produkcyjną Overbrook Entertainment specjalizującą się w produkcjach filmowych, telewizyjnych i muzycznych. pełnił także funkcję producenta wykonawczego podczas realizacji thrillera z Willem Smithem w roli głównej Ja robot (I, Robot) i był producentem filmu wytwórni Columbia Pictures Ali. Inne filmy w dorobku Lassitera to Showtime z Robertem De Niro oraz Saving Face z Joan Chen.
Lassiter wyprodukował także ścieżki muzyczne do filmów Bardzo dziki zachód (Wild, Wild West) i Faceci w czerni (Men in Black) - oba zostały uhonorowane nagrodami American Music.
W 2001 roku, producent zdobył nagrodę Outer Critics Circle za “Jitney”, wystawianą na off-Broadway sztukę autorstwa Augusta Wilsona.
MICHAEL TADROSS (producent wykonawczy)
Jest jedną z czołowych postaci w przemyśle filmowym. Dzięki swojemu doświadczeniu został m.in. producentem filmu Basic z Johnem Travoltą i Samuelem L. Jacksonem w reżyserii Johna McTiernana. Tadross był także producentem wykonawczym filmu Rollerball z Chrisem Kleinem, LL Cool J i Jean Reno oraz przeboju Afera Thomasa Crowna (The Thomas Crown Affair) z Pierce Brosnanem i René Russo.
Inne filmy w jego dorobku to Jack Frost z Michaelem Keatonem i Kelly Preston, Adwokat diabła (The Devil’s Advocate) z Alem Pacino i Keanu Reevesem, Eraser z Arnoldem Schwarzeneggerem, Vanessą L. Williams i Jamesem Caanem, Niemoralna propozycja (Indecent Proposal) z Demi Moore i Robertem Redfordem, School Ties z Brendanem Fraserem, Mattem Damonem i Benem Affleckiem, Brenda Starr z Brooke Shields i Timony Dalton, Szklana pułapka II (Die Hard with a Vengeance) z Brucem Willisem i Samuelem L. Jacksonem – największy przebój 1995 roku.
Pełniąc funkcję wiceprezesa d/s produkcji Paramount Pictures, Tadross nadzorował realizację takich filmów jak Forrest Gump, Naga broń 33 1/3 (Naked Gun 33 1/3), Firma (The Firm), Stan zagrożenia (Clear and Present Danger), Świat Wayne’a (Wayne’s World), Gliniarz z Beverly Hills III (Beverly Hills Cop III), Blue Chips, Coneheads, Sliver, Duch (Ghost), Coming to America, Black Rain, Nieoczekiwana zamiana miejsc (Trading Places), Życzenie śmierci (Death Wish), Cocktail i Masquerade.
Tadross urodził się i dorastał na Brooklynie. Ukończył Wagner College na wydziale sztuki. Karierę filmową rozpoczynał jako operator i asystent montażysty.
Andrew Dunn, BSC (zdjęcia)
Ma w swoim dorobku imponującą listę filmów, do których zdjęcia są jego autorstwa. Wcześniej współpracował już z reżyserem Andy’m Tennantem - Sweet Home Alabama z Reese Witherspoon i Ever After z Drew Barrymore oraz Anjelicą Huston.
Inne produkcje filmowe ze zdjęciami Dunna to The Company, Gosford Park – zdobywca Oskara® i nagrody BAFTA, w reżyserii Roberta Altmana, Szaleństwo króla George’a (The Madness of King George) – nagroda British Society of Cinematographers oraz pisma Evening Standard za Osiągnięcia Techniczne, Hrabia Monte Christo (The Count of Monte Cristo) z Jamesem Caviezelem i Guyem Pearce, Addicted to Love z Meg Ryan, Totalna magia (Practical Magic) z Sandrą Bullock i Nicole Kidman, Czarownice z Salem (The Crucible) z Danielem Day-Lewisem, The Bodyguard z Kevinem Costnerem, L.A. Story ze Stevem Martinem, Piccadilly Jim z Samem Rockwellem i Stage Beauty w reżyserii Richarda Eyre z Billy’m Crudupem i Claire Danes.
Dunn otrzymał trzy nagrody BAFTA za zdjęcia do filmów telewizyjnych “Edge of Darkness,” “Threads” i “Tumbledown.”
JANE MUSKY (scenografia)
Zaprojektowała ostatnio scenografię do filmu Uśmiech Mony Lisy (Mona Lisa Smile) z Julią Roberts, Kirsten Dunst, Maggie Gyllenhaal, Julią Stiles w reżyserii Mike’a Newella. Scenografie jej autorstwa można także podziwiać w przeboju Wayne’a Wanga Pokojówka na Manhattanie (Maid in Manhattan) z Jennifer Lopez i Ralphem Fiennesem oraz w City by the Sea z Robertem De Niro i Frances McDormand, a także Finding Forrester z Seanem Connery w reżyserii Gusa Van Santa.
