"Hej, skarbie": TWÓRCY
LEE DANIELS (Reżyser/Producent) swą karierę w branży rozrywkowej zawdzięcza przypadkowemu poznaniu producenta z Hollywood, który dostrzegł w nim potencjał artysty i biznesmena. Jego talent niemal natychmiast potwierdziło kilka nagród i nominacji Akademii Filmowej.
Pierwsza produkcja spod szyldu Lee Daniels Entertainment - "Czekając na Wyrok" - okazała się sporym sukcesem, a sam Daniels, jako pierwszy czarnoskóry producent w historii, otrzymał za ten film Oscara. Film nominowano w dwóch kategoriach - Najlepszy Oryginalny Scenariusz i Najlepsza Aktorka, którą uznano i nagrodzono statuetką Halle Berry. Kolejna produkcja Danielsa to "Zły Dotyk" z udziałem Kavina Bacona, Kyra Sedgwick i Mos Defa, którego premiera miała miejsce na festiwalu w Sundance w 2004 roku. Film nominowano w trzech kategoriach do 2005 Independent Spirit Awards, nagrodzono the CICAE Arthouse Prize na festiwalu w Cannes, nagrodą Jury na Deauville International Film Festival, a the National Board of Review przyznał mu nagrodę Special Mention for Excellence in Filmmaking.
Reżyserski debiut Danielsa to film "Zawód Zabójca" z Helen Mirren, Cubą Gooding Jr, Stephenem Dorffem, Vanessą Ferlito, Mo'Nique, Josephem Gordonem-Levittem i Macy Gray. Swoją premierę film ten miał w 2005 roku na festiwalu w Toronto, rok później na festiwalu w San Sebastian Daniels otrzymał nominację w kategorii Nowi Reżyserzy.
Ostatnio wyprodukował "Tennessee," film drogi z udziałem Adama Rothenberga ("Skok na Kasę"), Ethana Pecka, Lance'a Reddicka ("Zagubieni") i Mariah Carey, który wyreżyserował Aaron Woodley w opraciu o scenariusz Russella Schaumburga.
Poza przemysłem filmowym Daniels udziela się ostatnio w świecie polityki. Na prośbę sąsiada z Harlemu, byłego prezydenta Billa Clintona, Daniels wyprodukował serię publicznych ogłoszeń mających zachęcić kolorową młodzież do udziału w wyborach. Kampania wystartowała w marcu 2004, a wspierali ją m.in. LL Cool J i Alicia Keys. Daniels, obecnie mieszkający w Nowym Jorku, jest ojcem bliźniaków - Clary i Liama.
SARAH SIEGEL-MAGNESS (Producent) już w wieku trzydziestu lat była nominowana do nagrody magazynu Enterpreneur "Young Entrepreneur of the Year" i do dziś pozostaje przykładem dla wielu młodych kobiet, które pragną zarabiać z pasją.
Wraz z mężem Garym Magnessem i we współpracy z Lee Danielsem założyła niedawno Smokewood Entertainment Group. Ich pierwszy projekt to gotycki dramat "Tennessee," którego premiera miała miejsce na Tribeca Film Festival w 2008 roku. Wśród planowanych projektów znajduje się dokumentalny film o rdzennych brazylijskich plemionach.
Siegel-Magness, na stałe mieszkająca w Boulder w Colorado, smykałkę do ineresów odziedziczyła po swoich rodzicach - Mo i Peggy Siegel - założycielach herbacianego imperium Celestial Seasonings. Jeszcze w trakcie studiów na University of Colorado's Business School z wielkim powodzeniem prowadziła herbaciany kiosk w lokalnym centrum handlowym w Boulder. Po ukończeniu studiów w 1995 roku przeniosła się do Nowego Jorku, gdzie rozpoczęła staż w wytwórni EMI World Records, lądując tam ostatecznie na samodzielnym stanowisku kierowniczym, przechodząc uprzednio nowy wewnętrzny proces szkolenia.
Nie zapominając o zamiłowaniu do mody, w wieku 25 lat uruchomiła własną linię odzieżową. Projektując najpierw kolekcję bielizny, So Low (www.solowstyle.com), Siegel-Magness zaczęła projektować także odzież sportową. Ubrania So Low są dostępne w ponad 365 tradycyjnych sklepach i sklepach internetowych, i osiągają roczną sprzedaż na poziomie 15 milionów dolarów. Marka zyskała sympatię wielu sław, upodobały ją sobie zwłaszcza Christina Aguilera, Jessica Simpson, Gwen Stefani, Lindsay Lohan, Cameron Diaz, Jaime Pressley, Kirsten Dunst i Lucy Liu.
Siegel-Magness angażuje się w działalność humanitarną i filantropijną, zasilając fundusze takich organizacji jak Food Bank of the Rockies, New Yorkers for Children czy Fresh Air Fund, organizującej wakacyjne i weekendowe wyjazdy dla biednych dzieci.
