"Final Fantasy": TWÓRCY FILMU
HIRONOBU SAKAGUCHI (reżyser przewodził departamentowi rozwoju, odkąd dołączył do spółki Square w 1986 roku. Miał swój udział w produkcji ponad czterdziestu milionów egzemplarzy gier komputerowych na całym świecie, a jego największym kasowym hitem była seria Final Fantasy, która sprzedała się w ponad 33 milionach egzemplarzy. W Square Sakaguchi został awansowany na stanowisko v-ce prezesa w 1991 roku. Ostatnio zajmuje się tam ekskluzywną produkcją i planuje nadzorować rozwój gier futurystycznych Square, a także produkcję innych pełnometrażowych projektów filmowych.
MOTONORI SAKAKIBARA (drugi reżyser) urodził się w Tokyo i skończył studia na wydziale architektury na Musashino Art University w Japonii. Jako animator i modelista stworzył różne programy telewizyjne i reklamowe, pracując dla Japan Computer Graphics Lab (J.C.G.L.), spółki Namco, HD/CG w Nowym Yorku, studia Kaufman Astoria. Dołączył do Square w 1995 roku, aby pracować nad Final Fantasy VII, początkowo jako szef animacji trójwymiarowej i modelista, następnie jako reżyser. Sakakibara jest zwycięzcą międzynarodowego konkursu artystycznego „ARTFOLIO” (1993) i Japan Graphic Exhibition (1989), a także wielu innych.
JUN AIDA (producent) jest prezesem i C.O.O. w studio Square w Honolulu. W 1994 roku wyprodukował film „Uliczny Bojownik”, kasowy hit, który zarobił ponad sto milionów dolarów na całym świecie. Aida dołączył do amerykańskiego Square w 1997 roku jako vice-prezes filmu i rozrywki i w 1999 roku został awansowany na prezesa, aby nadzorować pracę produkcyjną grafiki komputerowej w studio w Honolulu. ida wyprodukował też pełne sukcesów amerykańskie seriale telewizyjne, jak Uliczny Bojownik, MegaMan i DarkStalkers.
CHRIS LEE (producent) jest założycielem spółki Chris Lee Productions, zajmującej się rozrywką multimedialną i zarządzaniem, z umową pierwszeństwa z Columbia Pictures. Lee był prezesem Columbia TriStar Pictures. W tym czasie wytwórnia zajmowała się dystrybucją robiącej wrażenie serii filmów, łącznie ze zdobywcą Nagrody Akademii „Lepiej Być Nie Może”, oraz nominowanego „Jerry Maguire”, a także: „Mój chłopak się żeni”; „Jumanji”, „Filadelfia”, „Legends of the Fall”, „Bezsenność w Seattle”, „Nagi Instynkt”, „Terminator 2”, „Glory”, „Stalowe Magnolie” i „Total Recall”, oraz wiele innych. Będąca częścią Sony Pictures Entertainment, obecna spółka Lee zajmuje się produkcją filmów pełnometrażowych dla kina i telewizji, programowaniem internetowym, produkcją videoklipów muzycznych, reklamówek i gier wideo. Lee zaczynał w TriStar Pictures jako wolny strzelec, analizując scenariusze. Pracował z cenionym reżyserem Wayne’m Wangiem w filmie „Dim Sum”. Pochodzący z Hawajów, Chris Lee ukończył Uniwersytet Yale.
AL REINERT (autor scenariusza) urodził się w Tokyo, w Japonii, gdzie stacjonował jego ojciec, oficer Armii Stanów Zjednoczonych. Po karierze dziennikarza i felietonisty, Reinert, przerzucił się na pisanie dla filmu, odnosząc duży sukces. „For All Mankind”, film, który wyprodukował, wygrał Nagrodę Publiczności na festiwalu filmowym Sundance w 1989 roku. W 1995 roku Reinert został nominowany do Nagrody Akademii, za scenariusz do filmu Rona Howarda „Apollo 13”.
JEFF VINTAR (autor scenariusza) ukończył studia pisarskie na Uniwersytecie w Iowa.
Pisał scenariusze dla 20th Century Fox, Walt Disney Pictures, Warmer Bros., i Columbii. Był autorem oryginalnego scenariusza „The Long Hello and Short Goodbye”, wyprodukowanego na rynek niemiecki w 1999 roku. Jego dorobek to między innymi anglojęzyczna wersja „The Long Hello and Short Goodbye”, wyprodukowana przez Johna Woo i Terence Changa; oraz „I, Robot”, w reżyserii Alexa Proyasa.
ANDY JONES (reżyser animacji) urodził się w Kalifornii i skończył projektowanie i grafikę na UCLA, gdzie studiował zarówno animację tradycyjną, jak i generowaną komputerowo. Zatrudniony przez Digital Domain jako animator postaci, Jones wziął udział w trzech projektach, następnie został reżyserem animacji w „Titanicu” (1997). Był tam odpowiedzialny animacje podczas sceny zatopienia statku. Przed dołączeniem do Square, Jones pracował dla Centropolis Entertainment jako reżyser animacji w „Godzilli” (1998).
TANI KUNITAKE (reżyser koncepcyjny) urodził się w Detroit, Michigan. W 1993 roku pracował przygotowując storyboard dla Industrial Light and Magic i Digital Domain. Jego talent pozwolił mu też ilustrować dla Davida Finchera w „Fight Club” i przygotowywać story-board dla „Matrix” braci Wachowskich. Pracował też jako ilustrator koncepcyjny dla takich reżyserów, jak Ridley Scott, Terry Gilliam, Michael Bay, Vincent Ward i Steve Norngton. Kunitake dołączył do Square w lutym 1999 jako dyrektor do spraw organizacyjnych.
ELLIOT GOLDENTHAL (kompozytor) ostatnio kompletował ścieżki dźwiękowe do filmów „Titus” i „In Dreams”, i wygrał nagrodę LAFCA za najlepszą muzykę oryginalną do filmu „Chłopak Rzeźnika”. Poprzednio Goldenthal był nominowany zarówno do Oscara, jak i Złotego Globu za najlepszą muzykę oryginalną do filmów „Michael Collins” i „Wywiad z Wampirem”. Jego dorobek filmowy to między innymi „Czas Zabijania”, „Batman Forever”, „Gorączka”, „Obcy 3”, „Kula” i „Cobb”.