Reklama

"Dziewiąty Dzień": PRASA O FILMIE

„Dziewiąty Dzień” jest zamyślonym przypomnieniem o nienaruszalności ludzkiej duszy, której utracenie nie jest warte całego świata, nie wspominając już o samym Luksemburgu.

David DiCerto, Catholic News Service

Schlondorff rysuje wymowny obraz porywającego pejzażu moralności, który napędzał koła Holokaustu.

Robert Denerstein, DENVER ROCKY MOUNTAIN NEWS

Absorbujący dramat o Holokauście, który pokazuje, że siły popychające nas w stronę dobra lub zła, są w odwiecznym konflikcie.

Chris Hewitt (St. Paul), ST. PAUL PIONEER PRESS

Reklama

Uznanie dla scenariusza i wspaniałych kreacji Ulricha Matthesa - wysokiego i wymizerowanego, noszącego kapelusz zakonny z szerokim rondem - jako Kremera, oraz Augusta Diehla, grającego nazistowskiego biurokratę, a niegdyś kleryka, wyznaczonego do czuwania nad księdzem z Luksemburga.

V.A. Musetto, NEW YORK POST

Moralnie złożony i emocjonalnie satysfakcjonujący dramat o kaprysach reakcji Katolicyzmu na poczynania Trzeciej Rzeszy.

Ella Taylor, L.A. WEEKLY

Ten film jest mocny, zwięzły, nieprzerwany.

David Denby, NEW YORKER

W tej faustowskiej bajce o kocie i myszce, pan Diehl razem z panem Matthesem są osobliwie fascynujący jako wypełnione napięciem inkompatibilia.

Andrew Sarris, NEW YORK OBSERVER

Posępne rozmyślanie na temat wiary i zdrady, które skupia się na mrocznym zakamarku historii Holokaustu: losie katolickich duchownych w czasach Trzeciej Rzeszy.

Ken Fox, TV GUIDE'S MOVIE GUIDE

Najważniejsze narzędzia używane przez Schlondorffa przy kształtowaniu tego studium charakteru to wyczucie, równowaga i wrodzony zmysł budowania konstrukcji dramatycznych.

Jules Brenner (FC), VARIAGATE.COM

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Dziewiąty Dzień
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama