Reklama

"Egzorcyzmy Emily Rose": AKTORZY

LAURA LINNEY (Erin Bruner)

Niewielu aktorkom ze współczesnego świata rozrywki udało się wywrzeć tak silne wrażenie na Hollywood jak właśnie Laurze Linney. Ostatnie lata jej kariery są tego najlepszym przykładem. Aktorka zagrała ostatnio w świetnie przyjętym przez krytykę obrazie „Kinsey”, z udziałem Liama Neesona, w reżyserii Billa Condona, który przyniósł jej nominacje do takich prestiżowych nagród świata filmu jak Oscar®, Złoty Glob® oraz Nagroda Gildii Amerykańskich Aktorów Filmowych. Gremium jurorów National Board of Review przyznało jej za tę kreacje swoją nagrodę dla najlepszej aktorki drugoplanowej. Wiosną tego roku Linney zagrała w broadway’owskim wznowieniu sztuki „Sight Unseen”, w reżyserii Donalda Marguliesa, tej samej, w której występowała 12 lat wcześniej. Rola scenicznej Patricii przyniosła aktorce nominację do nagrody Tony, jak również nominacje do nagród przyznawanych przez gremia Drama League, Drama Desk Club oraz Outer Critic Circle. Jesienią tego roku na ekrany kin wejdzie najnowsza produkcja z udziałem aktorki – „The Squid and the Whale”, w której zagrała u boku Jeffa Danielsa. Linney zakończyła również pracę przy produkcji „Jindabyne”, współczesnej ghost story, kręconej w Australii oraz „Driving Lessons”, w reżyserii Jeremy’ego Brocka.

Reklama

Swoją pierwszą nominacje do Oscara® Linney otrzymała za brawurową rolę Sammy Prescott w filmie Kennetha Lonergana „Możesz na mnie liczyć” /You Can Count On Me/. Kreacja ta przyniosła jej również nominacje do nagród Screen Actors Guild, Złotego Globu® oraz Independent Spirit. Z kolei Stowarzyszenia Nowojorskich Krytyków Filmowych oraz Amerykańskich Krytyków Filmowych przyznało jej swoje nagrody, jako najlepszej aktorki roku. W 2003 roku Linney znalazła się w doborowej obsadzie znakomitej komedii romantycznej “To właśnie miłość” /Love Actually/, nakręconej na podstawie scenariusza i w reżyserii Richarda Curtisa, a także wyreżyserowanego przez Clinta Eastwooda filmu “Rzeka tajemnic” /Mystic River/, który przyniósł jej kolejne nominacje do nagrody przyznawanej przez British Academy of Film and Television Arts. Pierwszą większą rolę na dużym ekranie Linney zagrała w filmie akcji wytwórni Paramount – „Congo”. Po nim przyszły kolejne we „Władzy absolutnej” /Absolute Power/, w reżyserii Eastwooda, thrillerze „Lęk pierwotny” /Primal Fear/ Gregory Hoblita, „Truman Show” /The Truman Show/ z Jimem Carrey’em, ekranizacji powieści Edith Wharton “The House of Mirth”, “Oleju Lorenza” /Lorenzo’s Oil/; „Dave”; „Szachowym dzieciństwie” /Searching for Bobby Fischer/, „A Simple Twist of Fate”; „Przepowiedni” /The Mothman Prophecies/, „Życiu za życie” /The Life of David Gale/; oraz „P.S.”

W zeszłym roku Linney powróciła również na mały ekran, grając rolę Charlotte w czterech odcinkach przebojowej komedii stacji NBC pt. “Frasier.” Kreacja ta przyniosła jej nagrodę Emmy®. Statuetkę Emmy aktorka odbierała już wcześniej za rolę w filmie produkcji Showtime „Szaleństwa Iris” /Wild Iris/, z udziałem Geny Rowlands. Filmografia telewizyjna Linney to również takie tytuły jak: „Tales of the City” (rola Mary Ann Singleton), “More Tales of the City”, “Blind Spot” oraz “Love Letters” w reżyserii Stanley’a Donena.

Linney, abslowentka prestiżowej Juilliard School jest cenioną aktorką sceniczną. Nominowana była między innymi do nagrody Tony za rolę w sztuce Richarda Eyre „Czarownice z Salem” /The Crucible/, z udziałem Liama Neesona. Ma na swoim koncie również takie osiągnięcia teatralne jak występy w broadway’owskich inscenizacjach sztuk: “Szósty stopień oddalenia” /Six Degrees of Separation/; “Mewa” Czechowa, “Hedda Gabler”, za którą w 1994 roku otrzymała nagrodę Calloway; „Holliday” Phillipa Barry’a, „Landscape of the Body” Johna Guare’a, wystawianej na deskach Yale Repertory Theatre; „Honour” Geralda Gutierreza oraz „Sight Unseen”, za rolę w której nominowana była do nagród Theatre World oraz Drama Desk.

TOM WILKINSON (Ojciec Richard Moore)

Jest szanowanym i uznanym weteranem scen teatralnych oraz małego i wielkiego ekranu. Ma na swoim koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, w tym między innymi nagrody Nowojorskich Krytyków Filmowych, Independent Spirit Award, Nagrodę Festiwalu Filmowego w Sundance oraz nominację do najbardziej prestiżowej nagrody przemysłu filmowego - Oscara® za rolę w filmie „Za drzwiami sypialni” /In the Bedroom/, z udziałem Sissy Spacek. Nominowany był do nagrody BAFTA za rolę Burbage’a w filmie “Zakochany Szekspir” /Shakespeare in Love/. Za kreację w filmie produkcji HBO „Normalny” /Normal/, z udziałem Jessiki Lange, Wilkinson nominowany był do nagrody Emmy® oraz Złotego Globu®. Wraz z Jimem Carrey’em oraz Kate Winslet znalazł się w doborowej obsadzie filmu „Zakochany bez pamięci” /The Eternal Sunshine of the Spotless Mind/, zaś w „Królowej sceny” /Stage Beauty/ zagrał razem z Billym Crudupem i Claire Danes. Filmografia tego niezwykle płodnego aktora wzbogaciła się w ostatnim czasie również o takie tytuły jak: „Batman – początek” /Batman Begins/ Christophera Nolana; „A Good Woman” z Helen Hunt i Scarlett Johannson; „Picadilly Jim” z Samem Rockwellem; reżyserski debiut Juliana Fellowsa „Separate Lies”, a także „The Last Kiss” z udziałem Zacha Braffa.

Wilkinson zagrał jedną z ról w filmie “Dziewczyna z perłą” /Girl with the Pearl Earring/, ze Scarlett Johansson w roli tytułowej oraz dwóch filmach wyreżyserowanych przez Anga Lee – „Przejażdżka z diabłem” /Ride With The Devil/ oraz „Rozważna i romantyczna” /Sense And Sensibility/. Nominowany był do nagrody BAFTA za rolę Geralda w przebojowej brytyjskiej komedii “Goło i wesoło” /The Full Monty/. Filmografia Wilkinsona z tego czasu to również takie tytuły jak: „Wilde” Briana Gilberta, thriller „Biały labirynt” /Miss Smilla’s Sense of Snow/, „Duch i mrok” /The Ghosts and the Darkness/, „The Importance of Being Earnest” Olivera Parkera oraz „Ksiądz” - rola Ojca Matthew.

Osiągnięcia telewizyjne aktora również składają się na długą i imponującą listę. Są na niej: wyróżniony wieloma nagrodami serial BBC “Martin Chuzzlewit”; serial kryminalny “Resnick: Lonely Hearts” (również BBC), a także filmy “Główny podejrzany” /Prime Suspect/ i “Miarka za miarkę” /Measure for Measure/. Aktor nominowany był do nagrody BAFTA w kategorii ‘najlepsza rola męska’ za kreację w filmie Piersa Haggardsa „Cold Enough For Snow”.

Aktor znany jest ze swoich wspaniałych kreacji teatralnych, w tym „Króla Leara” Shakespeare’a oraz licznych występów z grupami teatralnymi National Theatre i Royal Shakespeare Company. Z nimi właśnie wystawił m.in. “Czarownice z Salem” /The Crucible/ oraz “Wróg ludu” /An Enemy of The People/. Wielkie uznanie przyniosła mu także sztuka “My Zinc Bed” w reżyserii Davida Hare’a, z udziałem Stevena Mackintosha i Julii Ormond, wystawiana przez The Royal Court.

CAMPBELL SCOTT (Ethan Thomas)

Swoją pierwszą większą rolę filmową zagrał w obrazie “From Hollywood To Deadwood”. Uznanie widzów i krytyki zjednały mu zaś kolejne kreacje w znakomicie przyjętych “Długoletnich przyjaciołach” /Longtime Companion/ oraz obrazie Bernardo Bertolucciego “Pod osłoną nieba” /Sheltering Sky/. Scott kojarzony jest także z rolami w filmach “Umrzeć powtórnie” /Dead Again/ w reżyserii Kennetha Branagha, a także “Za wcześnie umierać” /Dying Young/ z udziałem Julii Roberts, w reżyserii Joela Schumachera. Aktor wraz ze Stevem Martinem zagrał w ekranizacji sztuki Davida Mameta (w jego reżyserii) “Hiszpański więzień” /The Spanish Prisoner/.

Lista filmowych osiągnięć Campbella Scotta jest długa i imponująca. Są na niej między innymi takie tytuły jak: “Samotnicy” /Singles/ w reżyserii Camerona Crowe’a; “Niewinni” /The Innocent/ wyreżyserowani przez Johna Schlesingera; “Pani Parker i krąg jej przyjaciół” /Mrs. Parker And The Vicious Circle/ w reżyserii Alana Rudolpha, a także obrazy “Roger Dodger”, “Sekretne życie dentysty” /The Secret Lives Of Dentists/, “Only With You” i “Wybierz mnie” /Let It Be Me/. Scott znalazł się w obsadzie filmu “Wielkie otwarcie” /Big Night/, którego był również współreżyserem, razem ze Stanley’em Tuccim. Inne filmy z jego udziałem to: “Ship Of Fools”, “The Daytrippers”, “Hi-Life”, “Top Of The Food Chain”, “Spring Forward”, “Other Voices”, “Lush”, “Niebo czy Ziemia” /Delivering Milo/ oraz “Marie and Bruce”. Scott stanął po drugiej stronie kamery kręcąc film “Off the Mat”, z udziałem Joan Allen i Sama Elliota.

Na małym ekranie Scott współreżyserował, jak również wystąpił w produkcji „Hamleta” dla Odyssey Network. Był także producentem tego filmu. Zagrał Josepha Kennedy’ego Jr. w “The Kennedys of Massachusetts”; razem z Benem Kingsley’em i Joanną Lumley wystąpił w “Sweeney Todd” produkcji stacji Showtime. Jego filmografia małego ekranu to także: “The Love Letter” z udziałem Jennifer Jason Leigh dla Hallmark Hall of Fame, “Shot In the Heart” dla stacji HBO oraz “Follow The Stars Home” produkcji Hallmark Hall of Fame, ponownie z Jennifer Jason Leigh.

Scott zagrał na Broadway’u w znakomicie przyjętej produkcji “Long Days Journey Into Night”, w której wystąpili również Jason Robards i Colleen Dewhust. Rolę Angelo zagrał z kolei w “Miarce za miarkę” /Measure For Measure/ wystawianej w Lincoln Center, zaś tytułową rolę Peryklesa miał okazję zaprezentować na New York Shakespeare Festival.

COLM FEORE (Karl Gunderson)

Zagrał ostatnio w filmie “Kontrakt” /The Deal/, z udziałem Christiana Slatera, a także miniserialu stacji ABC “Empire”, w którym wcielił się w rolę imperatora Juliusz Cezara. Feore zakończył ostatnio również niezwykle pracowity sezon teatralny, w którym przyszło mu grać u boku Denzela Washingtona w broadway’owskiej produkcji szekspirowskiej sztuki „Julisz Cezar” . Tym razem przypadła mu rola Cassiusa, a trzeba wspomnieć, że cała inscenizacja, jak również kreacje aktorskie zebrały znakomite recenzje.

Aktor znalazł się w obsadzie musicalu „Chicago” z udziałem Richarda Gere, Catheriny Zeta-Jones oraz Renee Zellweger, uhonorowanego nagrodą SAG właśnie za najlepszy dobór aktorski. Oprócz tego wystąpił w „Parasolu bezpieczeństwa” /National Security/ z Martinem Lawrencem, „Sumie wszystkich strachów” /The Sum of All Fears/ z Benem Affleckiem, „Zapłacie” /Paycheck/ Johna Woo, również z Affleckiem oraz miniserialu „Trudeau”, za rolę w którym nominowany był do nagrody Monte Carlo Television Festival (2002) oraz uhonorowany został nagrodą Gemini jako najlepszy aktor miniserialu.

Feore został laureatem nagrody ‘Jutra Award’ jako najlepszy aktor drugoplanowy za pracę przy filmie „Czerwone skrzypce” /The Red Violin/. Nominowany był do nagrody Genie za rolę ekscentrycznego kanadyjskiego geniusza muzycznego w filmie „Thirty Two Short Films About Glenn Gould”. Obraz ten jako najlepszy film uhonorowany został nagrodą Genie.

W swojej karierze wielkoekranowej Feore zagrał większe role w: „Pearl Harbor” Michaela Bay’a, z Benem Affleckiem i Kate Beckinsale, “Kronikach Riddicka” /The Chronicles of Riddick/ z Vinem Dieselem; “Pancho Villa”, z udziałem Antonio Banderasa; “Zamachu na Reagana” /The Day Reagan Was Shot/ z Richardem Dreyfussem; „Tytusie Andronicusie” /Titus/ z Anthonym Hopkinsem, „Informatorze” /The Insider/ z udziałem Russella Crowe’a i Ala Pacino, „Mieście Aniołów” /City of Angels/ z udziałem Meg Ryan oraz filmie Johna Woo „Bez twarzy” /Face/Off/ z Johnem Travoltą i Nicolasem Cagem, który sprawił, że jego twarz stała się bardziej znana amerykańskiej publiczności.

Feore po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę jako jeden z wybijających się, niezwykle utalentowanych kanadyjskich aktorów scenicznych, występując przez 13 sezonów na prestiżowym Stratford Festival i grając w tym czasie prawie wszystkie z głównych szekspirowskich ról męskich, od Ryszarda III i Iago, po Romeo i Hamleta. Ostatnio jako Klaudiusz wystąpił z zespołem Public Theater w produkcji scenicznej „Hamleta”, wystawianej w Nowym Jorku.

Telewizyjna filmografia aktora to między innymi takie tytuły jak: „Trapped in a Purple Haze”, „Forget Me Never” z Mią Farrow, miniserial „Haven” z udziałem Natashy Richardson, „Widows”, „Nuremberg” w reżyserii Yvesa Simoneau, „Stephen King’s Storm of the Century,” nagrodzony Emmy Award film „Truman” z Garym Sinise oraz „The Virginian” w reżyserii i z udziałem Billa Pullmana.

JENNIFER CARPENTER (Emily Rose)

Jest nową, wschodzącą gwiazdą filmowego świata Hollywood. Wcześniej zagrała w przebojowej komedii braci Wayan “Agenci bardzo specjalni” /White Chicks/. Carpenter studiowała w słynnej Juilliard School, wystąpiła również w broadway’owskiej inscenizacji “Czarownic z Salem” /The Crucible/, w reżyserii Sir Richarda Eyre, z udziałem Laury Linney i Liama Neesona.

