Reklama

"Afera naszyjnikowa": REALIZATORZY

CHARLES SHYER - reżyser i producent

Jest autorem scenariusza do Goin` South, który wyreżyserował Jack Nicholson. Natomiast za scenariusz House Calls Shyer otrzymał nagrodę Amerykańskiego Stowarzyszenia Scenarzystów.

W 1980 otrzymał nominację do Oscara za najlepszy scenariusz do filmu Szeregowiec Benjamin z Goldie Hawn i zdobył kolejną nagrodę Amerykańskiego Stowarzyszenia Scenarzystów.

Wspólnie ze swoją partnerką, Nancy Mayers, wyprodukował i wyreżyserował nominowany do Złotego Globa Irreconcilable Differences i Baby Boom. Shyer był również scenarzystą obu filmów.

Reklama

Był reżyserem, scenarzystą i producentem filmu Ojciec panny młodej ze Stivem Martinem i Diane Keaton oraz I Love Trouble z Nickiem Noltie. Napisał scenariusz i wyprodukował The Parent Trap wyreżyserowany przez Nancy Mayers.

JOHN SWEET - scenarzysta

Urodził się na Florydzie, ukończył University of West Florida w Pensacola. Po studiach pracował jako asystent znanego aktora Georga C. Scotta. Wkrótce przeniósł się do Los Angeles. Tam poznał producenta Roberta Halmi, który zlecił mu napisanie pilotowego odcinka serialu Brixton. Z czasem został zatrudniony jako etatowy scenarzysta Roberta Halmi. Napisał scenariusz do Face to Face i The Grat Elephant Escape. Wkrótce zapisał się na warsztaty pisania scenariuszy organizowane przez szkołę filmową przy Uniwersytecie Kalifornijskim. Wówczas napisał scenariusz Afery naszyjnikowej, który został wybrany jako jeden z pięciu najlepszych.

ASHLEY ROWE - autor zdjęć

Pochodzi z Anglii. Karierę zaczynał jako asystent w firmie produkującej filmy dokumentalne. Z czasem przeniósł się do Walii gdzie pracował dla BBC. Na jego pracę zwrócił uwagę reżyser Chris Menges, który zatrudnił Rowe`a jako operatora przy filmie Second Best z Williamem Hurtem.

Nakręcił m.in. When Brebdan Meet Judy, Five Seconds to Spare, A Room for Romeo Brass, Bedrooms and Hallways oraz Widow`s Peak.

Za zdjęcia do The Woodlanders, Still Crazy i Twenty Four Seven otrzymał nagrodę “Evening Standard” Cinamtography Award. Za Twenty Four Seven otrzymał również nagrodę dla najlepszego operatora na międzynarodowym festiwalu Vallodolid.

ALEX McDOWELL - scenograf

Urodził się na Borneo i przez siedem lat mieszkał w Indonezji, gdzie jego ojciec pracował jako przedstawiciel Shella. Zaczynał jako scenograf reklamówek i teledysków. Pierwszym filmem McDowella był The Lawnmower Man. Zwrócił na siebie uwagę znakomitym przygotowaniem wnętrz i plenerów w filmie Davida Finchera Fight Club.

Ponadto pracował przy The Crow, sequelu The Crow: City of Angels, Fear and Loathing in Las Vegas. Ostatnio przy Minority Raport Stevena Spilberga.

DAVID MORITZ - montaż

Był odpowiedzialny za montaż Konckaround Guys, Town and County, Rushmore, Broken Vessels, Jerry Maguire, Evening Star, Bottle Rocket oraz Sleep With Me.

DAVID NEWMAN - kompozytor

Za muzykę do Anastasia był nominowany do Oscara (wspólnie z Stephenem Flahertym i Lynn Ahrens), Annie Award oraz Golden Satelite Award. David Newman współpracował z Charlesem Shyerem przy I Love Trouble.

Był Autorem muzyki do Duets, Flinstonowie, Hoffa, Never Been Kissed, Bowfinger, Matilda, Jingle All The Way, The Phantom a także Bill & Ted`s Exellent Adventure.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Afera naszyjnikowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy