Matthew McConaughey zachęca do powrotu do kin
The Big Screen Is Back (Duży Ekran Powraca) to kampania, która ruszyła w minioną niedzielę z okazji 93. ceremonii rozdania Oscarów. Jej przekaz jest jasny - amerykańskie kina są gotowe na ponowne przyjęcie widzów. W specjalnej reklamie społecznej wyemitowanej z tej okazji, Matthew McConaughey przekonuje, że najwyższy czas, aby ludzie wracali na widownie kin.
Wspierana przez czołowych graczy w branży kampania The Big Screen Is Back została przygotowana przez NATO (National Association of Theater Owners, czyli Krajowy Związek Właścicieli Kin) oraz MPAA (Motion Picture Association of America, czyli Amerykańskie Stowarzyszenie Filmowe). Ma ona zachęcać widzów do tego, by już latem powrócili na dobre do kin. W spocie, oprócz wystąpienia McConaugheya, można zobaczyć migawki z nadchodzących hitów, m.in. "Diuny", "Wyprawy do dżungli" czy dziewiątej część "Szybkich i wściekłych".
Celem akcji The Big Screen Is Back jest również przypomnienie o setkach tysięcy pracowników związanych z przemysłem kinowym, którzy z powodu pandemii COVID-19 stracili źródło utrzymania. Od tego, czy ludzie znów zaczną chodzić do kin, uzależniona jest ich przyszłość. "Kina zatrudniają ponad 150 tysięcy Amerykanów. To niedoceniani bohaterowie, którzy pomagają przenieść filmową magię na duży ekran. (...) Dzięki ich oddaniu i uporowi, kina wracają" - zapewnia w spocie McConaughey.