"Co jest grane, Davis?": PRASA O FILMIE
Nowy, fantastyczny film Joela i Ethana Coenów należy do tych wyjątkowych osiągnięć, które przebijają się przez kinematograficzny szum.
NY Times
To jeden z najlepszych filmów Coenów; tajemniczy, rozkoszny i nie można mu się oprzeć.
The Telegraph
Znakomita filmowa robota. Kolejny olśniewający i wyjątkowy film w coenowskim kanonie.
Hollywood Reporter
Coenowie grają do własnych nut.
Rolling Stone
Świetny film dwóch mistrzów amerykańskiego kina.
Variety
Bracia Coen to dwaj najlepsi filmowcy na tej planecie.
Sunday Times
Widzowie właśnie usłyszeli głośny i wyraźny huk: to bracia Coen trafiają w dziesiątkę. Filmem, który niczym gorąca kawa, pozostawia w ustach ostry posmak, nie dający się z niczym innym porównać.
The Guardian
Arcydzieło wystylizowane niemal do perfekcji. W czasie seansu znakomita rozrywka, która z perspektywy czasu zmienia się w traktat filozoficzny.
Daily Telegraph
Oscar Isaac stworzył znakomitą kreację. Widzowie w Cannes pokładali się ze śmiechu na tym filmie, co prawda kameralnym, lecz o perfekcyjnej strukturze.
The Times
Najbardziej imponująca w tym filmie jest niezwykła wprawa, z jaką Coenowie łączą elementy komediowe, muzyczne i rodem z ponurego filmu noir.
The Independent
Oto pięknie nakręcona podróż donikąd. Klasyczny Ethan i Joel ukazujący kolejny urywek rzeczywistości.
Evening Standard
W równych proporcjach zabawny i przejmujący, ze znakomitą pierwszoplanową kreacją Oscara Isaaca.
Mail on Sunday
Ten melancholijny i zabawny, a jednocześnie dziwaczny i wzruszający film, należy do najlepszych w kanonie braci Coen.
Total Film
Nowy film braci Coen jest błyskotliwy, mroczny i cudowny. Doskonale obsadzeni dwaj chłopcy z "Dziewczyn".
The Observer
Coenowie zaserwowali nam melancholijną, czasem okrutną, nierzadko komiczną i swobodnie traktującą fakty wersję historii muzyki. To obraz alternatywnej rzeczywistości kulturowej, który być może przybliża nam prawdę bardziej niż fakty.
Time OutTime Out
Bywają filmy tak doskonale skończone i wciągające, że widz pogrążą się w nich bez reszty. Pomimo iż wyciszony, "Co jest grane, Davis?" jest równie głęboki jak każdy inny film Coenów.
Film4com
To jeden z najlepszych obrazów - nazwijmy rzecz po imieniu - dwóch amerykańskich filmowców, którzy od ćwierćwiecza nie mają sobie równych pod względem kreatywności, wszechstronności i serwowanej dawki wrażeń.
NY Post
Ta kreacja uczyni z Isaaca gwiazdę, choć to nie jedyny jasny punkt obsady - Justin Timberlake jest świetny, zwłaszcza podczas scen muzycznych.
What Culture
Idealnie zawieszony pomiędzy nostalgią za uwielbianą epoką (...) i dyskretnym, inteligentnym cynizmem.
The New Yorker
To ekscentryczny, wciągający film, który podszywa się pod kino drogi, z zabawnymi momentami i fabułą raczej refleksyjną niż dramatyczną.
Elle
Nowy film Coenów jest wybornie napisany, wyśmienicie zagrany, olśniewająco sfilmowany.
The Guardian
Jednocześnie zabawny i poruszający, zwłaszcza znakomita kreacja Oscara Isaaca.
Screen Daily
Zuchwale odważna i emocjonująca podróż przez nocne kluby muzyczne Nowego Jorku.
Variety
Zniewalający i wspaniali bohaterowie z czarnym poczuciem humoru.
Hollywood Reporter
To jeden z najlepszych filmów Coenów.
Total Film
Najnowszy film braci Coen dorównuje ich największym dokonaniom, stanowiąc niemal perfekcyjne połączenie zjadliwego, satyrycznego humoru i emocjonalnej głębi.
The Atlantic
Wspaniały i niespodziewanie wzruszający film.
Village Voice
Jeden z najlepszych i najbardziej stonowanych filmów o przeżywaniu straty.
Film.com
Nadzwyczajny film braci Coen to niemal sztuczka prestidigatorska, w której magię widzowie skłonni są uwierzyć. To oda do ducha artyzmu, równie bezkompromisowego jak zagubiony geniusz, którego losy obrazuje.
Bloomberg News
W interpretacji Oscara Isaaca, wymowny i zagubiony Llewyn Davis to być może jeden z najbardziej barwnych i złożonych bohaterów, którzy narodzili się w wyobraźni braci Coen od czasu Marge Gunderson.
Slant Magazine
Dzięki pierwszorzędnej kreacji Oscara Isaaca, po raz kolejny bracia Coen przeprowadzili imponująco subtelną analizę postaci.
Screen International
"Co jest grane, Davis?", oda do sztuki dla sztuki samej w sobie, jest najbardziej niewinnym filmem w karierze Coenów, co w ich przypadku stanowi osiągnięcie wręcz rewolucyjne.
Indie Wire
Film jest równie przemyślany i poruszający jak inne filmy z epoki tego reżyserskiego duetu i bynajmniej nie zaszkodzi mu opinia filmu stonowanego i pełnego uroku.
What Culture
Film jest dopracowany niemal z miłością, angażuje od pierwszej sceny, a chwilami bywa wręcz natchniony.
Entertainment Weekly
I znów Coenowie najwyższej próby: enigmatyczni, porywający, zniewalający.
Daily Telegraph
Coenowie odzyskali pozycję amerykańskich filmowców swojego pokolenia, na których widz się nigdy nie zawiedzie. Film jest zabawny, gdy jest smutny i poważny, gdy ma być beztroski.
Irish Times
Głęboko satysfakcjonujący, jeden z najlepszych filmów braci Coen.
The Guardian
Największą atrakcją filmu jest fenomenalna rola Oscara Isaaca.
Wall Street Journal