GARY MAGNESS (Producent) jest prezesem the Magness Investment Group LLC z siedzibą w Denver w Colorado. The Magness Investment Group zajmuje się bogatym portfolio inwestycyjnym Gary'ego, m.in. w nieruchomości oraz wydobycie ropy i gazu, zarządza również rodzinną fundacją, obszernym majątkiem i nadzoruje ponad trzydzieści firm.
Gary jest synem Boba Magnessa, byłego hodowcy bydła, a potem pioniera w przemyśle telewizji kablowej. Gary i jego brat Kim dorastali razem z tym przedsięwzięciem; ich pierwsza praca to stawianie słupów i wieszanie kabli w Montanie w Wyoming i w Utah. Po kilku fuzjach biznes kablowy stał się jednym z największych przedsiębiorstw telekomunikacyjnych na świecie - Liberty Media. Gary wciąż pozostaje jednym z ważniejszych udziałowców w tej branży.
Po ukończeniu agrobiznesu na Pierce College in Tarzana w Kalifornii oraz Western State College in Gunnison w Colorado, Gary kontynuował tradycje rodzinne, zostając głównym hodowcą bydła w Magness Land & Cattle z siedzibą w Platteville, Colorado. Jest także zapalonym kolekcjonerem samochodów i rajdowcem-amatorem.
Przez wiele lat Gary i jego rodzina wspierał wiele lokalnych, narodowych i międzynarodowych organizacji charytatywnych. Przekazał wiele milionów dolarów dla szkół i uniwersytetów w rejonie Denver. Ostatnio przekazał milion dolarów na rzecz organizacji Food Bank of the Rockies.
LISA CORTÉS (Producent Wykonawczy) jest odpowiedzialna za produkcję w Lee Daniels Entertainment. Znana jest z pomysłów na bardzo udane projekty łączące różne gatunki. Jako szef produkcji w LDE odpowiada za wyszukiwanie i rozwój nowych projektów oraz nadzór nad całym procesem produkcji. Współpracę z Lee Danielsem Cortés rozpoczęła od produkcji nagrodzonego Oscarem "Czekając na Wyrok," potem były kolejno "Zły dotyk," "Zawód Zabójca" oraz "Tennessee." Wyprodukowała również "Sangam" Prashanta Bhargavy, pokazywany na festiwalu w Sundance w 2004 roku.
Karierę Cortés rozpoczęła jako jeden z założycieli Def Jam Records Russella Simmonsa. Przez dekadę pracowała jako wiceszef ds. artystów i repertuaru w Mercury Records, wyprodukowała kilka uhonorowanych Grammy albumów i powołała do życia Loose Cannon Records. Cortés jest absolwentką uniwersytetu w Yale, na wielu uczelniach prowadziła wykłady dotyczące kina, kultury hip-hopowej i estetyki społeczności afroamerykańskiej. Udziela się w organizacjach Trajal Harrell Dance Style oraz Yaddo.
TOM HELLER (Producent Wykonawczy) swoją karierę w przemyśle filmowym rozpoczynał jako agent-stażysta w International Creative Management w Nowym Jorku, po czym przeszedł do Writers and Artists Agency, w której reprezentował reżyserów i scenarzystów, w tym dwóch nominowanych do Nagrody Akademii. W roku 2000 Heller przeszedł do Miramax Films, gdzie pracował cztery lata. Przez dwa lata pracował w Lee Daniels Entertainment jako szef ds. rozwoju.
Urodzony w Filadelfii z wyróżnieniem ukończył nauki humanistyczne na uniwersytecie w Pennsylvanii. Ukończył także podyplomowe studia biznesu na wydziale Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu w Columbii. Niedawno otworzył dom produkcyjny i spółkę finansową, a jego kolejną produkcją jest film Rogrido Garcii "Mother and Child."
SAPPHIRE (autorka powieści) pochodzi z Nowego Jorku, jest poetką i performerką. Oprócz "Push" wydała także "American Dreams" (1994) - zbiór prozy i wierszy oraz tomik poezji "Black Wings & Blind Angels" (1999) "American Dreams" zyskało niechciany rozgłos, kiedy w 1994 roku senator Jesse Helms zacytował wyrwany z kontekstu fragment wiersza "Wild Thing," używając go jako argumentu do obniżenia dotacji dla Narodowego Funduszu Sztuki. Urodziła się w Fort Ord w Kalifornii, gdzie spędziła pierwsze dwanaście lat swojego życia. Potem mieszkała w Filadelfii i Los Angeles. Uczyła się tańca w City College w Nowym Jorku, uzyskała tytuł magistra na Brooklyn College, w 1994 roku była stypendystką programu MacArthura. W latach 1983 - 1993 mieszkała w Harlemie, gdzie uczyła młodzież i dorosłych pisania i czytania. Jej debiutancka powieść "Push" - wydana w 1996 roku - przyniosła jej zarówno pochlebną krytykę, wiele kontrowersji, jak i sporo nagród: "Stephen Crane Award for First Fiction" od Book-of-the-Month Club, "First Novelist Award" przyznaną przez Black Caucus of The American Library Association oraz angielską "The Mind Book of the Year Award." Również jej poezja doczekała się publikacji w wielu antologiach, m.in.: "High Risk 2: Writings on Sex, Death & Subversion," Critical Condition: Women on the Edge of Violence" oraz "Women on Women: An Anthology of American Lesbian Short Fiction."
ANDREW DUNN, B.S.C. (Zdjęcia) jest brytyjskim operatorem, który ma na swoim koncie kilka nagród. Stał za kamerą w takich filmach jak "Gosford Park" i "The Company" Roberta Altmana, "Miss Potter," "Męska Historia," "Pani Henderson," "Hot Rod," "Hitch: Najlepszy doradca przeciętnego faceta," "Dziewczyna z Alabamy," "Hrabia Monte Christo," "Przyzwoity Przestępca," "Totalna Magia," "Długo i Szczęśliwie," "Czarownice z Salem," "The Bodyguard" oraz "L.A. Story." Za "Szaleństwo Króla Jerzego" Dunn otrzymał nominacje do nagrody BAFTA, Best Cinematography Award od Brytyjskiego Stowarzyszenia Operatorów oraz Best Technical/Artistic Achievement od the Evening Standard British Film Awards. Zdobył także trzy nagrody BAFTA za produkcje telewizyjne dla najlepszego operatora (za "Threads," "Na krawędzi mroku" oraz "Tumbledown").
Urodzony w Londynie Dunn już w wieku siedmiu lat wiedział, że chce zostać operatorem, niedługo potem zaczął stawiać pierwsze kroki za kamerą. Studiował sztukę filmową na londyńskiej politechnice, pracował w BBC jako montażysta, a w 1981 zadebiutował jako operator filmem Billa Forsyth'a "Andrina." Kręcił seriale i mini-seriale telewizyjne oraz filmy fabularne przez całe lata 80., w latach 90. poświęcił się wyłącznie filmom fabularnym. Zanim podjął się pracy przy "Push" nakręcił "Good" z Viggo Mortensenem.
ROSHELLE BERLINE (Scenograf) za scenografię do filmu Clarka Gregga "Udław się" zdobyła Nagrodę Specjalną Jury podczas Festiwalu Filmowego w Sundance w 2008 roku. Scenografię budowała także w takich produkcjach jak "Joshua" George'a Ratliff'a, "Poławiacze" Katherine Dieckmann, czy "La Ciudad" Davida Ricker'a. Ostatnio pracowała z Austinem Chickiem przy filmie "Sierpień" z Joshem Hartnettem w roli głównej oraz "Quid Pro Quo" Carlosa Brooksa. Berliner otrzymała tytuł magistra sztuk pięknych na Parsons School of Design, co było początkiem jej kariery w zawodzie scenografa.
JOE KLOTZ (Montaż) był montażystą przeboju Comedy Central "Chappelle's Show" oraz "The Upright Citizen Brigade." Montował "Świetlika" Phila Morrisona, którego permiera na Festiwalu Filmowym w Sundance w 2005 zapoczątkowała karierę Amy Adams, która za swą rolę otrzymała Nagrodę Specjalną Jury. Film pokazywano także na festiwalu w Cannes w tym samym roku. Klotz był też montażystą dwóch innych laureatów Sundance: "Grace odeszła" Jamesa Straussa, nagrodzonego Nagrodą Publiczności w 2007 oraz "Udław się" Clarka Gregga, za rolę w którym Sam Rockwell i Anjelica Huston otrzymali wspólną nagrodę aktorską w 2008 roku. Pracował także przy "Czuwaniu przed końcem" Sola Tryon'a oraz komedii Talmage'a Cooley'a "Patriotville."
Urodzona w Bukareszcie MARINA DRAGHICI (Kostiumy) przyjechała do Stanów Zjednoczonych w 1984 roku jako uchodźca polityczny. Pracowała przy ponad 170 produkcjach teatralnych, operowych, baletowych i filmowych. Projektowała kostiumy do filmów "30," "Szara Strefa," "12 lat i koniec," "Co jest grane," "Nocny Słuchacz," "The Cake Eaters," "Zwykła procedura operacyjna," a także do pilota serialu "Dexter" i "Babylon Fields." Draghici współpracuje z nowojorskim teatrem publicznym, szyła stroje do "The Striker" i "Hamleta" Caryla Churchilla oraz produkcji z serii Shakespeare in the Park: "The Taming of the Shrew," "Cymbeline," i "Mother Courage." Inne jej teatralne produkcje to "Lysistrata," "Hedda Gabler," "It's the Truth," "Dream on Monkey Mountain" oraz "Richard III." Draghici projektowała również dla opery - "L'Italiana in Algeri" i "Les Indes Galantes" granych w Paryskiej Operze Narodowej, "Thais" dla Opery Nicejskiej i "La Traviata" pokazywanej w Grand Opera de Bordeaux. Ostatnio projektowała kostiumy do filmu "Krzyk Mody" Sally Potter.