Reklama

"Dinozaury 3D. Giganty Patagonii": O TWÓRCACH FILMU

Carl Samson - producent

Obecnie Carl zajmuje się produkcją najnowszego i największego filmu wielkoformatowego Sky High Entertainment; Dinozaury 3D!

Dinozaury 3D jest czwartym filmem wielkoformatowym Sky High Entertainment i drugim zrealizowanym w technice 3D.Dinozaury 3D to pierwsza część już sfinansowanej 5-letniej trylogii filmów 3D. Druga część będzie opowiadała o smokach a trzecia jest niespodzianką dla widzów!

Od momentu powstania firmy w 1997 r. wyprodukowano samofinansujące się filmy o wartości ponad 50 milionów USD (Carl stworzył trzy wielkoformatowe filmy w ciągu 5 lat: "Ultimate G's - Zac's Flying Dream" (w 3D), świetnie przyjęty przez krytykę "Adrenaline Rush - The Science of Risk" oraz "Vikings - Journey to New Worlds"), a Carl stał się jedną z wiodących postaci wielkoformatowego przemysłu filmowego.

Reklama

Samson szybko dojrzał jako producent i został czołową postacią w dziedzinie finansowania i promocji filmów wielkoformatowych, dzięki aktywnej pracy w kanadyjskiej organizacji wspierającej rozwój kin wielkoformatowych.

Poza obecnie produkowaną trylogią w formacie 3D Carl negocjuje również tak różnorodne projekty jak filmy turystyczne i dokumenty sportowe. Decyzja Carla, aby zająć się branżą filmów wielkoformatowych była bardzo odważna, ale dobrze przemyślana i teraz może poprowadzić Sky High Entertainment do sukcesu.

Następne 10 lat będzie interesującym okresem dla Carla i jego oddanego zespołu.

Marc Fafard - reżyser i autor scenariusza

"Emocje'' i "Immersja'' to dwa ulubione słowa Marca, jeśli chodzi o pisanie scenariuszy i reżyserowanie obrazów wielkoformatowych.

"Emocje", ponieważ stanowią one istotę rozrywki i ponieważ tak bardzo pomagają w przyswajaniu informacji. A "Immersja", ponieważ właśnie o to chodzi w filmach wielkoformatowych."Tutaj chodzi nie tyle o malowanie, co właściwie o budowanie wszechświatów, w centrum których umieszcza się widzów'' powie Marc, szczególnie entuzjastycznie w momencie, kiedy trwa faza postprodukcji a niesamowite stwory z filmu Dinozaury 3D ożywają.

Dinozaury 3D to pierwszy wielkoformatowy trójwymiarowy film Marca, który wie, że ''immersja'' nabiera tutaj jeszcze głębszego znaczenia. Po szybkiej jeździe bez trzymanki, jaką zaoferował widzom w filmie "Adrenaline Rush: The Science of Risk" i umieszczeniu ich na pokładzie łodzi wikingów w filmie "Vikings: Journey to New Worlds", Marc bardzo się stara aby Dinozaury 3D faktycznie przeniosły widzów w czasy dinozaurów, gdzie namacalna stanie się obecność tak wspaniałych zwierząt, jak ogromny lecz delikatny argentynozaur czy dziki giganotozaur.

Marc uczył się zawodu na studiach dramatycznych i filmowych na Uniwersytecie Laval i dzięki uczestnictwu w wielu produkcjach. Niewyczerpana dociekliwość i przyjemność, jaką sprawia mu tworzenie są wyczuwalne w każdej minucie jego filmów i udzielają się one widzom na całym świecie.

Carl Deschesnes - asystent producenta

Carl Deschesnes najpierw pracował jako koordynator wydarzeń związanych ze sportami motorowymi we wschodniej Kanadzie i Nowej Anglii a następnie zrobił mocne wejście w przemyśle filmowym: był asystentem producenta przy pierwszym wielkoformatowym filmie Sky High Entertainment "Ultimate G's 3D". Następnie pomagał przy produkcji uznanego za arcydzieło filmu "Adrenaline Rush: The Science of Risk" a ostatnio odgrywał istotną rolę przy produkcji "Vikings: Journey to New Worlds". Wykształcenie budowlane daje mu przenikliwą i wyrazistą wizję procesu produkcyjnego. Jest jednym z atutów Sky High.

