Scorsese jak Hitchcock
Ma już wszystko, co chciał osiągnąć. Zwłaszcza - długo oczekiwanego Oscara. Teraz może zacząć zarabiać pieniądze. Martin Scorsese zrealizował 7-minutowy spot dla słynnego producenta win. W stylu Hitchcocka!
"The Key to Reserva", bo taki jest tytuł reklamówki, to promocja produktów katalońskiej firmy Freixenet. Realizowane w okresie świąt Bożego Narodzenia filmiki stały się już hiszpańska tradycją, jednak dotychczas słynne były głównie z powodu gwiazd, które pojawiały się po drugiej stronie kamery. W spotach reklamowych Freixenet w ciągu ostatnich 30 lat wystąpiły takie nazwiska, jak: Liza Minelli, Shirley McLaine, Antonio Banderas czy Penelope Cruz.
Nikt spoza Hiszapnii nie miał jednak dotychczas okazji do ich podziwiania, transmitowane one były bowiem jedynie w lokalnej telewizji. Era internetu wszystko zmieniła - spot Scorsese jest już dostępny na YouTube (przed premierę w hiszpańskiej telewizji!)
Amerykański reżyser, który ma już są sobą reklamowy debiut (nakręcił spot dla American Express). zrealizował "The Key to Reserva" w stylu Hitchcocka, cytując kilka z jego klasycznych filmów, jak: "Człowieka, który wiedział za dużo", "Północ-północny zachód", "Okno na podwórze", czy "Ptaki". Wzorem brytyjskiego reżysera, zaznaczył też swoją obecność malutkim epizodem aktorskim (opowiada o tym, jak daną historię, zakończyłby sam Hitchcock).
Filmik zrealizowany został w Carnegie Hall a za akompaniament posłużyła Scorsese fragmenty muzyki Bernarda Hermanna do filmu "Północ-północny zachód".