Stacja ABC odmawia emisji spotu "Carol"
Należąca do Disney'a stacja telewizyjna ABC nie pokaże spotu, reklamującego film "Carol" Todda Haynesa. Powodem tej decyzji jest zawarty w reklamie fragment, ukazujący scenę miłosną między postaciami granymi przez aktorki Cate Blanchett i Rooney Marą.
"Carol" to oparta na powieści Patricii Highsmith opowieść o romansie dwóch kobiet w Stanach Zjednoczonych lat pięćdziesiątych.
Film otrzymał liczne wyróżnienia, między innymi nagrodę aktorską dla Rooney Mary podczas festiwalu w Cannes, oraz 5 nominacji do Złotych Globów i 6 do Oscara.
W minutowym spocie zawarto ujęcia ze sceny miłosnej między bohaterkami, co nie przypadło do gustu stacji ABC. Jej władze poinformowały, że z powodu obecnej w nim nagości filmik nie może zostać wyemitowany. Decyzja ABC od razu została skrytykowana przez celebrytów i widzów.
"ABC nie puści trailera 'Carol', bo chcą bardziej 'zasłonić' aktorki? Zasłonić co? Widzimy plecy i pocałunki. Mamy 2016 rok" - ironizowała na Twitterze znana z serialu "Shameless - niepokorni" aktorka Emmy Rossum. Wtórowali jej inni widzowie stacji, wytykając hipokryzję ABC. Zarówno twórcy filmu, jak i wytwórnia Weinstein Co. nie skomentowali zaistniałej sytuacji. Nieoficjalnie mówi się jednak, że producenci zamierzają przemontować spot, by mógł być on wyświetlany w telewizji.
"Carol" wchodzi na ekrany polskich kina 4 marca 2016 roku. Ceremonia rozdania Oscarów odbędzie się 28 lutego. W Stanach Zjednoczonych będzie ona transmitowana przez stację ABC.