"Alvin i wiewiórki": WIEWIÓRKOMANIA: ALVIN, SZYMON I TEODOR ŚPIEWAJĄ I TAŃCZĄ
W ALVINIE I WIEWIÓRKACH Alvin, Szymon i Teodor prezentują całkiem nową ścieżkę dźwiękową. Zawiera ona ich dawne przeboje w nowych aranżacjach - rockowych, popowych i reggae i hip-hopowych. Są to takie utwory jak "Funkytown", "Witch Doctor" oraz "The Chipmunk Song (Christmas Don't Be Late)", a do tego nowe piosenki "Get Munk'd", "Follow Me Now" i znany z list przebojów "Bad Day".
Odpowiedzialny za muzykę w filmie jest Ali Dee Theodore, ceniony zarówno w branży muzycznej, jak i filmowej. Jego wcześniejsze dokonania świetnie predysponowały go do wskrzeszenia zespołu znanego jako Alvin i Wiewiórki.
Zadanie Theodore'a polegało na stworzeniu popularnego zespołu - a kluczem do tego może być jedynie muzyka taka jak w MTV, w równym stopniu odwołująca się do gustów dzieci, nastolatków i dorosłych. "Chciałem, aby każda piosenka mogła znaleźć się na singlu i dlatego każdy utwór traktowałem jak materiał na singla - wyjaśnia. - Po raz kolejny tematem jest to jak Wiewiórki dostają amoku. Zachowują się wtedy jak prawdziwe gwiazdy. Prywatne samoloty, zapchane wnętrz hoteli stają się wtedy częścią życia. Jedna z piosenek, "Ain't No Party" opowiada o tym, że nie ma takiego party jak u Wiewiórek. Jst utrzymana w tonacji hip-hopowej".
Dla Ali Dee Theodore'a kluczową kwestią przy tworzeniu nowego brzmienia Wiewiórek był końcowy mix ścieżki. "Kiedy zgrywaliśmy muzykę w studiu, zaczęły się nam kiwać głowy i dośpiewywaliśmy chórki. To działa - trzy futrzaki śpiewający o miłości, o clubbingu i o spędzaniu wolnego czasu z kumplami. Niby każda piosenka jest inna w nastroju, ale razem tworzą jedną całość. Wszyscy byliśmy zaskoczeni, ale płyta Wiewiórek to prawdziwy hit!".
Kolejnym elementem sceniczneg0o wizerunku Wiewiórek jest taniec. Choreograf Rostro McCoy opracował kroki dla Alvina, Szmona i Teodora. Podobnie jak piosenki, także taniec łączy elementy trakcyjne z nowoczesnymi. "Chciałem, aby te kroki były modne przez rok z okładem" - przyznaje McCoy.
Te współczesne kroki wywodzą się ze snap dance, rodzaju tańca hip-hipowego, jaki narodził się w Atlancie, street dance z Oakland oraz z krumpingu, nowej formy tańca z Los Angeles, która charakteryzuje się bardzo ekspresyjnymi i gwałtownymi ruchami (coś dla Wiewiórek). Nie zabrakło też kroków wymyślonych przez Wiewiórki, które nazwały "grzebaniem łapą" czy "wiewiórczym podskokiem".
Przekazanie ekspresji tańca Wiewiórek było zadaniem animatorów. Ale zanim ludzie z Rhythm & Hues ruszyli do pracy, McCoy przeprowadził próby z ludzkimi tancerzami, którzy zastąpili na scenie Alvina, Szymona i Teodora. Zapis tego tańca pomógł animatorom pojąć formy tańca i ruchy, ale tak czy inaczej przełożenie tańca ludzi na taniec wiewiórek było trudnym zadaniem. Mówi szef animatorów, Chris Bailey: "Animatorzy musieli nie tylko rozłożyć wagę i energię dorosłego człowieka na małe ciało wiewiórki, ale także wzbogacić małych tancerzy o indywidualne cechy charakteru. I tak Alvin na scenie zachowuje się dumnie, bo wierzy, że gwiazdorstwo jest jego przeznaczeniem. Teodor ma większy talent, ale jakby nie wierzył, że znalazł się na scenie, chociaż marzy, by ludzie go kochali. W końcu Szymon, mózg tria, ku naszemu zaskoczeniu jest najlepszy z całej trójki".
Zdaniem Lyndona Barrois z Rhythm & Hues, animatorzy ulegli nastrojowi zabawy i wzbogacili repertuar Wiewiórek o kilka wymyślonych przez siebie kroków. "Nasi ludzie zaczęli tańczyć, słysząc muzykę w czasie animacji. Zaczęli podskakiwać, wystukiwać rytm, nastrój poderwał wszystkich".