MARY BETH HURT (Sędzina Brewster)

Zagrała razem z Nickiem Nolte w wyreżyserowanym przez Paula Schradera, znakomicie przyjętym przez krytykę filmie “Prywatne piekło” /Affliction/. Znalazła się w doborowej, gwiazdorskiej obsadzie obrazu “Szósty stopień oddalenia” /Six Degrees of Separation/ oraz produkcji Woody’ego Allena “Wnętrza” /Interiors/. W filmografii aktorki są również takie tytuły jak: “Jesień w Nowym Jorku” /Autumn in New York/, “Family Man”, “Ciemna strona miasta” /Bringing Out the Dead/, “Wiek niewinności” /The Age of Innocence/; “Margines życia” /Light Sleeper/, “Defenseless”, “Niewolnicy Nowego Jorku” /Slaves of New York”, “Rodzice” /Parents/, “Compromising Positions”, “Czerwony smok” /Red Dragon/, “Świat według Garpa” /The World According to Garp/ oraz “Chilly Scenes of Winter”.

Na Broadway’u Hurt zagrała w sztukach: “A Delicate Balance”, “The Secret Rapture”, “Benefactors”, za rolę w której otrzymała nominacje do nagrody Tony; “Crimes of the Heart” – aktorka uhonorowana nagrodą Obie i nominowana do Tony; “Mizantrop”, “Trelawney of the Wells” (kolejna nominacja do Tony). Wystąpiła w wielu inscenizacjach wystawianych podczas New York Shakespeare Festival, w tym m.in. w “Othellu”, “Jak wam się podoba”, „Peryklesie” oraz „Wiśniowym sadzie”.

SHOHREH AGHDASHLOO (Dr Adani)

Urodziła się w Tehranie, tam też rozpoczynała swoją karierę współpracując z nowatorskimi grupami performerskimi, w tym między innymi z Drama Workshop of Tehran. Za sprawą tej współpracy dwaj reżyserzy, prominentne postaci rodzącej się wówczas irańskiej Nowej Fali - Abbas Kiarostami i Ali Hatami, obsadzili Aghdashloo w kilku znaczących rolach w swoich formalnie przygodowych, a tak naprawdę społecznie zaangażowanych obrazach, w tym dwóch produkcjach z 1977 roku: “Gozaresh” i “Sutedelan”.

Pod koniec lat '70-tych zeszłego stulecia Aghdashloo opuściła Iran, do czego z pewnością w znacznym stopniu przyczyniła się cenzura i zakaz wyświetlania co bardziej postępowych produkcji. Rozczarowana i zniechęcona brakiem niestereotypowych ról kobiet Bliskiego Wschodu oferowanych przez Hollywood, Aghdashloo odnalazła dla siebie miejsce w pracy scenicznej. Była założycielką teatralnej trupy podróżnej, za sprawą której wraz z mężem mogli realizować programy dla widowni irańskiej.

Zagrała w kilku amerykańskich produkcjach, w tym obyczajowych filmach “America So Beautiful” i “Maryam”. Oba opowiadały o zmaganiu się z losem irańskich emigrantów w Ameryce.

Dzięki tym obrazom aktorka zwróciła na siebie uwagę reżysera Vadima Perelmana, który kompletował właśnie obsadę do ekranowej adaptacji bestselerowej powieści “Dom z piasku i mgły” - House of Sand and Fog i szukał odtwórczyni roli Nadi. Aghdashloo zagrała w tym obrazie u boku Bena Kingsley’a i Jennifer Connelly, a jej subtelna kreacja przyniosła wiele prestiżowych nagród za drugoplanową rolę, w tym między innymi Independent Spirit Award, nagrodę Nowojorskich Krytyków Filmowych oraz Krytyków Filmowych Los Angeles (2003). W uznaniu jej talentu również Amerykańska Akademia® nominowała Shohreh do Oscara®.

Aghdashloo wystapiła ostatnio w znakomicie przyjętej przez widzów i krytykę produkcji telewizji Fox “24 godziny” /24/, z udziałem Kiefera Sutherlanda. W przyszłym roku można ją będzie zobaczyć w remake’u “Il Mare.” Planowany jest również udział aktorki w filmowej adaptacji bestselerowej książki Reading Lolita in Tehran.

JOSHUA CLOSE (Jason)

Swoją przełomową rolę zagrał w przejmującej niezależnej produkcji “Twist” wyreżyserowanej przez Jacoba Tierney’a. W filmie tym wystąpił również Nick Stahl, a “Twist” to uwspółcześniona wersja klasycznej powieści Karola Dickensa pt. “Oliver Twist.” Film pokazywany był na festiwalach filmowych w Wenecji, Toronto i San Sebastian.

Pierwszym większym przedsięwzięciem ekranowym Close’a była niezależna produkcja fabularna “In the Lair”; a następnie “K-19: The Widowmaker”, w której młody aktor zagrał u boku swojego filmowego idola - Harrisona Forda. Kolejną rolę otrzymał w krótkometrażowym obrazie “Evelyn: The Cutest Evil Dead Girl”, wyświetlanym w 2002 roku na Festiwalu Filmowym w Toronto.

Filmografia Close’a to również: “Dom na końcu świata” /A Home at the End of the World/ z udziałem Colina Farrella i Robin Wright Penn oraz “Haunted”. Sporo ról aktor zagrał również na małym ekranie, z czego chyba najbardziej znaną w serialu stacji ABC “Life As We Know It.”

KENNETH WELSH (Dr. Mueller)

W 1998 roku został laureatem nagrody Earl Grey przyznanej mu za osiągnięcia w świecie filmu i wkład w rozwój sztuki filmowej. Welsh ma na swoim koncie niezliczoną liczbę ról w tym między innymi w obrazach: “Mgła” /The Fog/, w reżyserii Ruperta Wainwrighta; “Czterej bracia” /Four Brothers/ Johna Singletona; “Karol – człowiek, który został papieżem” /Karol/, w reżyserii Giacomo Battiato; “Bailey’s Billions” Davida Devine’a; “Aviator” /The Aviator/, w reżyserii Martina Scorsese; “Cud w Lake Placid” /Miracle/ Gavina O'Connora; “Pojutrze” /The Day After Tomorrow/ Rolanda Emmericha; “The Wild Guys”, w reżyserii Williama Gereghtya; “Ostrość widzenia” /Focus/ wyreżyserowaną przez Neala Slavina; “Love Come Down” Clementa Virgo; “Władza absolutna” /Absolute Power/ w reżyserii Clinta Eastwooda; “The Wrong Guy” Davida Steinberga; “The Amateurs” Masato Harady; “Turning April” w reżyserii Geoffa Bennetta, “Habitat”, w reżyserii Rene Daalder; “Boozecan” Nicholasa Campbella; “Margaret’s Museum”, Morta Ransena; “Kryjówka diabła” /Hideaway/ w reżyserii Bretta Leonarda; “Strażnik czasu” /Timecop/ Petera Hyamsa; “Whale Music”, w reżyserii Richarda Lewisa; “Wichry namiętności” /Legends of the Fall/, w reżyserii Edwarda Zwicka; “Les Amoureuses” Johanne Pregent; “Jak zdobyć dużą forsę?” /The Big Slice/ Johna Bradshaw; “Małe marzenia, wielkie marzenia” /Perfectly Normal/, w reżyserii Yvesa Simoneau; “The Freshman” Andy’ego Bergmana; “Krokodyl Dundee II” /Crocodile Dundee 2/, w reżyserii Johna Cornella; “Dom przy Caroll Street” /The House on Carroll Street/, w reżyserii Petera Yatesa; „Lost” w reżyserii Petera Rowe’a; “Loyalties”, Anne Wheeler; “Perfect” w reżyserii Jamesa Bridge’a, “Zakochać się” /Falling in Love/ Ulu Grosbarda; “Reno and the Doc”, w reżyserii Charlesa Dennisa; “Zgaga” /Heartburn/, w reżyserii Mike’a Nicholsa oraz “Cphobia” wyreżyserowana przez Johna Hustona.

DUNCAN FRASER (Dr Cartwright)

Ma na swoim koncie między innymi role w filmach: “Jądro Ziemi” /The Core/, “Siedem lat w Tybecie” /Seven Years In Tibet”, “K-9: P.I.”, “Życie, którego nie było” /Unforgettable/, “Alaska”, “Ściągany” /Wrongfully Accused/ oraz “Królowie życia” /The Claim/. Zagrał główne role w produkcji USA Network “Przemyt” /Traffic/ oraz serialu “DaVinci’s Inquest.” Grywał regularnie w serialch “Hawkeye”, “Horsemen” i “The Heights.” Gościnnie pojawił się w serialach “First Wave”, “Z archiwum X” /X-Files/, “Stargate”, “Outer Limits”, “Highlander” oraz “Viper.”

JR BOURNE (Ray) 

Zzakończył ostatnio pracę przy filmie na podstawie scenariusza Douglasa Copelanda pt. „Everything’s Gone Green”. Wcześniej w rodzinnej Kanadzie zagrał jedną z głównych ról w filmie Davida Christenssena, będącej filmową adaptacją powieści Freda Lebrona „Six Figures”.  W zeszłym roku aktor zagrał w produkcjach “The Score”, “Sum of Equation” oraz thrillerze ekologicznym Carla Bessai – „Severed”.

W 2004 roku Bourne otrzymał nominację do nagrody przyznawanej przez Kanadyjskich Krytyków Filmowych za rolę uzależnionego od heroiny Cliffiego w wyreżyserowanym przez Nathaniela Geary’ego filmie „On The Corner”. Zagrał również w krótkometrażowych obrazach “Dealing With Jerks” oraz „A Jade’s Trick” Johanny Mercer.

Bourne dużą popularność zdobył sobie występując na małym ekranie w serialach. Międzynarodową sławę przyniosły mu już produkcje dużego ekranu “Gwiezdne wrota” /Stargate SG-1/, “Beggars and Choosers” i “Big Sound” Davida Steinberga.

HENRY CZERNY (Dr Briggs)

Należy do grona najbardziej szanowanych kanadyjskich aktorów, którego kariera od wielu lat związana jest z dużym i małym ekranem oraz scenami teatralnymi. Czerny swoje pierwsze kroki stawiał grając w musicalach wystawianych przez Humberside Collegiate w Toronto. Zdecydował się jednak skoncentrować uwagę na wykształceniu, w związku z czym podjął naukę w National Theatre School w Montrealu. Po ukończeniu szkoły w 1982 roku, podjął współpracę z wieloma scenami dramatycznymi w kraju, w tym między innymi z Ottawa's National Arts Center, Edmonton's Citadel Theatre oraz Stratford Festival. Hollywood zwróciło na niego uwagę dzięki roli All Saints Brother w uznanym przez krytykę telewizyjnym obrazie “Chłopcy od świętego Wincentego” /The Boys of St. Vincent/ (1991).

Od tego czasu filmowe portfolio aktora wzbogaciło się o takie tytuły jak: “Fido”, w reżyserii Andrew Currie; “Różowa pantera” /The Pink Panther/ Shawna Levy’ego; “Chaos”, w reżyserii Tony’ego Giglio; “Mission Impossible” Briana DePalmy; “The Interview”, w reżyserii Monique Gardenberg; “Notatki z podziemia” /Notes from the Underground/, w reżyserii Gary’ego Walkowa; “The Michelle Apartments” Johna Pozera; “Stan zagrożenia” /Clear and Present Danger/ Phillipa Noyce’a; “Anchor Zone”, w reżyserii Andree Pelletier; “Burza lodowa” /The Ice Storm/, w reżyserii Anga Lee; “Buried on Sunday” Paula Donovana; “Love a Man in Uniform”, Davida Wellingtona oraz “Klepto”, w reżyserii Thomasa Traila.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Egzorcyzmy Emily Rose
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy