"Don Jon": O OBSADZIE
Jon - Joseph Gordon-Levitt
Barbara - Scarlett Johansson
Esther - Julianne Moore
Jon Sr. - Tony Danza
Angela - Glenne Headly
Monica - Brie Larson
Bobby - Rob Brown
Danny - Jeremy Luke
Ksiądz - Paul Ben-Victor
JOSEPH GORDON-LEVITT (Jon "Don Jon" Martello, Jr. / scenarzysta / reżyser)
Jego debiut reżyserski, „Don Jon”, po raz pierwszy został pokazany amerykańskiej publiczności na tegorocznym festiwalu Sundance, a międzynarodowej - na Berlinale. Levitt niedawno ukończył też zdjęcia do nowego filmu Roberta Rodrigueza i Franka Millera „Sin City: A Dame to Kill For”, gdzie wcielił się w postać Johnnego, bohatera stworzonego przez
Millera specjalnie na potrzeby filmu.
Inne jego filmowe dokonania Gordona-Levitta to między innymi nominowany do Oscara „Lincoln” Stevena Spielberga z Danielem Day Lewisem i Sally Field; „Looper”, w którym znów spotkał się z reżyserem „Kto ją zabił” Rianem Johnsonem i zagrał u boku
Bruce’a Willisa oraz Emily Blunt.
Ma na swoim koncie również trzeci i finalny epizod trylogii Batmana w reżyserii Christophera Nolana „Mroczny Rycerz Powstaje”, (nominacja People’s Choice Award dla ulubionego aktora), a także „Premium Rush” w reżyserii Davida Koeppa.
Wraz z Sethem Rogenem, Anną Kendrick i Brucem Dallas Howardem zagrał w „Pół na pół” wyreżyserowanym przez Johnatana Levine. Za tę rolę zdobył nominację do Złotego Globu. Wystąpił również w nominowanej do Oscara „Incepcji” Christophera Nolana z
Leonardo DiCaprio, Marion Cotillard i Ellen Page; „Hesherze” Spencera Sussera z Natalie Portman i Rainn Wilson (Sundance 2010); „500 Latach Miłości” Marca Webba z Zooey Deschanel, za który dostał nominację do Złotego Globu, Independent Spirit Award i
People’s Choice Award. Aktor zagrał w światowym hicie „G.I. Joe: Czas Kobry” reżysera Stephena Sommersa; dramacie „Cud w wiosce Sant Anna” wyreżyserowanym przez Spike’a Lee; kontrowersyjnym „Stop-Loss w reżyserii Kimberly Pierce oraz kryminalnym dramacie „Świadek bez pamięci”, debiucie reżyserskim Scotta Franka. Zdobył uznanie za role w produkcjach niezależnych, takich jak „Killshot” Johna Maddena z Diane Lane i Mickey Rourke; „Zawód zabójca” Lee Danielsa; „Kto ją zabił?”,
nagrodzonym debiucie Riana Johnsona; „Mysterious Skin” Gregga Arakiiego oraz „W głąb siebie” z Donem Cheadle. Wyreżyserował także swoją adaptację noweli Elmore’a Leonarda „Sparks” (pokazany na Sundance w 2009 roku).
Na samym początku swojej kariery Gordon-Levitt zdobył Nagrodę dla Młodych Artystów za swą pierwszą poważną rolę w „Rzece życia” Roberta Redforda. Następnie zagrał pierwszoplanowe role w filmach „Anioły na boisku”, „Pod presją”, „Halloween H20”
oraz „Zakochana złośnica”.
Jest również dobrze znany amerykańskiej widowni telewizyjnej z roli w wielokrotnie nagradzanym serialu NBC „Trzecia planeta od słońca”. Za tę rolę zdobył dwie YoungStar Awards, a zespół aktorski, którego był częścią otrzymał trzy nominacje Screen
Actors Guild Award® za wyróżniający się występ zespołu komediowego. Po zakończeniu pracy nad serialem, zrobił przerwę w aktorstwie, którą poświęcił na studia na nowojorskim Columbia University.