René Caron - montażysta/kierownik zespołu postprodukcyjnego

René doskonale zna filmy wielkoformatowe. Jako specjalista od montażu tradycyjnego

i cyfrowego w znacznym stopniu przyczynił się do ostatecznego sukcesu filmów "Adrenaline Rush: The Science of Risk" i "Vikings: Journey to New Worlds". Przywiązując jednakową wagę do treści, kompozycji obrazu, rytmu filmu i doświadczenia emocjonalnego i estetycznego, Caron jest bardziej artystą niż technikiem, chociaż jednocześnie mistrzem w swoim fachu.

Jego podejście do Dinozaurów 3D jest połączeniem obsesji jakości i doświadczeń widza oraz pasji. Przy tym projekcie René miał możliwość stworzyć własną pracownię montażu stereoskopowego HD, miejsce, gdzie można dosłownie bawić się trzecim wymiarem. Zanim na stałe związał się zawodowo ze Sky High Entertainment, René przez 17 lat zdobywał doświadczenie w montażu, przede wszystkim w Technicolor Creative Services.

William Reeve - operator William Reeve urodził się w Ontario w Kanadzie w 1952 roku

Reeve posiada trzydziestoletnie doświadczenie w przemyśle filmowym szczególnie przy produkcji filmów fabularnych i dokumentalnych w Toronto. Reeve jest weteranem filmów wielkoformatowych w formacie IMAX?. Pracował jako reżyser, operator, stereograf i specjalista od efektów specjalnych. Reeve posiada solidną wiedzę i doświadczenie we wszystkich formatach filmowych, włącznie z udoskonalaniem wielkoformatowych kamer 2D i 3D dla IMAX. Jego kariera skupia się na kinematografii wielkoformatowej i wprowadzaniu innowacji w kamerach 3D.

Jako operator William Reeve przywiązuje dużą wagę do oświetlenia i pracy kamery, specyficznych dla dużego formatu. 20 lat doświadczenia w IMAX? sprawiło, że stał się mistrzem metod precyzyjnego kreowania perfekcyjnych obrazów 3D i 2D.

Reeve zdobywał doświadczenie filmowe przy wielkoformatowych fabularyzowanych dokumentach, najczęściej w dość niezwykłym a nawet wrogim środowisku. Reeve zaprojektował i wykonał skomplikowane instalacje kamer w rzadkich i wyjątkowych zastosowaniach. Ma na swoim koncie 20 oceanicznych misji podwodnych, w rosyjskich łodziach MIR i amerykańskich DSV ALVIN na Atlantyku i Pacyfiku do wraków TITANICA i niemieckiego okrętu bojowego BISMARCK. Długi czas spędził robiąc zdjęcia lotnicze w lotnictwie cywilnym i wojskowym z różnych rodzajów samolotów, od wiropłatów do najbardziej zaawansowanych myśliwców. Reeve wykorzystuje obecnie swoje doświadczenie pracując nad nowymi koncepcjami zdjęć 3D łączących wrażliwość operatora zdjęć dramatów fabularnych, łatwość i wygodę filmowania, najwyższą jakość obrazu i największą możliwą wartość produkcji.

Pierre Rousseau - realizator dźwięku

Talent Pierra do tworzenia dźwięków doskonałych sprawia, że jest on idealnym dźwiękowcem dla filmu wielkoformatowego. Ale dinozaury z Patagonii stały się dla niego największym z dotychczasowych wyzwań: stanął przed trudnym zadaniem przywrócenia do życia tych ogromnych stworzeń i odtworzenia świata, w którym żyły. "Przy tworzeniu iluzji realności, wrażenia totalnej immersji, dźwięk jest równie ważny jak obraz", podkreśla. "Widzowie powinni mieć wrażenie, że żyją wśród tych ogromnych zwierząt".

Efekty dźwiękowe stworzone przez niego do filmów wielkoformatowych w jego własnym Studiu SFX dawały widzom iluzję latania (Adrenaline Rush), pływania po oceanach (Vikings), lub przemieszczania się z prędkością ponaddźwiękową (Ultimate G's). W 1990 r. Rousseau przyznano tytuł producenta radiowego roku w Québecu za pracę w najpopularniejszych lokalnych programach radiowych Le Zoo w CJMF-FM i La Jungle w CHIK-FM/Radio-Énergie. Przez wiele lat tworzył także dźwięk do licznych filmów, reklam, programów telewizyjnych i dwóch gier wideo na Playstation i PC: "Jersey Devils" oraz "Bugs Bunny: Lost in Time".

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Dinozaury 3D. Giganty Patagonii
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy