"Dziewiąty Dzień": PRASA O FILMIE
„Dziewiąty Dzień” jest zamyślonym przypomnieniem o nienaruszalności ludzkiej duszy, której utracenie nie jest warte całego świata, nie wspominając już o samym Luksemburgu.
David DiCerto, Catholic News Service
Schlondorff rysuje wymowny obraz porywającego pejzażu moralności, który napędzał koła Holokaustu.
Robert Denerstein, DENVER ROCKY MOUNTAIN NEWS
Absorbujący dramat o Holokauście, który pokazuje, że siły popychające nas w stronę dobra lub zła, są w odwiecznym konflikcie.
Chris Hewitt (St. Paul), ST. PAUL PIONEER PRESS
Uznanie dla scenariusza i wspaniałych kreacji Ulricha Matthesa - wysokiego i wymizerowanego, noszącego kapelusz zakonny z szerokim rondem - jako Kremera, oraz Augusta Diehla, grającego nazistowskiego biurokratę, a niegdyś kleryka, wyznaczonego do czuwania nad księdzem z Luksemburga.
V.A. Musetto, NEW YORK POST
Moralnie złożony i emocjonalnie satysfakcjonujący dramat o kaprysach reakcji Katolicyzmu na poczynania Trzeciej Rzeszy.
Ella Taylor, L.A. WEEKLY
Ten film jest mocny, zwięzły, nieprzerwany.
David Denby, NEW YORKER
W tej faustowskiej bajce o kocie i myszce, pan Diehl razem z panem Matthesem są osobliwie fascynujący jako wypełnione napięciem inkompatibilia.
Andrew Sarris, NEW YORK OBSERVER
Posępne rozmyślanie na temat wiary i zdrady, które skupia się na mrocznym zakamarku historii Holokaustu: losie katolickich duchownych w czasach Trzeciej Rzeszy.
Ken Fox, TV GUIDE'S MOVIE GUIDE
Najważniejsze narzędzia używane przez Schlondorffa przy kształtowaniu tego studium charakteru to wyczucie, równowaga i wrodzony zmysł budowania konstrukcji dramatycznych.
Jules Brenner (FC), VARIAGATE.COM