"Pasja" Gibsona ma dystrybutora
Mel Gibson ("Waleczne serce - Braveheart", "Byliśmy żołnierzami") podpisał w końcu porozumienie z amerykańskim dystrybutorem swojego najnowszego filmu - "The Passion of Christ". Kontrowersyjne widowisko o ostatnich godzinach życia Jezusa pokaże w USA niezależna firma Newmarket. Premiera dzieła odbędzie się najprawdopodobniej w przyszłoroczną Środę Popielcową, 25 lutego 2004 roku.
Newmarket prezentowała w Stanach Zjednoczonych szereg rodzimych projektów - m.in. "Memento" Christophera Nolana, "Donnie Darko" Richarda Kelly'ego oraz "Monster" z Charlize Theron w roli seryjnej morderczyni Aileen Wuornos.
Poza tym firma pokazywała Amerykanom m.in. nowozelandzki "Whale Rider" oraz skandynawskie projekty: "Lilja 4-ever" Lukasa Moodyssona, "Otwarte serca" i "Król żyje".
W zamian za przyjęcie obrazu Gibsona do swojej oferty Newmarket otrzyma udział w zyskach z rozpowszechniania "The Passion of Christ".
W Wielkiej Brytanii i Australii film będzie dystrybuowany przez firmę Gibsona, Icon Productions.
Umowa z Newmarket kończy długi okres niepewności związany z kostiumową produkcją. Liczne protesty, głównie środowisk żydowskich, zarzucających Gibsonowi antysemityzm, odstraszyły od filmu wielu poważnych "graczy" rynku dystrybucyjnego.
W obliczu kontrowersji ugięło się nawet studio 20th Century Fox, z którym związana jest Icon Productions.
Główne role w "The Passion of Christ" - Jezusa, Marii i Marii Magdaleny, zagrali James Caviezel "Hrabia Monte Christo", Maia Morgenstern ("Siódmy pokój") i Monica Bellucci ("Matrix Reaktywacja").
Obraz Mela Gibsona jest już teraz jedną z najbardziej oczekiwanych premier 2004 roku, o czym świadczą chociażby przeciążone serwery internetowych serwisów prezentujących nieoficjalny zwiastun filmu.