"Chopper": OPINIE KRYTYKÓW O FILMIE
Wszystko tu gra - scenariusz, reżyseria, postprodukcja. Bana oraz cała reszta genialnej obsady, powodują, że wszystko układa się w całość. Film choć, podejmuje niezwykle złożone i niebezpieczne tematy, nie stoi po żadnej ze stron. Porusza się po cienkiej linii, będąc jednocześnie fascynującym i wciągającym obrazem.
David Sidwell, Melbourne, Australia, www.users.bigpond.com/dsidwell
Chopper to komentarz myślącej osoby na temat brutalnego mężczyzny o dziwacznym poczuciu humoru. Operatorzy kręcą ten film w kolorze, który można nazwać rzygowym zielonym, podczas gdy scenarzysta / reżyser konfrontuje nas z szeregiem sprzecznych emocji, momentami pozwalając swoim bohaterom mówić rytmicznymi kupletami, jak z komedii Moliere'a.
Harvey S. Karten, Compuserve
Choć wielu widzów z pewnością nie czuje się najlepiej z tak dużą dawką silnych doznań, jakie powoduje Chopper, dla tych, którzy mogą to strawić, film stanowi fascynujący portret przerażającego mężczyzny ze świetną kreacją aktorską Erica Bany.
Steve Rhodes, Internet Reviews
Film o Readzie musiał wreszcie powstać, ale mógłby okazać się podobny do filmu Geoffrey Wrighta z 1992 roku, w którym pojawia się ogarnięty obsesją na swoim punkcie, pozbawiony jakiegokolwiek celu, niebudzący sympatii Romper Stomper. Całe szczęście film Dominika jest inny. W opartym na dziewięciu książkach Choppera dziele, Dominik pozwolił sobie na, jak sam to określa, "wolność narracyjną". Nie kręcił filmu o życiu Choppera jako takim, ale wykorzystywał pewne fakty (niektóre z nich są jego własną kreacją), aby dać widzowi ogólny obraz tego człowieka. Jest to styl konfrontacyjny, bez jakichkolwiek usprawiedliwień czynów Choppera. Nie ma tu obowiązkowych retrospekcji do czasów nieszczęśliwego dzieciństwa bohatera. Nie ma dowodów na wpływ narkotyków. Chopper jest po prostu taki, jaki jest. To wszystko.
Nikki Tranter, PopMatters