Założył otwartą kooperatywę produkcyjną hitRECord, której przewodniczy. Każdy z dostępem do internetu może dołączyć do tej międzynarodowej społeczności setek tysięcy artystów z całego świata. W ciągu ostatnich paru lat hitRECord pokazywało swoje szorty na festiwalu Sundance, ma też na koncie publikacje książek, albumów muzycznych, oraz przedstawienia na żywo. Dochód z każdej produkcji dzielony jest na pół: między kooperatywą a prezentowanymi artystami. Obecnie najpopularniejszy w serwisie jest
artysta o pseudonimie „RegularJOE”, współtwórca jednego z największych jak dotąd firmowanych przez hitRECord przedsięwzięć - HITRECORD ON TV! Gordon-Levitt będzie prezenterem tej serii półgodzinnych audycji telewizyjnych, która pokazana zostanie w
styczniu przyszłego roku na antenie stacji Pivot, najnowszego kanału kablówki Participant Media.
SCARLETT JOHANSSON (Barbara Sugarman) Zdobywczyni nagrody Tony, BAFTA, czterokrotnie nominowana do Złotego Globu Johansson udowodniła, że jest jedną z najbardziej utalentowanych aktorek współczesnego Hollywoodu. Rodowita nowojorka
Johansson zadebiutowała jako aktorka w off-Broadwayowym spektaklu „Sophistry” z Ethanem Hawkem podczas New York’s Playwright’s Horizons.
Na początku tego roku zakończyła drugą serię przedstawień na Broadwayu jako Maggie w „Kotce na gorącym blaszanym dachu”. Wkrótce użyczy głosu bohaterce nowego romansu science fiction „Her”. Wyreżyserowany przez Spike’a Jonze film wejdzie na
amerykańskie ekrany w styczniu przyszłego roku.
Niedawno również Johansson zakończyła pracę nad produkowanym w Marvel Studios „Captain America: The Winter Soldier” (premiera amerykańska w kwietniu 2014). W przyszłym roku ponownie zagra rolę Natashy Romanow / Czarnej Wdowy, gdy rozpocznie się produkcja najnowszej części „Avengersów”: „The Avengers: Age of Ultron”. Inne
projekty w jakich aktorka ostatnio wzięła udział to wyreżyserowany przez Jona Favreau „Chef” (z Robertem Downeyem Juniorem, Dustinem Hoffmanem i Sofią Vergarą) oraz niezależny „Under the Skin” wyreżyserowany przez Jonathana Glazera („Sexy Beast”).
Następnym projektem w kalendarzu aktorki jest thriller sensacyjny Luca Bessona: „Lucy” z Morganem Freemanem.
Johansson zebrała świetne recenzje i otrzymała nagrodę dla najlepszej aktorki na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji za grę w „Między Słowami”, bardzo dobrze ocenionym przez krytykę drugim filmie Sofii Coppoli, gdzie zagrała razem z Billem Murrayem. Otrzymała też nagrodę Tony za Broadwaywski debiut w sztuce Arthura Millera „Widok z Mostu” u boku Lieva Schreibera.
W wieku dwunastu lat Johansson zyskała światowe uznanie za rolę Grace Maclean, nastolatki która przeżyła traumę po wypadku jeździeckim w „Zaklinaczu Koni” RobertaRedforda. Następnie Toronto Film Critics Circle przyznało jej tytuł Najlepszej Aktorki
Drugoplanowej za udział w „Ghost World” Terrego Zwigoffa. Johansson oglądać można było też w mrocznym dramacie „Człowiek, którego nie było”, wyreżyserowanym przez braci Coen, gdzie zagrała wraz z Billym Bobem Thorntonem i Frances McDormand.
Zagrala takže w filmach takich jak: „Avengers”; „Hitchcock” z Anthonym Hopkinsem; „Kupliliśmy zoo” w reżyserii Camerona Crowe’a; „Iron Man 2”; „W doborowym towarzystwie” braci Weitz. „Lokatorka” z Johnem Travoltą przyniosła jej trzecią w ciągu
dwóch lat nominację do Złotego Globu, a „Match Point” Allena - czwartą. W jej dorobku znajdują się również produkcje „Kobiety pragną bardziej”, „Vicky Cristina Barcelona”, „Kochanice Króla”, „Spirit – Duch Miasta”, „Dziewczyna z perłą” z Colinem Firthem;
„Wyspa” z Ewanem McGregorem; „Czarna Dalia” Briana DePalmy, „Prestiż” Christophera Nolana oraz „Niania w Nowym Jorku”.
Przełomową rolą w jej karierze była kreacja w osławionym przez krytyków „Manny i Lo”, dzięki której Johansson w wieku zaledwie dziesięciu lat, dostała nominację Independent Spirit Award za najlepszą pierwszoplanową rolę kobiecą.
JULIANNE MOORE (Esther) ostatnio pojawiła się w serialu produkcji HBO - „Zmiana w grze”.
Jej kreacja postaci Gubernator Alaski Sarah Palin spotkała się z uznaniem krytyki i zapewniła jej Złoty Glob, SAG i nagrodę Emmy.
Moore zagrała również w wyreżyserowanym przez Kimberly Pierce długo oczekiwanym remaku klasycznego kultowego horroru „Carrie”, który ma wyjść w USA jeszcze w październiku. W przyszłym roku wraz z Jeffem Bridgesem wystąpi w przygodowym fantasy “The Seventh Son” wytwórni Warner Bros, a także pojawi się u boku Liama Neesona w thrillerze sensacyjnym „Non-Stop” wytwórni Universal. Zakończyła ostatnio pracę nad „Maps To The Stars” Davida Cronenberga, gdzie gra z Mią Wasikowski, Robertem Pattinsonem i Johnem Cusackiem. Scenariusz napisał na podstawie swojej powieści Bruce Wagner: film pokazuje splatające się losy odnoszących sukcesy psychoterapeuty z Los Angeles, jego słynnej rodziny i przyjaciół w społeczeństwie owładniętym manią sławy. Moore to aktorka bardzo wszechstronna, na swoim koncie ma dużo znanych filmów różnych gatunków: od komedii po dramat, od hitów kasowych po kino arthousowe. W 2011 wystąpiła w komedii romantycznej „Kocha Lubi Szanuje” ze Stevem Carrellem, Ryanem Goslingiem i Emmą Stone. W tym samym roku dostała nominację do Złotego Globu i BAFTA za główną rolę w „Wszystko w porządku” z Annette Benning i Markiem Ruffalo. Jest jedną z dziewięciu na świecie osób w historii nagród Akademii Filmowej, która
otrzymała dwie nominacje do Oscara w jednym roku. Za „Daleko od nieba” nominowano ją do tytułu najlepszej aktorki pierwszoplanowej, doceniono także jej drugoplanową rolę w „Godzinach”. Za obydwa te filmy dostała też wiele nagród od stowarzyszeń krytyków, nominacje do SAG i Złotych Globów. Nominacje do Oscara Moore otrzymała łącznie aż cztery razy, zaś do Złotych Globów – osiem. Podczas GLAAD Media Awards w 2004 roku dostała też the nagrodę Excellence in Media, w 2002 - Coppa Volti dla najlepszej aktorki na festiwalu w Wenecji i Actor Award na Gotham Awards, a podczas Sundance w 2001 -
statuetkę „Tribute to Independent Vision”. Moore współpracowała z wieloma wybitnymi reżyserami: Tomem Fordem w
