"Bambi II": KIEDY BAMBI WARIUJE?
Scenografka Carol Kieffer Police przygotowała niezwykle szczegółową analizę oryginalnego filmu, klatka po klatce. Zawarte w niej spostrzeżenia stały się podstawą pracy animatorów. Pisała w niej o zmianach palety kolorystycznej, rodzajach ruchu, rytmie montażu. Poświęciła wiele miejsca postaci Bambiego. Zauważyła na przykład, że „gdy się zbyt mało dzieje, Bambi wariuje i zaczyna natychmiast dokazywać”.
Zwracała też uwagę na wpływ Tyrusa Wonga na wizualny kształt filmu – czystość rysunku i pastelowe barwy nawiązywały przecież do tradycji malarstwa azjatyckiego. Elegancja i skłonność do eliminacji zbędnych elementów świadczyła, jej zdaniem, o oryginalności stylu klasycznego filmu. Konsekwencją tego wyczerpującego raportu była ważna decyzja: za pomocą technik komputerowych przeniesiono sporą część scenerii starego filmu do nowego.