"Barbershop": NA TEMAT FILMOWCÓW
TIM STORY (reżyser) karierę filmową rozpoczął, gdy miał 12 lat – zajął się wówczas tworzeniem filmów niemych przy użyciu kamery 8mm. Aktorów zawsze szukał wśród rodziny i przyjaciół, ponieważ takie rozwiązanie było najwygodniejsze. Będąc jeszcze w szkole średniej, Tim rozpoczął swoją karierę muzyczną, rapując z Rhyme Syndicate artysty Ice T.
Po opuszczeniu szkoły w 1993 roku, wyprodukował, napisał, wyreżyserował i zmontował dwa filmy pełnometrażowe: "One Of Us Tripped" z 1996 roku (pierwsze miejsce podczas Festiwalu Filmowego Black Filmmaker's Hall of Fame Feature Film) oraz "The Firing Squad" z 1998 roku. Ponadto wyreżyserował dziesiątki teledysków dla takich artystów, jak 'N Sync, R. Kelly, Tyrese, Jon B oraz India.Arie. "Barbershop" to debit reżyserski Tima przy współpracy z dużą wytwórnią.
MARK BROWN (scenarzysta/producent) swoim debiutem reżyserskim "Two Can Play at That Game" niedawno dowiódł, że mężczyzna może przekonująco pisać z punku widzenia kobiety. W obrazie tym występują Vivica A. Fox i Morris Chestnut. Obecnie pracuje nad kilkoma projektami, w tym niezależną produkcją "Palco & Hirsch". Ponadto zakończono już prace nad trzema częściami pięcioodcinkowego filmu dokumentalnego opowiadającego o Dolinie Śmierci.
MARSHALL TODD (scenarzysta) po ukończeniu Uniwersytetu Howarda, zaczął wyrabiać sobie markę w Hollywood. Obecnie pracuje nad filmem "Werewolf". Obraz wyreżyseruje Dario Piana, a Ice Cube zagra w nim główną rolę. Universal Pictures nabyło jego scenariusz do filmu przestępczego "Crew".
Dla telewizji, Todd napisał scenariusze do dwóch pilotów seriali dla ABC. Jako scenarzysta/producent, przygotowuje własnego pilota serialu pt.: "Mecca", dla HBO. Ponadto, Marshall pracuje nad scenariuszem do filmu, który zamierza wyreżyserować w 2003 roku.
TOM PRIESTLY (zdjęcia) ma już w swoim dorobku wiele filmów. Karierę rozpoczął jak asystent operatora przy takich obrazach, jak: "Annie Hall", "Network", "The Taking of Pelham One Two Three" oraz "The Stepford Wives". Następnie pełnił funkcję operatora przy takich klasykach, jak: "Sophie's Choice", "Świat według Garpa", "Amadeusz", "Hair", "The Pope of Greenwich Village Parenthood", "A Chorus Line" i "Runaway Train".
Wśród jego dokonań znajdują się także: "Afera Thomasa Crowna", "The In-Crowd", "Holy Joe", "Bordello of Blood", "Dr. Jekyll and Ms. Hyde", "Above The Rim", "Blue Chips", "One of Her Own" oraz "Calender Girl". Ponadto, pełnił funkcję operatora drugiej ekipy przy następujących produkcjach: "Don 't Say a Word", "Deep Impact", "Eraser", "Szklana pułapka", "With A Vengeance" oraz "Koszmar minionego lata".
ROGER FORTUNE (scenografia) pracował jako scenograf przy takich filmach, jak: "The Wood", z Omarem Eppsem i Tayem Diggsem; "Love Jones", z Lorenzem Tatem i Nią Long; oraz "A Brother's Kiss". Dla telewizji pracował przy serialach "The Cosby Mysteries" oraz "Perfect Prey". Wcześniej, Fortune pracował przy obrazach "Point of No Return" i "What About Bob?". Przy filmie "With Honors" pełnił funkcję asystenta dyrektora artystycznego.
TERENCE BLANCHARD (muzyka). Od czasów nauki pod kierownictwem Arta Blakey’ego, Terence Blanchard stał się jednym z ważniejszych muzyków/kompozytorów/liderów zespołowych jego pokolenia. Określony Artystą Roku 2000 w wyniku ankiety Down Beat, trębacz jazzowy Blanchard udał się w trasę koncertową po całych Stanach Zjednoczonych, podczas których grał utwory z jego płyty „Let's Get Lost”. Na płycie tej znalazły się nowe interpretacje utworów Jimmy’ego McHugh, jednego z gigantów złotego wieku amerykańskiej piosenki popularnej.
„Let's Get Lost” trafiło na rynek po sukcesie "Wandering Moon", wydanego nakładem Sony Classical. Na płycie tej Blanchard wykonywał swoje własne kompozycje. Za ten album otrzymał nominację do nagrody Grammy oraz w wyniku ankiety Down Beat płyta została uznana za Płytę Roku. W wyniku tej ankiety został też uznany za Artystę i Trębacza Roku. Na płycie „Jazz in Film”, Blanchard grał klasyczne jazzowe kompozycje filmowe, w tym „Anatomy of Murder” Duke’a Ellingtona, „The Pawn Broker” Quincy’ego Jonesa oraz „Chinatown” Jerry’ego Goldsmitha.
W branży filmowej twórcza obecność Blancharda ciągle daje się odczuć. Poprzez jego kompozycje filmowe, Blanchard wręcz doprowadził od odrodzenia jazzu w aranżacjach orkiestralnych. Umiejętnie łącząc te dwa media Blanchard stworzył nowe, unikalne dzieło.
Blanchard zaczął komponować muzykę filmową pod koniec lat 80., pracując ze Spike’iem Lee przy takich filmach, jak "Czarny Blues", "Jungle Fever", "Malcolm X", "Clockers", "Mordercze lato" oraz nominowany w 1997 roku do Oscara "Four Little Girls". Ostatnim owocem wspólnej pracy Blancharda i Lee jest uznany przez krytykę "Bamboozled" z 2000 roku. Blanchard napisał także muzykę do filmu "Grzeszna miłość" z Angeliną Jolie i Antonio Banderasem w rolach głównych. Do innych jego prac można zaliczyć: "Glitter" z Mariah Carey, Da Brat i Valerie Pittiford, oraz "People I Know" z Alem Pacino, Kim Basinger i Teą Leoni.
Blanchard współpracował z Artem Blakey i Jazz Messengers oraz Donaldem Harrisonem, z którym nagrał takie utwory, jak „Crystal Stair” i „Black Pearl” dla wytwórni Columbia Jazz. Artysta został wyróżniony między innymi: nagrodą Grand Prix du Disque (za album „New York Second Line” w 1984), nominacją do nagrody Grammy (Najlepszy zespołowy występ jazzowy, za wkład w ścieżkę dźwiękową do filmu Czarny Blues w 1990 roku), nominacją do nagrody Emmy (Najlepsza ścieżka dźwiękowa do filmu dokumentalnego za "The Promised Land" w 1995 roku), oraz drugą nominacją do nagrody Grammy (Najlepszy występ jazzowy za jego płytę The Heart Speaks w 1996 roku).