„Samotnym Mężczyźnie” u boku Colina Firtha; Scottem McGhee i Davidem Siegelem przy „What Maisie Knew”, swobodnej ekranizacji powieści Henrego Jamesa o tym samym tytule; w „Nauczycielce angielskiego” z Lily Collins i Gregiem Kinnearem; Atomem Egoyanem w „Chloe” z Liamem Neesonem i Amandą Seyfried; Mansem Marlindem i Bjornem Steinem w „Inkarnacji” z Jonathanem Rhys Meyersem; Fernando Meirellesem w „Mieście Ślepców” z Markiem Ruffalo; Tomem Kalinem w „Uwikłanych”; Toddem Haynesem w „I’m Not Here. Gdzie indziej jestem” w roli postaci zainspirowanej Joan Baez; w„Schronieniu” (nominacja Independent Spirit Award za najlepszą główną rolę kobiecą); Alfonsem Cauronem w „Ludzkich Dzieciach” u boku Clive’a Owena; Neilem Jordanem w „Końcu romansu” z Ralphem Fiennesem (za ten film otrzymała nominacje dla najlepszej
aktorki jednocześnie do Oscara, Złotego Globu i SAG); Paulem Thomasem Andersonem w „Boogie Nights” (ten tytuł przyniósł jej nominacje dla najlepszej aktorki drugoplanowej do tych samych prestiżowych nagród) i „Magnolii” (nominacja do tytułu najlepszej aktorki SAG); Robertem Altmanem w „Kto zabił ciotkę Cookie?” z Glenn Close i Liv Tyler oraz w „Na skróty” (nominacja Independent Spirit Award za najlepszą drugoplanową rolę kobiecą); Gusem Van Santem w re-make „Psycho” z Vincem Vaughnem; Louisem Malle w „Wani na 42 ulicy”; Jamesem Ivorym w „Picasso – twórca i niszczyciel”; oraz wyreżyserowanym przez braci Coen „Big Lebowski” z Jeffem Bridgesem. Na liście produkcji komercyjnych w których wzięła udział znajdziemy: „Życie
którego nie było” z Dominikiem Westem, „Pozew o miłość” z Piercem Brosnanem, „Hannibal” Ridleya Scotta, gdzie wcieliła się w rolę Clarice Starling; „Jurrasic Park:
Zaginiony Świat” Stevena Spielberga; „Ścigany” z Harrisonem Fordem; „Dziewięć miesięcy” z Hughem Grantem; „Benny i Joon” z Johnnym Deppem oraz „Ręką nad kołyską”.
Po zdobyciu licencjatu na Boston University for the Performing Arts, Moore wystąpiła w kilku off-Broadwayowych produkcjach, między innymi w “Serious Money and Ice Cream/Hot Fudge” w reżyserii Cyryla Churchilla w Public Theater. Zagrała w„Hamlecie” w Guthrie Theater w Minneapolis i wzięła udział w warsztatach produkcyjnych do Strindbergowskiego „Ojca” z Alem Pacino oraz „Wyroku mediów” Wendy Wasserstein z Meryl Streep. W 2006 Moore zadebiutowała na Broadwayu w „The Vertical Hour” w reżyserii Sama Mendesa na podstawie sztuki Davida Hare’a. Julianne Moore jest także pisarką, jej czwarta książka ukazała się w USA we wrześniu. Zatytułowana „My Mother is a Foreigner, But Not to Me” bazuje na doświadczeniu dorastania u boku matki Szkotki. Wcześniej napisała serię książek dla dzieci – „Freckleface Strawberry”, „Freckleface Strawberry and the Dodgeball Bully” oraz „Freckleface Strawberry Best Friends Forever”. W 2003 Moore wydała w sklepie iTunes aplikację „Monster Maker”. Zainspirowana tytułowym bohaterem, Freckleface Strawberry,
aplikacja umożliwia stworzenie własnego potwora, którego można wysłać członkom rodziny lub przyjaciołom. Ponadto, pierwsza z książek została zaadoptowana na potrzeby off-Broadwayowego musicalu.
Moore mieszka wraz z rodziną w Nowym Jorku.