Szef pogotowia ratunkowego chicagowskiego Memorial Hospital, dr Joe Darrow (Kevin Costner), jest uznanym ekspertem w dziedzinie urazów i niesienia pomocy medycznej.
Ale jego zawodowe doświadczenie na niewiele się zdaje wobec tragedii, jaka spotkała jego żonę. Emily Darrow (Susanna Thompson), również lekarka, zginęła w wypadku autobusowym na górskiej drodze w Wenezueli, gdzie przebywała z medyczną misją dobrej woli. Joe był przeciwny wyjazdowi żony, a po śmierci Emily nie może uwolnić się od myśli o jej ostatnich chwilach.
Chociaż od śmierci Emily upłynęło już sześć miesięcy, ciągle nie odnaleziono jej ciała.
Joe zamyka się w sobie, rzucając w wir pracy ponad siły, prawie bez snu, siedem dni
w tygodniu, co nie pozostaje bez wpływu na jego samopoczucie. W końcu dyrektor szpitala Hugh Campbell (Joe Morton) nakazuje mu natychmiast wziąć urlop i odpocząć.
Wbrew staraniom przyjaciół, rodziny i mieszkającej po sąsiedzku Miriam Belmont (Kathy Bates), Joe nie może odzyskać równowagi. Wszystko przypomina mu Emily. Wydaje mu się, że wszędzie widzi ważki – jego żona miała znamię w takim kształcie. Pewnej nocy budzi się przerażony, gdy należący do Emily cenny bibelot w kształcie ważki spada z nocnego stolika na podłogę, jakby został celowo zepchnięty.
Niepokój Joe narasta, kiedy odwiedza dawnych pacjentów Emily na oddziale onkologii dziecięcej. Obiecał opiekować się dziećmi podczas pobytu żony w Wenezueli. Teraz odwiedza je znowu i jest zaskoczony ich wiedzą na swój temat. Dla nich nie jest wypalonym lekarzem pogotowia, ale wujkiem Joe od cioci Emily. Szczególnie poruszony jest spotkaniem z Jeffreyem, chłopcem, który już niejednokrotnie był bliski śmierci. Twierdzi on, że widział Emily wewnątrz tęczy i że próbuje się ona porozumieć z Joe. Inne dziecko wyprowadzone ze śmierci klinicznej powtarza identyczną historię i podobnie, jak Jeffrey wkrótce po odzyskaniu przytomności rysuje tajemniczy znak. Ten dziwny znak Joe zaczyna dostrzegać w innych miejscach, co odczytuje jako wskazówkę konieczności spojrzenia w głąb siebie, by znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania. Pytania te wydają się niewygodne dla każdego poza siostrą Madeline (Linda Hunt), katolicką zakonnicą, która bada mroczne okoliczności około śmiertelnych doświadczeń. Usunięta ze szpitala, kiedy żądna sensacji prasa nagłośniła jej działalność, pomaga zrozumieć Joe, że wcale nie traci zmysłów. Kiedy inni namawiają go do przejrzenia szaf, opróżnienia szuflad i rozpoczęcia nowego życia, siostra Madeline uświadamia mu, że jest pomiędzy nim i Emily pewna nierozwiązana sprawa. Obydwoje nie odzyskają spokoju, dopóki jej nie rozwiążą. Joe decyduje się więc rozwikłać ten problem nawet, gdyby oznaczało to zmianę całego dotychczasowego życia.