Reklama

"Wywiad ze słońcem narodu": Rekordowa popularność w internecie

W ciągu zaledwie 4 dni od rezygnacji sieci kin z wyświetlania kontrowersyjnego filmu "The Interview" ("Wywiad ze słońcem narodu") i udostępnienia go w internecie, był on zakupiony lub wypożyczony ponad 2 mln razy przynosząc 15 mln dol. zysku - poinformowała wytwórnia Sony Pictures.

W opublikowanym oświadczeniu Sony Pictures stwierdziła, że w ten sposób komedia o próbie zamachu na przywódcę Korei Północnej Kim Dzong Una, która rozwścieczyła władze w Pjongjangu, stała się najpopularniejszym filmem, jaki wytwórnia kiedykolwiek umieściła w internecie.

Sony może też liczyć na dodatkowe dochody od koncernu Apple, który zgodził się udostępnić film w swojej aplikacji internetowej iTunes.

Według firmy Rentrak badającej rynek mediów, film przyniósł również 2,8 mln dol. ze sprzedaży biletów w 300 niezależnych kinach, które zdecydowały się na jego pokazy.

Reklama

Wielkie ogólnokrajowe sieci kin zrezygnowały z wyświetlania filmu po groźbach zamachów i innych aktów przemocy ze strony hakerów działających - jak się powszechnie przypuszcza - na zlecenie władz Korei Północnej.

W ubiegłym tygodniu Sony zawiesiła ogólnokrajową dystrybucję "Wywiadu ze Słońcem Narodu" ("The Interview") na skutek ataku hakerskiego, jakiego ofiarą wytwórnia padła pod koniec listopada, a także pod wpływem gróźb pod adresem największych sieci kinowych w USA i Kanadzie. FBI o atak podejrzewa Koreę Płn.

We wtorek Sony podała, że film ukaże się w wybranych, mniejszych sieciach kinowych (łącznie ok. 320 placówek); to ok. 10 proc. zakładanej początkowo liczby kin mających wyświetlać tę komedię. Pierwsze pokazy odbyły się w czwartek. W pierwszym dniu wyświetlania w ograniczonej dystrybucji zarobiła ponad 1 milion dolarów - poinformował w piątek producent filmu, wytwórnia Sony Pictures.

"Biorąc pod uwagę niezwykle trudne okoliczności, jesteśmy bardzo wdzięczni widzom w całym kraju, którzy poszli do kin na 'Wywiad ze Słońcem narodu' w pierwszym dniu jego nietypowej dystrybucji" - napisała w oświadczeniu wytwórnia Sony Pictures.

W komedii "Wywiad ze słońcem narodu" do autorów talk show (grają ich James Franco i Seth Rogen) z udziałem gwiazd, z propozycją przeprowadzenia wywiadu nieoczekiwanie zgłasza się Kim Dzong Un, fan programu. CIA rekrutuje showmanów, aby podczas swojej wizyty w Pjongjangu dokonali zamachu na dyktatora.

Pierwotnie oczekiwano, że film, którego wyprodukowanie kosztowało 44 mln dolarów, w regularnej dystrybucji zarobi co najmniej 20 mln dolarów tylko podczas przedłużonego świątecznego weekendu.


Chcesz poznać lepiej swoich ulubionych artystów? Poczytaj nasze wywiady, a dowiesz się wielu interesujących rzeczy!

Ciekawi Cię, co w najbliższym czasie trafi na ekrany - zobacz nasze zapowiedzi kinowe!

Chcesz obejrzeć film? Nie możesz zdecydować, który wybrać? Pomożemy - poczytaj nasze recenzje!

PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy