Reklama

"Pasja": Popularność w Sieci

Trailer filmu "Pasja" jest jednym z najchętnych oglądanych spośród wszystkich filmowych zwiastunów dostępnych w Sieci. Nowy film Mela Gibsona ("Waleczne serce - Braveheart", "Byliśmy żołnierzami") wzbudza już od miesięcy kontrowersje natury religijno-narodowej. Liczne protesty, głównie środowisk żydowskich, sprawiły, że obraz jest jedną z najbardziej oczekiwanych premier 2004 roku.

Pierwszą osobą, która udostępniła trailer na swojej stronie był Harry Knowles z AintItCoolNews.com. Szybko jednak musiał go usunąć - bynajmniej nie z powodu protestów.

"Jednego dnia usiłowało go ściągnąć 350 tysięcy użytkowników. Zdjąłem go, bo zwalniał pracę serwera i mój serwis po prostu zaczął wysiadać" - tłumaczył Knowles, który przekazał ostatecznie zwiastun innym fanowskim stronom internetowym.

"To wspaniały trailer, najlepszy jaki widziałem od lat. Być może jest tylko zbyt brutalny, jak dla masowej publiczności" - zapewnił szef AintItCoolNews.com.

Reklama

Tak pożądany trailer nie jest jednak oficjalną reklamą filmu. Sam Harry Knowles nie poinformował, jak wszedł w jego posiadanie. Należąca do Gibsona firma produkcyjna Icon zapowiada, że oficjalny zwiastun pojawi się dopiero w okolicy świąt Bożego Narodzenia.

"Zapotrzebowanie na sam trailer dowodzi, z jak wielkim zainteresowaniem spotyka się film" - stwierdził producent Bruce Davey z Icon.

Wśród innych serwisów, które przejęły zwiastun, był szereg chrześcijańskich witryn (np. Harvest.org) oraz branżowy TheMovieBox.net.

Rzeczniczka Harvest.org stwierdziła ostatnio, że na prośbę Icon zdjęto pełny trailer ze stron tego serwisu. Wytwórnia zezwoliła jednak na prezentację kilku krótkich scen wchodzących w jego skład.

TheMovieBox.net także ostatecznie zrezygnował z prezentacji trailera.

"Mieliśmy zbyt wielu chętnych. Nasze łącze mogło tego nie wytrzymać" - poinformował Richard Morales, prowadzący witrynę.

Ostatecznie TheMovieBox.net umieścił na swojej stronie jedynie link przekierowujący chętnych do innych serwisów. Wtedy okazało się, że tygodniowo w link zaczęło klikać... 10 tysięcy internautów, czyli 30% wszystkich użytkowników serwisu, mających tam do wyboru także 150 innych zwiastunów.

"Trailer jest wspaniały, bardzo ostry. Nie wiem, jak Mel to wszystko wymyślił. To będzie jeden z filmów, które należy zobaczyć - jak Listę Schindlera" - dodał Morales.

Na stronach Yahoo! Movies, jednego z naczęśniej odwiedzanych serwisów sieciowych, "Pasja" także "sprzedaje" się znakomicie.

Greg Dean Schmitz, prowadzący dział serwisu pod nazwą "Greg's Previews of Upcoming Movies", poinformował, że w sierpniu trailer dzieła Gibsona był najpopularniejszym spośród 100 zwiastunów filmów, które trafią do amerykańskich kin w okresie od stycznia do kwietnia 2004 roku. We wrześniu przypadło mu natomiast drugie miejsce.

Na razie "Pasja", opowieść o ostatnich godzinach życia Jezusa Chrystusa, nie ma jeszcze amerykańskiego dystrybutora.

W ostateczności Mel Gibson, scenarzysta, reżyser i producent w jednej osobie, gotów jest podjąć się samodzielnego rozpowszechniania obrazu przy pomocy Icon Productions.

Film, w którym główne role zagrali James Caviezel ("Hrabia Monte Christo"), Maia Morgenstern ("Siódmy pokój") i Monica Bellucci ("Matrix Reaktywacja"), trafi do kin w okolicach Wielkiej Nocy 2004 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pasje | popularność | film | trailer | W Sieci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy