"Czterej bracia": O FILMOWCACH
JOHN SINGLETON (reżyseria)
Zwrócił na siebie uwagę filmowego świata produkcją „Chłopaki z sąsiedztwa” (Boyz N the Hood), która przyniosła mu dwie nominacje do Oskara® - w kategorii Najlepszego Scenariusza i Najlepszego Reżysera. Singleton stał się pierwszym Afro-Amerykaninem (i najmłodszym filmowcem), który został tak uhonorowany.
Singleton wyreżyserował ostatnio przebój „Za szybcy, za wściekli” (2 Fast 2 Furious), a także „Baby Boy” z wykonawcą R&B (i gwiazdą „Four Brothers”) Tyrese Gibsonem, Vingem Rhamesem, Snoop Doggiem (cztery nominacje dla filmu do nagrody NAACP), „Shaft” z Samuelem L. Jacksonem, „Rosewood” z Jonem Voightem i Vingem Rhamesem, „Studenci” (Higher Learning) z Ice Cube i Laurencem Fishburnem, „Poetic Justice” z Janet Jackson, a także wyprodukował przebój festiwalu Sundance 2005 - „Hustle & Flow.”
Singleton został uhonorowany licznymi nagrodami - LAFCA New Generation Award (1991), MTV Movie Award dla Najlepszego Filmowca (1992), nagroda Nowojorskich Krytyków Filmowych dla Najlepszego Reżysera („Chłopaki z sąsiedztwa”, 1991), ShoWest Award dla Scenarzysty Roku i Nagroda Specjalna za Debiut Reżyserki (1992).
Reżyser zrealizował także reklamy telewizyjne dla Coca-Coli i AT&T.
DAVID ELLIOT & PAUL LOVETT (scenariusz)
Poznali się na University of Texas. Zainspirowani sukcesami innych mieszkańców Austin, Richarda Linklatera i Roberta Rodrigueza, Elliot & Lovett przeprowadzili się do Beverly Hills. „Czterej bracia” jest ich dziesiątym wspólnym projektem. Obecnie pracują nad dwoma kolejnymi scenariuszami dla Paramount Pictures i di Bonaventura Pictures.
LORENZO DI BONAVENTURA (produkcja)
W lutym 1989 roku rozpoczął pracę dla Warner Bros. - m.in. „Upadek” (Falling Down), „Czas zabijania” (A Time to Kill), „The Matrix”, „Analyze This”, „Gniew oceanu” (The Perfect Storm), „Ocean’s Eleven”, „Harry Potter i kamień filozoficzny” (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone), „Dzień próby” (Training Day) i „Scooby Doo”.
W styczniu 2003 roku di Bonaventura założył firmę produkcyjną związaną z Paramount Pictures. di Bonaventura Pictures wyprodukowała ostatnio film „Doom” Andrzeja Barkowiaka oraz „Constantine” z Keanu Reeves’em. Na etapie post-produkcji znajduje się film „Derailed” z Clivem Owenem i Jennifer Aniston.
RIC KIDNEY (producent wykonawczy)
„Flight of the Phoenix,” „Witajcie w dżungli” (The Rundown), „Rekrut” (The Recruit), „Życie i cała reszta” (Life or Something Like It), „D-Tox”, „Legalna blondynka” (Legally Blonde), „Mercury Rising”, „Strach” (Fear), „Komora” (The Chamber), „A Simple Twist of Fate”, „Szósty stopień oddalenia” (Six Degrees of Separation), „Other People’s Money” oraz „After Dark, My Sweet.”
PETER MENZIES, JR., ACS (zdjęcia)
„Lara Croft” (Lara Croft: Tomb Raider), „Córka generała” - oba w reżyserii Simona Westa, „Szklana pułapka III” (Die Hard: With a Vengeance) i „Trzynasty wojownik” (The Thirteenth Warrior) Johna McTiernana, „Hard Rain”, „Czas zabijania” (A Time to Kill), „Ucieczka gangstera” (The Getaway), „White Sands”, „Miss Agent II” (Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous) z Sandrą Bullock, „Man of the House” z Tommy’m Lee Jonesem, „Disney’s The Kid”, „Kangaroo Jack”. Obecnie na etapie post-produkcji znajduje się dramat z czasów II wojny światowej „The Great Raid” w reżyserii Johna Dahla.
Menzies jest członkiem Australijskiego Stowarzyszenia Operatorów Filmowych, a od 1996 roku członkiem Academy of Motion Picture Arts and Sciences.
KEITH BRIAN BURNS (scenografia)
"Hustle & Flow”, „Za szybcy, za wściekli” (2 Fast 2 Furious), „Baby Boy”, „Studenci” (Higher Learning), „Poetic Justice”, „Always Outnumbered” Michaela Apteda, „Sneakers” Phila Aldena Robinsona, „Talent for the Game” Roberta M. Younga, „Johnson Family Vacation”, „Stark Raving Mad”, „Liberty Stands Still”, „B*A*P*S” i „Black & White”. Zanim rozpoczął karierę filmową, Burns pracował jako architekt. Singletona poznał na ostatnim roku studiów na USC.
BRUCE CANNON, A.C.E. (montaż)
„Za szybcy, za wściekli” (2 Fast 2 Furious), „Baby Boy”, „Rosewood”, „Studenci” (Higher Learning), „Poetic Justice” i „Chłopaki z sąsiedztwa” (Boyz N The Hood) - wszystkie w reżyserii Johna Singletona, a także „Czego pragną faceci” (One Night At McCool’s), „Sunset Strip”, „Paulie”, „Crazy People”, „The End of Innocence”, „Carried Away”, „Time Out”, „One Fine Night”, „The Wind”, „Rose and Katz” oraz „Silverado”, „The Big Chill”, „Rocky III”, „E.T. the Extra-Terrestrial” i „Żar ciała” (Body Heat) - w tych ostatnich filmach Cannon pełnił rolę montażysty drugiej ekipy.
RUTH CARTER (kostiumy)
Dwukrotnie nominowana do nagrody Akademii® za kostiumy - „Malcolm X” Spike’a Lee i „Amistad” Stevena Spielberga. Inne filmy w jej dorobku to „Baby Boy”, „Shaft” i „Rosewood” Johna Singletona, „School Daze”, „Do the Right Thing”, „Mo’ Better Blues”, „Malaria” (Jungle Fever), „Crooklyn”, „Clockers”, „Mordercze lato” (Summer of Sam) i „Bamboozled” Spike’a Lee, a także „Serenity” Jossa Whedona.
DAVID ARNOLD (muzyka)
„Baby Boy”, „Za szybcy, za wściekli” (2 Fast 2 Furious), „Shaft” – wszystkie trzy w reżyserii Johna Singletona, „Świat to za mało” (The World is Not Enough) Michalea Apteda – nagroda Ivor Novello, „Godzilla”, „Gwiezdne wrota” (Stargate), i „Dzień niepodległości” (Independence Day) Rolanda Emmericha – nagroda Grammy, „Żony ze Stepford” (The Stepford Wives) Franka Oz, „Śmierć nadejdzie jutro” (Die Another Day), „Zmiana pasa” (Changing Lanes), „Zoolander” Bena Stillera, „Jutro nie umiera nigdy” (Tomorrow Never Dies) Rogera Spottiswoode’a i „Trzej muszkieterowie” (The Musketeer) Petera Hyamsa.
Arnold ponadto komponuje i produkuje płyty takich artystów jak Bjork, Iggy Pop, Damien Rice, Aimee Mann, The Propellerheads, Leftfield, Chrissie Hynde, Garbage, kd lang, Scott Walker i Pulp.