"Dead Fish": TWÓRCY
Charley Stadler – reżyser
Uzyskawszy tytuł magistra na wydziale komunikacji wizualnej, Stadler rozpoczął swoją karierę fotografując sesje mody i robiąc zdjęcia portretowe. Wkrótce w jego portfolio znalazły się prace wykonywane dla magazynów Elle, Vogue oraz Max. W tym czasie Stadler przygotowywał także zdjęcia na okładki płyt dla wytwórni Ariola BMG.
Na początku lat dziewięćdziesiątych zadebiutował jako reżyser filmów reklamowych - nakręcił ich ponad sto, m.in. dla firm Mercedes Benz, T-Mobile i Volkswagen. Szybko dał się poznać jako oryginalny twórca, potrafiący za pomocą różnych środków przedstawić historię atrakcyjną wizualnie, z domieszką czarnego humoru. W 1997 roku magazyn „Campaign” obwołał go jednym z najlepszych reżyserów młodego pokolenia na świecie.
Jego krótkometrażowy film „8cht” zdobył w 1998 roku nagrody na festiwalu filmowym w Bilbao oraz na przeglądzie filmów zorganizowanym przez Instytut Goethego. „Dead Fish” to fabularny debiut Stadlera.
Philip Schulz-Deyle – producent
Urodził się w Hamburgu, ale szkołę średnią skończył w Massachusetts. Następnie wrócił do Niemiec, aby rozpocząć studia w szkole filmowej w Monachium. Po dyplomie pracował jako kierownik planu i kierownik produkcji przy kilku filmach telewizyjnych i kinowych. Później zajął się produkcją niemieckich seriali telewizyjnych oraz filmów. Był producentem m.in. „Salon Brasil” (2002) oraz „Road to Palermo” (1998). W 2002 roku wspólnie z Danem Maagiem założył Orange Pictures. Schulz-Deyle zamierzał zająć się produkcją międzynarodowych filmów; Maaga poznał poprzez jego żonę, z którą umówił się na obiad w celu omówienia kolejnego projektu. „Dead Fish” to pierwszy wyprodukowany przez nich film. W najbliższym czasie Orange Films zrealizuje m.in. obrazy „The Butcher and the Baker” oraz „The Red Baron”.
Dan Maag – producent
Maag urodził się w Düsseldorfie, studiował prawo w Kolonii, a obecnie mieszka w Monachium, gdzie początkowo pracował jako konsultant Funduszu Podatkowego, sponsorującego przedstawienie teatralne. Maag zaczynał jako producent niemieckich filmów telewizyjnych, by następnie zająć się produkcją filmu fabularnego „7 dni życia” (1999), w którym zagrali Amanda Plummer i Sean Pertwee. Był producentem „Josephine” (2000) z Giancarlo Esposito w roli głównej oraz producentem wykonawczym „Doliny cieni” (2002) z Jamiem Bellem.
Przypadkowe spotkanie z Philipem Schulzem-Deylem doprowadziło do powstania Orange Pictures. „Dead Fish” to ich pierwsza wspólna produkcja. Niedawno Orange Pictures ujawniło tytuły swoich kolejnych projektów: „The Butcher and the Boy” oraz „The Red Baron”.
Fraser Taggart – zdjęcia
Taggart zaczynał jako klapser, a później asystent operatora. Na swoim koncie ma ponad czterdzieści filmów fabularnych, takich jak „101 Dalmatyńczyków”, „1492: Wyprawa do raju” oraz „Sędzia Dredd”. W marcu 1997 roku zaczął pracować przy realizacji filmów reklamowych, najpierw jako oświetleniowiec, później jako operator. Do tej pory zrealizował ponad 200 reklamówek.
Taggart jest przede wszystkim znany ze swych innowacyjnych rozwiązań operatorskich na planie kilkuset filmów reklamowych, w tym reżyserowanych przez Terry’ego Gilliama reklamówek Nike Scorpion Football.
Taggart pracował jako operator w drugiej ekipie na planie fabularnego eposu Wolfganga Petersena „Troja”.
David Mitchell – scenariusz
Mitchell urodził się w Birmingham w Anglii, studiował na wydziale filmowym uniwersytetu w Edynburgu. Jako scenarzysta zadebiutował nagrodzonym filmem „Darklands” w reżyserii Juliana Richardsa. Jest także autorem scenariusza do brytyjskiego filmu fabularnego „Jack of Diamonds”. W 2001 roku napisał scenariusz do filmu „Nocturnal” i sam go wyreżyserował. Od pięciu lat współpracuje z innym scenarzystą, Adamem Kreutnerem.
Adam Kreutner – scenariusz
Adam Kreutner mieszka w Los Angeles. W 1998 roku wyreżyserował film według własnego scenariusza zatytułowany „Circles”, za który otrzymał Maverick Award na międzynarodowym festiwalu filmowym w Newport Beach, zaś w 1999 roku napisał scenariusz do krótkometrażowego filmu „Riddle”, którego był także reżyserem.
Jego ostatni projekt to „Abandoned: The True Story of the USS Indianapolis”, fabularyzowany dokument realizowany w oparciu o bestsellerową powieść „Wojna o ocean”, którego jest również producentem.