Marokańska pustynia. Mężczyzna kupuje od sąsiada strzelbę, która ma chronić jego stado kóz przed szakalami. Strzelba była prezentem dla sąsiada od japońskiego turysty w podziękowaniu za jego pracę jako przewodnika. Broń ląduje w rękach synów pasterza, którzy postanawiają sprawdzić jej zasięg i strzelają do jadącego w oddali autokaru pełnego zachodnich turystów.
Kula trafia Amerykankę Susan (Cate Blanchett), która wybrała się z mężem Richardem (Brad Pitt) w podróż mającą uzdrowić ich małżeńskie relacje po śmierci dziecka. Cztery godziny drogi od najbliższego szpitala, autokar kieruje się do odległej wioski, w której można znaleźć tymczasowe schronienie. Zrozpaczony Richard dzwoni po pomoc do ambasady. Telefonuje również do domu w San Diego, gdzie wieloletnia gosposia Amelia (Adriana Barraza) opiekuje się ich dwójką dzieci. Błaga ją, by nie odstępowała ich w obliczu tych tragicznych okoliczności.
Amelia wybiera się jednak w rodzinne strony do Meksyku, na ślub syna. Nie mogąc znaleźć zastępczej opiekunki, postanawia zabrać dzieci ze sobą. Za kierownicą samochodu siada jej porywczy bratanek, Santiago (Gael Garcia Bernal). Przeprawa przez granicę przerodzi się w kolejny dramatyczny incydent.
Podczas gdy Richard walczy o życie żony z pomocą starej i mądrej marokańskiej znachorki oraz weterynarza, przypadkowe strzały urastają do rangi poważnego międzynarodowego incydentu terrorystycznego, a w poszukiwania sprawców angażują się służby specjalne.
W tym samym czasie w Tokio, głuchoniema dziewczyna Chieko (Rinko Kikuchi) zmaga się z rozpaczą po samobójczej śmierci matki. Nasila się jej konflikt z równie przygnębionym ojcem, a czarę goryczy dopełniają frustracje okresu dojrzewania.
Babel Alejandro Gonzaleza Inarritu uaktualnia biblijny mit, pokazujący źródło i przyczynę braku porozumienia między ludźmi. Realizowany przez ponad rok na 3...
Istotą filmu jest jeden z największych problemów XXI wieku: brak porozumienia. Inarritu wyjaśnia: „Na poziomie konwencjonalnym, można powiedzieć, że...