Filmografia Musky obejmuje także takie pozycje jak Kiedy Harry spotkał Sally (When Harry Met Sally) Roba Reinera, Ghost, Boomerang, Blood Simple i Raising Arizona w reżyserii braci Coen, Patty Hearst Paula Schradera, Glengarry Glen Ross, Two Bits, City Hall, The Devil’s Own, Młode strzelby (Young Guns), Illegally Yours, At First Sight i The Object of My Affection.
Na potrzeby małego ekranu, Musky zaprojektowała scenografię do “Fires in the Mirror” dla American Playhouse, “LBJ: The Early Years” – NBC, “The Little Sister” i “Under the Biltmore Clock” – oba dla PBS.
TROY TAKAKI, A.C.E. (montaż)
Przeprowadził się do Los Angeles w 1990 roku, aby zająć się karierą filmową po ukończeniu studiów na wydziale filmowym Uniwersytetu San Francisco. W telewizji pracował podczas realizacji takich klasycznych serii jak "The Threat Matrix,” “Ally McBeal,” “Tales From The Crypt,” “Seaquest DSV,” “J.A.G.,” “Dark Skies” oraz “Nash Bridges” między innymi.
Pierwszym pełnometrażowym filmem kinowym, który zmontował było film Sweet Underground prezentowany na Festiwalu Filmów Niezależnych w Los Angeles. Kolejnym filmem był The Pornographer - premiera na festiwalu Sundance. Kolejne produkcje, których montaż jest dziełem Takaki’ego to Sweet Home Alabama Andy’ego Tennanta, Cheaters, Jawbreaker, One Point O, Drum dla Armada Pictures z Taye Diggs, This Girl's Life z Jamesem Woodsem i Rosario Dawson, Crazy As Hell z Eriq’em LaSalle, “Scarred City” HBO z Stephenem Baldwinem i Chazzem Palminteri oraz Slow Burn z Minnie Driver, Joshem Brolinem i Jamesem Spaderem.
MARLENE STEWART (kostiumy)
Przygotowała kostiumy do tak znanych produkcji jak 21 gramów (21 Grams) Alejandro Gonzáleza Iñárritu, Siesta Mary Lambert, The Doors i JFK Olivera Stone, Terminator 2: Judgment Day i Prawdziwe kłamstwa (True Lies) Jamesa Camerona, Upadek (Falling Down) Joela Schumachera, I'll Do Anything Jamesa L. Brooksa, Dzika rzeka (The River Wild) Curtisa Hansona, To Wong Foo, Thanks for Everything Beebana Kidrona, Julie Newmar, Kosmiczny mecz (Space Jam) Joe Pytka, Z archiwum X (The X-Files) Roba Bowmana, Wróg publiczny (Enemy of the State) Tony’ego Scotta, 60 sekund (Gone in Sixty Seconds) Dominica Sena, Coyote Ugly Davida McNally, Ali Michaela Manna oraz Łzy słońca (Tears of the Sun) Antoine Fuqua.
Stewart rozpoczynała karierę projektując ubrania dla kobiet pod szyldem własnej firmy, Covers. Projektantka została poproszona przez Madonnę o przygotowanie kostiumów do kilku najpopularniejszych teledysków piosenkarki m.in. "Vogue," "Material Girl," "Like a Prayer" oraz "Express Yourself." Pracowała także podczas realizacji dwóch filmów z udziałem Madonny - Truth or Dare i Dangerous Game Abela Ferrary.
Stewart zaprojektowała kostiumy na trasy koncertowe Cher, Pauli Abdul i Glorii Estefan oraz na potrzeby teledysków Janet Jackson, Roda Stewarta, Bette Midler, Debbie Harry, Smashing Pumpkins, the Bangles i the Eurythmics.
GEORGE FENTON (muzyka)
Już po raz czwarty współpracuje z reżyserem Andy’m Tennantem. Wcześniej wspólnie wzięli udział w realizacji filmów Sweet Home Alabama, Ever After i Anna i król (Anna and the King). Fenton skomponował muzykę do imponującej liczby filmów otrzymując nominacje do nagrody Akademii® za kompozycje do The Fisher King, Niebezpieczne związki (Dangerous Liaisons), Cry Freedom, i Gandhi.
Inne filmy w jego dorobku to Fond Kiss…,Ae, Stage Beauty, Masz wiadomość (You’ve Got Mail), Summer Catch, Lucky Numbers, Bread and Roses, Living Out Loud, Mary Reilly, Mixed Nuts, Szaleństwo króla George’a (The Madness of King George), Biedroneczko, biedroneczko (Ladybird, Ladybird), Cienista dolina (Shadowlands), Born Yesterday, Dzień świstaka (Groundhog Day), Stage Beauty, Hero, Final Analysis, Biały pałac (White Palace), Imagining Argentina, Ślicznotka z Memphis (Memphis Belle), Nie jesteśmy aniołami (We’re No Angels), A Handful of Dust, High Spirits, 84 Charing Cross Road, White of the Eye, The Company of Wolves oraz The Object of My Affection.