Hip -hopowy taniec jest ciekawym kontrapunktem dla nostalgicznej dekoracji, jaką stworzył specjalnie zaproszony na plan przez Bagdasariana scenograf Richard Holland. Na przykład, fortepian, przy którym Dave Seville komponuje "The Chipmunk Song (Christmas Don't Be Late)", jest tym samym fortepianem, przy którym Ross Bagdasarian senior skomponował ten przebój. Nawet numer domu ma swoje znaczenie: 1958 to rok narodzenia się Wiewiórek.
"Uwielbiam takie przedmioty na ekranie - mówi Bagdasarian jr. - Przydają takiemu obrazowi autentyczności.
Ale jednak najważniejsza w ALVINIE I WIEWIÓRKACH jest fabuła. "Powiedziałem Janice Karman, że w żadnym odcinku serialu z lat 60. nigdy dotąd w serialu nie poruszono wątku, jak Wiewiórki układają sobie życie z Dave'em Seville. Taki temat podjął jeden z pierwszych odcinków, jaki napisaliśmy z Janice w 1983 roku. Bardzo się cieszymy, że identyczny temat leży u podłoża naszego filmu.
"To także historia o narodzinach więzi - dodaje Karman. - Trzeba się do tego przygotować, a jeśli osiągniemy nasz cel, widzowie poczują się wspólnotą w obliczu wyzwań, jakie zobaczą na ekranie. To wspaniałe uzupełnienie wszystkich poprzednich przedsięwzięć związanych z Wiewiórkami - konkluduje Bagdasarian. - Marzenie stało się rzeczywistością, wykonaniem ostatniej woli mojego ojca, który je stworzył przed 50 laty".
ALVIN I WIEWIÓRKI: BIOGRAFIE
Grupa muzyczna Alvin i Wiewiórki (Alvin and the Chipmunks) to fenomen wielopokoleniowy i multimedialny. Odkryci przez kompozytora i menedżera Dave'a Seville'a, który spotkał ich w jakiejś zapadłej dziurze, wyróżniany nagrodą Granny tercet podbił cały świat swymi sztandarowymi przebojami "The Chipmunk Song (Christmas Don't Be Late)" i "Witch Doctor, jak i nominowanym do Emmy serialem tv.
Wiewiórki nigdy nie spoczęły na laurach, marząc o podbiciu srebrnego ekranu. Wreszcie osiągnęły swój cel. Film ALVIN I WIEWIÓRKI wchodzi na ekrany kin całego świata, a towarzyszy mu album ze ścieżką dźwiękową łączącą rock, pop, reggae i hip-hop.
Co będzie potem? Alvin, Szymon i Teodor jeszcze nie zdradzili, ale nowy album i film zapewne umocnią ich pozycję supergwiazd kultury masowej.
ALVIN
Frontman zespołu. Niezły chojrak i mistrz gier wideo. Alvin jest wszystkim ... i jeszcze więcej (zresztą, zapytajcie go). Wielka litera A na czerwonym swetrze, który zrobił mu menedżer i kompozytor ich piosenek Dave Sewille ze swojej skarpety, odróżnia go od reszty rodzeństwa - członków zespołu. Supergwiazdor grupy jest impulsywny, czarujący, uzdolniony muzycznie i pełny zwierzęcego magnetyzmu. To, co innym wydawać się może niedopracowaną kalką, Alvin uzna za "wyzwanie rzucone przeciętności".
Wzrost: 25 cm
Oczy: złote
Sweter: czerwony
Futro: brązowe
SZYMON
Wyrafinowane poczucie humoru Szymona w połączeniu z wrodzonym talentem muzycznym nigdy nie zawiodło zastępów fanów zespołu. Jego błyskotliwy umysł równoważy zwariowane wybryki Alvina. O ile jedynie Alvin nosi sweter z monogramem, znakiem szczególnym Szymona są okulary, "pożyczone" od pewnej zabawki, które nadają mu szczególnego wdzięku, co z kolei zachęciło miliony fanów na całym świecie do dumnego obnoszenia podobnych akcesoriów.
Wzrost: 28 cm
Oczy: niebieskie
Sweter: niebieski
Futro: ciemnobrązowe
TEODOR
Nazywany przez fanów Słodziutkim, Teodor jest pełen życzliwości, wrażliwości, łatwowierności i naiwności (jest, krótko mówiąc, zupełnym przeciwieństwem Alvina). Ma wielkie serce i jeszcze większy apetyt: potrafi zmieścić w pyszczku całe pudełko cukierków naraz. Najmłodszy z Wiewiórek, często interweniuje, kiedy Szymon i Alvin się pokłócą (co jest bardzo częste).
Wzrost: 15 cm
Oczy: zielone
Sweter: zielony
Futro: Jasne, podpalane