"Gdzie leży prawda": TWÓRCY
ATOM EGOYAN (reżyseria, scenariusz)
Debiutem reżyserskim Egoyana był „Najbliższy z rodziny” (1984), który wygrał główną nagrodę na Międzynarodowym Tygodniu Filmowym w Mannheim, jaką była międzynarodowa dystrybucja filmu. „Filmowanie rodziny” (1987) wygrało Nagrodę Krytyków na Festiwalu w Locarno. W 1989 roku poklask i uznanie zdobyły „Role mówione” wyświetlane na Festiwalu w Cannes. „Likwidator” (1991), którego premiera odbyła się w Cannes, otrzymał Nagrodę Specjalną Jury na Festiwalu w Moskwie i Nagrodę dla Najlepszego Filmu kanadyjskiego na Festiwalu w Toronto. „Kalendarz” (1993) uhonorowany został Nagrodą dla najlepszego filmu na Forum Nowego Kina na Festiwalu w Berlinie.
Uznanie szerszej publiczności zdobył tajemniczym obrazem „Exotica” (1994), który otrzymał w Cannes Nagrodę Krytyki dla Najlepszego filmu.
„Słodkie jutro” (1997) zdobyło Główną Nagrodę Jury 50. Festiwalu Filmowego w Cannes, Nagrodę Krytyki oraz Toronto/city Award dla Najlepszego Filmu Kanadyjskiego.
Egoyan nakręcił także „Podróż Felicji” (1999), wyświetlaną w Cannes, na Toronto Film Festival i New York Film Festival. Ostatni film reżysera „Ararat” miał swoją premierę również w Cannes, w 2002 r., i zdobył liczne nagrody: Najlepszy Film na Festiwalu Filmowym w Durbanie, Najlepszy Film o Prawach Człowieka – nagroda przyznana przez Political Film Society of Hollywood, Nagroda Wolności Słowa od National Board of Review w Nowym Jorku i wiele innych.
Egoyan jest również autorem scenariuszy większości swoich filmów.
ROBERT LANTOS (produkcja)
Był producentem lub producentem wykonawczym takich filmów, jak: „Słomiane wakacje” (1986), „Czarna suknia” (1991), „Rodem z policji” (1995), „Gridlock” (1996), „Crash: niebezpieczne pożądanie” (1996), „Słodkie jutro” (1997), „eXistenZ” (1999), „Kropla słońca” (1999), „Anatomia sławy” (2000), „Faceci z miotłami” (2002), „Deklaracja” (2003), „Julia” (2004).
PAUL SAROSSY (zdjęcia)
Współpracował w Atomem Egoyanem przy większości jego filmów: „Role mówione”, „Likwidator”, „Exotica”, „Słodkie jutro”, „Podróż Felicji”, „Ararat”.
Ponadto jest autorem zdjęć do wielu produkcji kinowych i telewizyjnych: „Król rzeki” (2005) z Edwardem Burnsem, „Mr Ripley’s Return” (2005) z Willemem Dafoe, „Głowa w chmurach” z Charlize Theron i Penelope Cruz, „Zimne piekło”, „Perfect Pie”, „Tylko w duecie”, „Nos Aborygena”, „Prywatne piekło”, „Fałszywy trop”.
Jest laureatem licznych nagród, min.: 5 nagród Genie, Nagrody Kandyjskiego Stowarzyszenia Operatorów (za telewizyjny dramat „Rocky Marciano”), Nagrody CSC dla Najlepszego Filmu Kinowego ( „Głowa w chmurach”, „Słodkie Jutro”, „Exotica”, „White Room”).
MYCHAEL DANNA (muzyka)
Jego debiutem kompozytorskim była muzyka do filmu Egoyana „Filmowanie rodziny” (1987). Następnie współpracował z tak uznanymi reżyserami, jak: Scott Hicks, Ang Lee, James Mangold, Joel Schumacher. Skomponował muzykę do większości filmów Egoyana oraz do: „Johnny Mnemonic”, „Kamasutra”, „Zeznanie”, „Osiem milimetrów”, „Przerwana lekcja muzyki”, „Przejażdżka z diabłem”, „Gra o miłość”, „Monsunowe wesele”, „Kraina wiecznego szczęścia”, „Vanity Fair. Targowisko próżności”, „Capote”.