Reklama

Portret kobiecej seksualności

"Sponsoring" Małgorzaty Szumowskiej z główną rolą Juliette Binoche wejdzie do polskich kin w lutym. Światowa premiera filmu odbyła się na festiwalu w Toronto.

Na 36. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto Juliette Binoche i Małgorzata Szumowska zostały owacyjnie przyjęte.

Film pokazano w ramach jednej z trzech najważniejszych sekcji - "Special Presentations", obok najnowszych dzieł Alexandra Payne'a, Michaela Winterbottoma i Larsa von Triera.

Obraz zyskał nie tylko uznanie krytyków i widowni, która po brzegi wypełniła salę Princess of Wales Theatre, ale także został sprzedany do szerokiej dystrybucji w ponad 20 krajach na całym świecie. Obejrzą go m.in. widzowie z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej.

Reklama

"Sponsoring" opowiada historię Anny, dobrze sytuowanej dziennikarki, piszącej artykuł na temat prostytucji wśród studentek. W trakcie pracy nad materiałem poznaje dwie sprzedające swoje ciała dziewczyny - Charlotte oraz Alicję, które wprowadzają ją w świat płatnej miłości. Odstręczający, ale też - ku zaskoczeniu Anny - na swój sposób pociągający.

W obsadzie filmu - obok laureatki Oscara i Cezara Juliette Binoche, występują Joanna Kulig, Andrzej Chyra, Krystyna Janda, Anais Demoustier oraz Louis-Do Le Lencquesaing. Autorem zdjęć jest Michał Englert.

"Wnikliwy portret kobiecej seksualności we wszystkich jej aspektach jest najlepszym dowodem na to, że właśnie w 'Sponsoringu' wielki talent Szumowskiej w pełni rozkwitł" - napisał o produkcji dyrektor festiwalu w Toronto, Piers Handling.

Binoche o filmie Szumowskiej. Czytaj więcej!

Pokaz filmu w Toronto wywarł także spore wrażenie na recenzencie magazynu Studio. Komplementował on efekt współpracy Szumowskiej z aktorkami występującymi w "Sponsoringu", zwracając szczególną uwagę na "imponującą talentem" Joannę Kulig oraz Anais Demoustier, którą uznał za "najbardziej wyjątkową francuską aktorkę swojego pokolenia".

Podkreślił również, że młode aktorki, wspierane przez ikonę francuskiego kina Juliette Binoche, stworzyły sceny: "które po wyjściu z kina na długo zostają w pamięci".

Najnowszy obraz Szumowskiej to międzynarodowa koprodukcja, w którą zaangażowane są Zentropa International Poland, Zentropa International Koln, francuska firma Slot Machine oraz CANAL+.

"Sponsoring" w polskich kinach już od 17 lutego 2012 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Sponsoring | portrety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy